סיפאן חסן חושפת: "בכיתי לפני מרתון לונדון, לא חשבתי בכלל על הניצחון"

ההולנדית חושפת את הדרמות סביב הניצחון במרתון הבכורה שלה, כולל הכאבים שאילצו אותה לעצור לבצע מתיחות ואיך כמעט נפגעה מאופנוע מכיוון שלא תרגלה האכלה בשל הרמדאן. קיפטום שניצח עם התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה: "כל כך מאושר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיפאן חסן | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

מרתון לונדון שנערך אתמול (ראשון) קיים את כל מה שהבטיח, הן במרוץ הנשים והן במרוץ הגברים. אצל הנשים חזינו באחד השדות הצפופים והאיכותיים אי פעם ובניצחון הירואי של סיפאן חסן במרתון הבכורה שלה, ואצל הגברים את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים של קלווין קיפטום, שעשה זאת במרתון השני שלו בלבד.

הדרמות סביב סיפאן חסן היו לכל אורך הדרך. פעמיים היא נאלצה לעצור לכמה שניות ולעשות מתיחות בעקבות כאבים במותן, וחזרה מיד לדבוקה "נולדתי בשביל דרמה" היא סיפרה בסיום. עוד חשפה את הלחץ הגדול שחוותה לפני הזינוק: "כשקמתי בבוקר לפני המרוץ אמרתי לעצמי שאני טיפשה שהחלטתי לרוץ מרתון ומה לא בסדר איתי. כל כך פחדתי שאפילו בכיתי. כשדיברתי עם המנהל שלי שאלתי אותו למה אני עושה את זה".

כשנשאלה האם חשבה שהיא יכולה לזכות הנידה בראשה ואמרה: "אין סיכוי. חשבתי שאני הולכת לעצור איפשהו בדרך כי כל פעם שניסיתי להאיץ, כאב לי. אבל חשבתי שאני יכולה לצבור קצת ניסיון בשביל המרתון הבא. לסיים ככה ב-100 אחוז לא עלה לי לראש". פרט לעצירות, מסתבר שכמעט הייתה לה תאונה נוספת: "לא התאמנתי על לקחת את המשקאות שלי מנקודות ההזנה לפני המרוץ בגלל הרמדאן. כמעט נתקל בי אופנוע בגלל זה, אבל לא היה איכפת לי כי רק רציתי לסיים את המרתון".

חסן היא שיאנית העולם בריצת מייל על המסלול ו-5 ק"מ כביש ועוד לפני הבכורה שלה במרתון נחשבה לאחת הגדולות בכל הזמנים, במיוחד בזכות ההופעה שלה במשחקים האולימפיים בטוקיו בה זכתה בזהב ב-5,000 וב-10,000 והוסיפה ארד ב-1,500 מטר. כשנשאלה האם היא הגדולה בהיסטוריה ענתה: "לא, לא, אני ממש לא הגדולה ביותר. אני רק בסדר, ואני לא צריכה גם להפוך להיות הגדולה ביותר, אני מרגישה טוב עם מי שאני".

במקרה של קלווין קיפטום, ההלם שהיה אחרי התוצאה האדירה שלו במרתון הבכורה עם 2:01:53 שעות במרתון ולנסיה, התחלף בהשתאות כעת. הקנייתי אמר בסיום: "אני כל כך מאושר מהתוצאה הזאת. אני פשוט אסיר תודה, המסלול הרגיש נהדר, היה קצת גשם בערך בחצי הדרך, אבל זה היה בסדר. אני נהנה לרוץ מרתונים, אני אוהב את זה".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג