סיכום משחה הים הארוך | רן אפק היה, שחה ומסכם את החוויה

משחה היום הארוך לזכר עזרא אטרקצ’י היה דוגמה לאירוע ספורטיבי של אחווה וזיכרון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משחה היום הארוך לזכר עזרא אטרקצ'י היה דוגמה לאירוע ספורטיבי של אחווה וזיכרון

מאת:רן אפק

מיום השנה לאחר פטירתו ועד יום שישי האחרון, נמשכת המסורת השנתית לקיים משחה ביום שישי בבוקר מחוף הצוק לכיוון הרצליה לזכרו של  עזרא אטרקצ'י ז"ל, רק השם הרשמי של המשחה מתחלף, והשנה נקרא כך מכיוון שהיה בערבו של היום הארוך בשנה.


החברים ואלו שבאו להיזכר מתאספים לפני המשחה

עוד כתבות בנושא

אט אט לאחר זריחת החמה, התקבצו  ובאו שחיינים, ספורטאים וחברים מכל רחבי הארץ לחוף הצוק, לשחות ולזכור את עזרא, שנהרג בכביש 4 במהלך אימוניו באופניים לתחרות איש הברזל, דרך שחייה במסלול שהיה נוהג לשחות בו בחייו. שוב, לפני היציאה לים מספרת בתו במלים מרגשות שנוגעות בכל פעם מחדש את אהבתו לים, נסיבות מותו והשכול שלא מפסיק להיות חלק מהחיים.  

הכרוז הכריז על מסלול השחייה שכלל 4 מצופים כל 400 מטר ומזח המרינה בתור נקודת קצה המסלול, כך שכל שוחה יכול היה לבחור את המרחק הרצוי לו, והצעת המארגנים היתה לשחות למרחקים של 800, 1600 או 3200 מטר, כאשר כולם מוזנקים יחד. אמנם זו לא היתה תחרות ולא היתה מדידת זמנים רשמית, אך שעוני מדידת המרחק של השחיינים שוב הנפיקו מרחק מקסימלי גדול מהרשמי ובין אם הדבר נבע משחייה שלא בקו ישר האופייני בים ובין אם בגלל שמעגן הסירות והמזח נסחפו קצת צפונה, המרחק המקסימלי הנפוץ לשוחים במשחה עמד על כ-4,200 מטר. וזה לא ממש הפריע למישהו.


משחה של אחווה וזיכרון

היום היה חם, הים קצת פחות והלחות הכתה בכל חלקה טובה, אבל לא בתוך המים. שוב הופתעו השחיינים שאינם מורגלים בשחייה בים, מכך שהשחייה הלוך היתה קלה במיוחד ואילו בחזור הגלים הקטנים היכו בפניהם ולקח להם יותר זמן לחזור לנקודת היציאה למים. זאת כמובן בגלל הזרם, שלא היה חזק במיוחד אבל משך צפונה. בהזדמנות זאת מוצע למארגני המשחים לשקול להתחיל את השחייה כנגד הזרם ולסיים עם הזרם, עת השחיינים כבר עייפים. אולם דווקא במקרה זה, ככל הנראה זה כבר לא יהיה בכיוון השחייה הקבוע של עזרא.  

זה מפתיע אותי כל פעם מחדש לראות כי יש ספורטאים שיכולים להיות גם לא תחרותיים ולקיים משחה של אחווה וזיכרון. ומי שבכל זאת הגיע עד המזח בקצה הרחוק של השחייה היה יכול להשתתף במסיבת ג'לים שערכו אלו שהגיעו עד הלום ולצייד עצמו באנרגיה לקראת השחייה חזרה. 


השחיינים שהשתתפו באירוע בדרך למשחה
ביציאה מהמים חיכתה אותנו פרישה של פירות, אבטיחים, משקה איזוטוני של HIGH5, חלבה, עוגות וההפתעה החיובית של הפעם היתה שהיו הרבה משקאות דיאטתיים קלים ולא מוגזים, כאומרים, חכה קצת עם הלחץ המתעתע להחזיר מהר ככל האפשר את כל האנרגיה שהוצאת בשחייה ואולי הפעם לא תחזור מעוד אירוע ספורטיבי עם מאזן קלורי חיובי

לאחר הסיום נכנסה עוד קבוצת שחיינים עם מדריך ומצופים לאימון שחייה שגרתי של יום שישי, החוף התחיל להתמלא וחלק מהשחיינים נשארו לדבר, ליהנות ולהיזכר בבית הקפה שבחוף, אבל אנחנו מיהרנו הביתה שכן יום שישי הוא כידוע יום קצר והמלאכות לקראת בוא השבת לא ימתינו לנו.   
22.6.2014

רן אפקרן אפק 
מאמן מטעם איגוד מאמני 
הספורט המקצועני האמריקאי

  


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג