סובב אופיר: המסורת נשמרה

מרוץ האופניים השלישי (שכלל השנה גם ריצה) לזכר אופר רמות ז"ל נערך ביום שישי ברמת צבי. כ-300 רוכבים ורצים הגיעו כדי להתחרות, ליהנות מהפנינג ולחלוק כבוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ האופניים השלישי (שכלל השנה גם ריצה) לזכר אופר רמות ז"ל נערך ביום שישי ברמת צבי. כ-300 רוכבים ורצים הגיעו כדי להתחרות, ליהנות מהפנינג ולחלוק כבוד

מאת:שחף רמות, צילומים: תום ויוסי צילומים


למרות דחיית האירוע בשבועיים עקב מזג האוויר, למרות התחזיות הקודרות, ולמרות המעבר לשעון קיץ בלילה שלפני – ביום שישי, ה-31/3/2012, התקיים אירוע האופניים סובב אופיר, שהשנה כלל גם ריצה, לזכרו של אופיר רמות ברמת צבי.


היה זה יום יפהפה: שמיים בהירים, אוויר נקי, מזג האוויר אביבי, מסביב הכל צבוע בירוק, חום, כחול, צהוב, אדום, ורדרד, סגול ועוד – התמזגות מלאה של השמיים עם האדמה, היער, הפריחה. טבע בשיאו.

הבוקר עלה, ריח של קפה ומאפים פרי ידיה של יהודית, אמו של אופיר, על עמדת הרישום מנצחת בעוז ירדן גולן שלנו, שבסיוע בנות משפחת רמות – תמר ואורית – מקבלת את הבאים ומחלקת לכל משתתף ג'ל וחולצת האירוע.

דוכני ציוד אופניים, ביגוד רכיבה וספורט, משקפי שמש, פיצה ושתייה, מתקנים מתנפחים לילדים ועוד – מגרש הכדורגל של המושב מתמלא צבע ואדם, ברקע מוזיקה, ונראה שהכל מוכן ומזומן.

אט אט נאספים הרוכבים. הראשונים לזנק הם רוכבי המקצה האתגרי, שיוצאים לרכיבה מודרכת (25 ק"מ, כולל דרכים פתוחות ומהירות, עליות מאתגרות ושני מקטעי סינגל) על ידי מדריכי הקבוצה שלנו, טים 500 וואט עמקים, שעבורם אירוע סובב אופיר הוא סמל ומוסד מיום היווסדה של הקבוצה.

מסלול המקצה העממי מזנק לאחר המקצה האתגרי, והוא המקצה הגדול ביותר מבחינת כמות משתתפים. משפחות, קבוצות מאורגנות, קבוצת הילדים של קיבוץ גבע והישובים בסביבה, רוכבים עממיים מכל קצוות הארץ, רוכבי עמותת "אתגרים" על אופני יד ועוד – כולם יוצאים ל-15 ק"מ של רכיבה בשבילים הסובבים את רמת צבי, על רקע נוף מהמם.

מסיים את הזינוקים מקצה הריצה העממית ל-5 ק"מ, לכיוון מזרח מרמת צבי בואכה מושב מולדת וחזרה. סך הכל השתתפו באירוע כ-300 רוכבים ורצים, ועוד עשרות תושבי האזור, אורחים, ילדים ובני משפחה שהגיעו להפנינג שהתקיים בשטח האירוע.

עם סיום הרכיבה נערך טקס לזכרו של אופיר רמות ז"ל. כמדי שנה, הטקס היה מרגש והדגיש את קווי אופיו של אופיר, נוף ותבנית ילדותו וחייו כפי שהם באים לידי ביטוי באירוע של נתינה, מלח הארץ, ערבות הדדית, אהבת האדמה, הטבע, החריצות, הנחישות, יופי הנפש והאדם.

האירוע נחתם בסדרה של הגרלות פרסים יקרי ערך, מתנת נותני החסות של האירוע, ובתחרות "סייקלוקרוס" – מסלול רכיבה מהיר וטכני המשלב רכיבת אופניים וריצה שנבנה במיוחד בשטח התחרות.

בסיום היום נפרדו כל המשתתפים, הרוכבים, המאמנים, בני המשפחה ונותני החסות בחיוך, ותחושה שהנה, למרות כל הקשיים והמכשולים, האירוע התקיים והוכתר כהצלחה. המסורת נשמרה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג