סוד ההשתתפות של אלון פדר בישראמן סמסונג 2013

300 ק"מ בשבוע של רכיבת אופניים, מעל 70 ק"מ ריצה ועוד עשרות ק"מ של שחייה. זאת תכנית האימונים של אלון פדר לקראת הישראמן באילת, הוא לא חושב על לנצח אלא רק לסיים עם חיוך. ומה קורה כשקוראים לו למילואים באמצע האימונים? הוא מגיע לשם על אופניים, רק כ-100 ק"מ מהבית, קטן עליו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

300 ק"מ בשבוע של רכיבת אופניים, מעל 70 ק"מ ריצה ועוד עשרות ק"מ של שחייה. זאת תכנית האימונים של אלון פדר לקראת הישראמן באילת, הוא לא חושב על לנצח אלא רק לסיים עם חיוך. ומה קורה כשקוראים לו למילואים באמצע האימונים? הוא מגיע לשם על אופניים, רק כ-100 ק"מ מהבית, קטן עליו

מאת:דנה פלג




 כל כתבות ישראמן- כאן
 אתר ישראמן סמסונג 2013- כאן
עדכון 1 לקראת ישראמן סמסונג 2013- כאן
עדכון 2 לקראת ישראמן סמסונג 2013כאן




 פדר יוצא מהמים בטריאתלון חיפה


אלון פדר נמצא עמוק עמוק בתוך האימונים לקראת תחרות הישראמן שתערך עוד כשלושה חודשים ב-25 בינואר באילת. 
6 ימים בשבוע הוא קם בסביבות ארבע בבוקר ויוצא לאימון. זה הזמן היחיד שגבר בן 35 עם שני ילדים קטנים ועבודה יומית יכול לפנות לאהבה הגדולה שלו. 


אלון מתקשה לזכור את עצמו לפני הספורט. כשהיה בן 7 כבר לקח חלק בתחרויות שחייה של "מכבי" ראשון. הוא תמיד עסק בספורט, וזה חלק בלתי נפרד ממנו.

רק לפני 4 שנים הוא השתתף לראשונה בטריאתלון, שם הוא נכבש, ומאז זה שולט בחיי. "נהייתי עבד של הספורט”, הוא אומר בחיוך ומתוך מודעות. “זאת דרך חיים, דרך חיי, ואין אופציה אחרת. אני מכיר התמכרויות יותר גרועות", הוא צוחק.

תמיכה של בת זוג וחברים הופכת את זה לאפשרי
אלון מספר שעשה הפסקה קצרה באימונים בזמן שלמד לתואר שני, מה זה הפסקה? "רק 4-5 אימונים בשבוע, זה לא רציני," הוא אומר ומוסיף " זה היה ברגוע". בנובמבר 2011 הוא החליט לעשות את הטריאתלון האולימפי באילת, ואת התחרות הזאת הוא לא ישכח. "התפרקתי שם”, הוא נזכר, "רצתי כל כך גרוע עד שלא יכולתי ללכת שלושה ימים אחרי התחרות. שם לא סיימתי עם חיוך".

הזיכרון הזה לא גרם לאלון לעזוב הכל, ההפך בדיוק. אחרי התאוששות קצרה הוא הגביר את קצב האימונים. "חוויה כזאת לא גורמת לי לוותר”, הוא אומר בנחישות. "היא גורמת לי לרצות לשפר, לחזק וללמוד איפה אני חלש ושם לעבוד חזק יותר".

לאליפות אירופה באפריל הוא כבר הגיע מוכן הרבה יותר, בעזרתו של חבר שיש לו חנות אופניים בראשון לציון, "סיטי בייק" הוא הצליח לעמוד בתנאים של ציוד הרכיבה. "בלעדיו לא הייתי מצליח לעמוד בדרישות הגבוהות. גם היום לקראת אילת הוא תומך בי, זה ממש קריטי עבורי", הוא מציין. אבל האופניים הם לא הכל. בכדי שאלון יצליח לבצע את האימונים הנדרשים לקראת התחרויות בהן הוא לוקח חלק, נאספו סביבו אנשים שמפרגנים ותומכים, והם מהווים לעיתים מקור האוויר והנשימה שנותן לאלון את הכוחות להמשיך. 

"צריך להבין”, אומר אלון, "שמדובר בחיים לא קלים. זה מקשה על הקשר הזוגי, על העבודה, חברים, משפחה ואם האנשים שמולך לא תומכים, משהו ישבר, זה לא יחזיק".

אלון עובד ב"אנטרופי יועצים" ושם התמיכה היא מלמעלה, "המנכ"ל והשותפים כולם מעודדים ותומכים. הם מאוד עוזרים והופכים את זה לאפשרי". 

מקום ראשון בטריאתלון חיפה בדרך לישראמן 
העבודה הקשה נותנת גם תוצאות מרשימות, בטריאתלון חיפה האחרון סיים אלון במקום הראשון בקבוצת הגיל שלו, 35-39  ולפני חיפה הוא סיים במקום זהה בתחרות בגן שמואל,אבל לאילת הוא יגיע עם שאיפות צנועות הרבה יותר. "הישראמן יהיה התחרות הראשונה שאני עושה במרחקים הללו. 

המטרה שלי היא לא להישבר ולעשות אותה כמה שיותר טוב. הניסיון שווה הכל ולא משנה עם כמה אנשים אתה מדבר, ואני מדבר ושומע הרבה מאוד אנשים, חברים ומאמנים שהיו שם ועשו את זה. בסופו של דבר רק אתה יודע את מגבלות ויכולת הגוף שלך, זה שונה ומשתנה מאחד לאחד ובגלל זה הנסיון שווה זהב".

אם שום דבר לא ישתנה ילוו את אלון לאילת עידית, בת זוגו, והילדים, בני שנתיים וחצי וחמש וחצי. "גם בקהל עמוס ורועש אני מצליח לשמוע את  העידוד של עידית”, אומר אלון. "הם מלווים אותי למרבית התחרויות ומרגשים אותי. הגדול שלי, למשל, יורד אחה"צ לפארק, עושה סיבוב על האופניים וסיבוב ריצה ואומר שהוא מתאמן לטריאתלון".

מה עם תחרויות בחו"ל?
השאלה המתבקשת היא מה עם תחרויות בחו"ל, ולאלון יש תשובה מוכנה. "חברים שחזרו מתחרויות בעולם שאלו אותי למה אתה לא עושה איש ברזל בחו"ל, זה קל יותר, תנאים אחרים. בשבילי התחרות באילת עושה את זה אפשרי. זה כאן, זה נגיש, פחות או יותר קשה זה לא משנה זה מה שיש זאת המטרה ואת זה עושים. השאיפה שלי היא להיות שמח ומאושר עם מה שאני יכול, הייתי ספורטאי תחרותי, אני יודע מה זה, אני לא אגיע לשם שוב בחיים, מכיוון שזה בלתי אפשרי לעשות את זה ולעבוד ולהיות עם המשפחה, אני רוצה לעשות הכי טוב במצב נתון וליהנות." 

אלון עובד, עובד קשה להגיע לאילת מוכן, מנטלית ופיזית אם שום דבר לא השתבש עידית והילדים צפויים לקבל אותו בנקודת הסיום כשחיוך גדול על שפתיו. 


21.10.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג