סיום אולטרה 2011

ביום שבת 5 במרץ 2011 התקיים  ביער אשתאול מרוץ השטח המאתגר "אולטרה פרו ספורט". המרוץ הציע שלל קטגוריות במרחקים השונים ולפניכם סיכום המארגנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שבת 5 במרץ 2011 התקיים  ביער אשתאול מרוץ השטח המאתגר "אולטרה פרו ספורט". המרוץ הציע שלל קטגוריות במרחקים השונים ולפניכם סיכום המארגנים

מאת:קרן גולדבלט


ההקפה הראשונה לקחה את הרצים על שביל ישראל במעלה נחל כסלון, שם הם טיפסו לכיוון צובה ולחניון הסטף. משם ירידה דרך המדרגות שחולפות על פני הבריכות של הסטף כל הדרך למנהרה ומשם טיפוס תלול בסינגל שחולף מצד אחד על פני בית חולים הדסה עין כרם ומצד שני הכפר אבן ספיר. משם המשיכו בריצה דרך היערות לכיוון נחל שורק וטיפוס במתווה שביל ישראל לעין קובי ולכביש שמוביל מצור הדסה ובר גיורא. שם חיכה לרצים מרק חם שעשו את דרכם למטה לכיוון בית שמש, חולפים על פני נחל דולב וחזרה לכיוון חוות התבלין.
מרחק כולל: 53 ק"מ
סך הכול טיפוס מצטבר: 1401 מטר

ההקפה השנייה לקחה את הרצים מעבר לכביש בצות שמשון
לכיוון היערות. המשתתפים המשיכו דרום מערבה לכיוון כפר אוריה לפני שהסתובבו, טיפסו לקבר שמשון ומשם על סינגל לקבר דן, צומת שמשון וחוות התבלין.
מרחק כולל: 21 ק"מ
סך הכול טיפוס מצטבר: 620 מטר


ההקפה השלישית הייתה במעלה נחל כסלון,
משם פנו דרומה וטיפסו במעלה ערוץ צר כדי לחבור לשביל ברמת רזיאל ומשם ריצה ארוכה בירידה לכיוון מערת בני ברית וחוות התבלין.
מרחק כולל: 16 ק"מ
סך הכול טיפוס מצטבר: 600 מטר

ההקפה האחרונה והקשה ביותר לקחה את הרצים במעלה הר כרמליה באמצעות סינגל קטן שסומן בירוק. הרצים הקיפו את ההר וחברו לשביל ישראל בירידה תלולה לכיוון נחל כסלון וחזרה לחוות התבלין.
מרחק כולל: 15 ק"מ
סך הכול טיפוס מצטבר: 672 מטר
למרחק הגדול: 105 ק"מ
סך הכול טיפוס מצטבר: 3293 מטר

כל המעוניין יכול לפנות ל-PRO:SPORT
. אנחנו נשמח לספק את המסלול ב-GOOGLE EARTH או להוריד אותו ל-GPS.

[email protected]


סך הכול 27 רצים התחילו את מסלול ה- 100 ק"מ.
שבעה סיימו במסגרת הזמן ושישה נוספים סיימו אחרי זמן הגג. מזג האוויר היה חם, במיוחד באמצע היום, ולכן החלק האחרון של הריצה היה קשה מאוד. הרצים הפחות מנוסים, שלא יצאו לדרך עם מספיק מים, נקלעו לקשיים בחלק הזה. בשנה הבאה יהיה חוק שמחייב את הרצים לצאת עם שני ליטר מים לפחות, עם המלצה לשלושה.


המסלול היה מאוד טכני. שילוב של עליות וירידות תלולות,
חלקן על סינגלים וחלקן על שבילי 4X4. סך הכול הטיפוס המצטבר היה דומה מאוד לזה של שנה שעברה, אולם תוואי השטח היה שונה למדי. העליות והירידות היו קשות, תלולות וטכניות. רצים שלא התנסו בעבר במסלולי שטח הרריים מצאו חלקים רבים של המסלול כקשים. סגנון הריצה הזה הוא שונה בתכלית מריצת כביש, ולוקח זמן רב להסתגל אליו.

ביליתי יותר משלושה חודשים בתיקונים ושיפורים של המסלול. רצתי כל חלק שבו משני הכיוונים כדי לקבוע את הדרך הטובה ביותר לרוץ עליו. המסלול הזה היה בהחלט מרתון הרים אמיתי. במקום פרסים למנצחים אנחנו משקיעים את הכסף בתחנות הזנה עבור הרצים. בנוסף לאוכל שאנחנו מספקים מדי שנה, השנה הוספנו גם מרק חם, שיורד בצורה נוחה בקיבה ונספג מהר.


האידיאולוגיה ה"ירוקה" הלכה באופן חלק וטוב, כאשר רצים רבים הביאו כוסות משלהם, ואנו סיפקנו כוסות פלסטיק רב פעמיות. השתמשנו במים מהברז במיכלי פלסטיק גדולים. לצערנו עדיין נשארו הרבה זבל ושאריות בשטח, בעיקר אריזות של ג'לים, ובעתיד אנחנו חייבים למגר את התופעה הזו.

כל רץ שהשתתף באולטרה הוא מנצח,
בין אם הוא רץ בפעם הראשונה את מסלול ה-15 ק"מ, ובין אם הוא רץ מנוסה שסיים את ה-100 ק"מ. מזג האוויר היה מעט חם, והמסלול היה קשה ומאתגר. אני מצדיעה לכל אחד ואחת מכם שהשתתפו במרוץ, אני מקווה שהשרירים יתאוששו במהרה, שהזיכרונות ישמרו טריים ומקווה לראותכם באולטרה 2012.


תוצאות

100 ק"מ גברים
1. זיו צויגהפט- 13:06 שעות
2. גלעד קראוז- 14:44 שעות
3. עידן כפיר- 15:34 שעות
4. ניר גולדשטיין- 16:05 שעות
5. קובי אורן- 16:40 שעות
6. ירון מור- 16:45 שעות
7. ראובן בזק- 16:58 שעות

50 ק"מ גברים
1. יורם וולד- 5:24 שעות
2. דוד בן סיני- 5:56 שעות
3. רענן תמם- 5:56 שעות

50 ק"מ נשים
1. קרן מרץ- 6:04 שעות
2. אירית שושן- 7:51 שעות
3. ליאן סרטנה- 8:05 שעות


30 ק"מ גברים

1. אמיר בכר- 2:45 שעות
2. ואדים סורייב- 2:46 שעות
3. שלומי אקרמן- 2:58 שעות

30 ק"מ נשים
1. נורית קוינט- 3:41 שעות
2.  לימור הגני- 3:43 שעות
3. אריאל פלאם- 3:44 שעות

15 ק"מ גברים
1. אילן שקלרסקי- 1:22 שעה
2. אור צימרמן- :1:22 שעה
3. יאיר טננבאום- 1:22 שעה

15 ק"מ נשים
1. עירית שניידר- 1:35 שעה
2. סיוון שלו- 1:45 שעה
3. עופרה בן שבת- 1:53 שעה

קרן גולדבלט
מנהלת PRO SPORT, אם לארבעה, גילתה את עולם הריצה בגיל 40. במהלך השנים האחרונות התחרתה במספר מרתונים, תחרויות ריצה, טריאתלונים ומרוצי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג