מתכוננים למרתון ניו יורק / חלק אחרון

"אם אתה רוצה לזכות במשהו, רוץ ריצת 100 מטר. אם אתה רוצה לחוות משהו, רוץ מרתון" אמר פעם אמיל זטופק, רץ צ’כי, זוכה 4 מדליות זהב אולימפיות. טיפים אחרונים למרתון ניו יורק 2009 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"אם אתה רוצה לזכות במשהו, רוץ ריצת 100 מטר. אם אתה רוצה לחוות משהו, רוץ מרתון" אמר פעם אמיל זטופק, רץ צ'כי, זוכה 4 מדליות זהב אולימפיות. טיפים אחרונים למרתון ניו יורק 2009 

מאת:גלעד קובו


ניו יורק, שעה חמש לפנות בוקר, השדרה החמישית, אין תנועת רכבים, אין מוניות, האזור חסום. אין נפש חיה מלבד מאות שוטרים שמכוונים את המוני המשתתפים בסדר מופתי ומכוונים לשיירה של אוטובוסים שיסיעו אותם לקו הזינוק. לקו הזינוק ניתן להגיע רק באוטובוסים ולא באף דרך אחרת, אל תנסו להתחכם – זה לא יעבוד.

מגיעים לקו הזינוק בסטייטן איילנד: בלונים פורחים, שדרה של משאיות יו פי אס – שלוקחות את הציוד האישי שלכם עד לתום התחרות. מוסיקה, תותח ענק המחכה ליריית הזינוק ו – 40,000 משתתפים. לא ראיתם דבר כזה! במאמר זה ניתן דגשים לא רק לרצים אלא גם לאלה החשובים לא פחות ומלווים אותם לא רק במרתון אלא לאורך כל תקופת ההכנה.

המסלול
מסלול הריצה של המרתון עובר ברחובות ניו-יורק וחוצה חמישה אזורים: סטייטן איילנד, ברוקלין, קווינס, ברונקס ומנהטן. המסלול עובר דרך מגוון אתני ותרבותי, חוצה חמישה גשרים ומסיים בנוף הירוק של הסנטראל פארק.

 

 
זינוק בגשר וראזאנו וסטטן איילנד / צילום: ויקיפדיה 

שילוט
כל מייל יוצב שילוט עם שעון. בשמונת המיילים הראשונים יש שלושה מסלולים שיתאחדו למסלול אחד. בשמונת המיילים הראשונים השילוט מופיע בשלושה צבעים: כתום, ירוק וכחול. אחרי המייל ה-8 כל השלטים יהיו בצבע כתום. שילוט צהוב מראה את מספר הקילומטרים. השלטים הצהובים לצידם יהיה שעון יוצבו כל חמישה ק"מ. יוצבו מסכי וידאו ומתנדבים שיבדקו את מספרי הרצים. ודאו כי המספר שלכם מודבק בחזית החולצה כך שיראה בברור.
משקאות  מים מינראלים יוגשו באופן חופשי החל מנקודת הזינוק ואחר-כך בכל מייל החל מהמייל השלישי.

פורמולות משקה בטעם לימון יוצבו גם באותן תחנות. המשקה מכיל סודיום, כלוריד, פוטסיום, מגנזיום וקלציום על מנת למנוע התייבשות וכיווצי שרירים. כמו כן, יחולקו בננות, תפוזים ותפוחי-עץ (BIG APPLE כבר אמרנו) בתחנות התזונה. בכל תחנה יוצבו שולחנות משני צידי המסלול. מומלץ להמשיך לנוע לאחר שלקחתם את המשקה. אם ברצונכם להאט עשו זאת לאחר שעברתם את התחנה.

מוסיקה
יותר מ- 100 להקות יהיו פזורות לאורך המסלול על מנת לעודד את הרצים. במה מיוחדת תוצב בכיכר קולומבוס לכבוד קו הסיום.

מזון
במייל ה 18 (הק"מ ה-29) יחולקו ג'ל אנרגיה לעזור לרצים לעבור את "הקיר" ולהביאם לקו הסיום. מומלץ לקחת מזון אך ורק בתחנה זו שנמצאת תחת שמירה.

שירותים
שירותים יהיו מוצבים כל מייל החל מהמייל השלישי. יהיה שילוט שיציין זאת. בתחרויות רבות וגם במרתון ניו יורק נפסלים מתחרים המטילים את צרכיהם שלא בתחנות השירותים לאורך המסלול. מהכרתי את הסדר המופתי האמריקני בתחרות זאת, לא כדאי לקחת סיכון ולהתחכם.

עזרה רפואית
יוצבו תחנות עזרה ראשונה כמעט בכל מייל, החל מהמייל ה-3. לעזרה רפואית במהלך המרוץ פנה לתחנה שתוצב ליד התחנות של המזון והמשקאות. אם אתם נפצעים או אפילו סובלים מהתכווצות שרירים, פנו למתנדבים בתחנה שיעזרו לכם לחזור למרוץ במהרה.

אתם לא לבד!
בכל שנה גודשים את רחובות ניו-יורק יותר משני מיליון צופים הבאים לחזות ולעודד את 40,000 המשתתפים במרתון. גם הצופים צריכים להתכונן אם רצונם ליהנות מהחוויה.

הכנה לפני המרוץ
אם רצונכם לפגוש את חברכם או קרוב משפחה שמשתתף במרוץ, עליכם לדעת מראש את קצב ההתקדמות שלו כדי לדעת באיזו נקודה לחכות לו באיזו שעה. בקשו מהמשתתף במרתון לכלול את כתובת המייל שלכם לשרות athlete alert service וכך הוא יקבל עדכון לטלפון הסלולארי כל חמישה ק"מ ובכל מייל שיעבור החל מהמייל ה 16 ועד לסיום.

ודאו שאתם יודעים מה הוא לובש. קל יותר לאתר פרטי לבוש מתווי פנים כשמדובר על מסה של רצים. הדרך הטובה ביותר לעבור ממקום אחד לאחר הוא באמצעות ה- Subway אותה רכבת תחתית קלה המגיעה לכל נקודה בעיר. אתם תופתעו לגלות שהחגיגה ברכבת זו שקולה כמעט לחגיגה המתרחשת ברחובות ניו יורק. 

מה להביא
אתם מתעתדים לעמוד עמידה ממושכת וגם לצעוד לא מעט, לכן רצוי לנעול נעליים נוחות. מזג האוויר בניו יורק בנובמבר מאד משתנה. ויכול להשתנות לאורך אותו יום. לכן כדאי להתלבש בשכבות ולהביא ציוד לגשם, למקרה הצורך. חשוב להצטייד במפת המסלול, מפה של הסאבווי, טלפון נייד, כרטיס לסאבווי, משקאות וחטיפים.

מהיכן לצפות
מכיוון שהמרוץ עובר בחמישה רובעים של העיר יהיה קשה לראות את הרצים במגוון מקומות. יש אפשרות לעבור מאזור צפייה אחד לשני אם תתכננו מראש. היעזרו בסאבווי וקחו בחשבון שתצטרכו ללכת הליכה מהירה.

למרוץ יש כמה אזורים רשמיים משם ניתן לעודד:
ברוקלין: האקדמיה למוסיקה של ברוקלין, ממוקמת במייל השמיני. ישנם הרבה אנשים והרבה בידור. בנקודה זו הרצים עדיין רעננים ומשם אפשר להספיק לעבור לתחנה הממוקמת במנהטן.
קווינס: אחרי גשר פולסקי במייל ה 14. כאן תפגשו את הרצים בנקודת האמצע של המרוץ.
מנהטן: בשדרה הראשונה (המייל ה-16 עד ה-19). כאן מצוי הקהל הרב ביותר שנותן עידוד לרצים שפניהם לברונקס. משם אתם יכולים להתקדם בהליכה מערבה לסנטרל פארק ולהספיק לראות את הרץ שלכם לפני נקודת הסיום.
ברונקס: רחוב 138 המייל ה-20. בנקודה זו חלק מהרצים יכולים להרגיש את ה"קיר". הם מתחילים להאט ומאד זקוקים לתמיכה. בנקודה זו בדרך כלל לא נמצא קהל רב, לכן זו נקודה טובה להיות בה.
חזרה למנהטן: השדרה החמישית, המייל ה-23. המשתתפים רצים במעלה השדרה החמישית וזקוקים למלוא העידוד לקראת הסוף.
דרום הסנטראל פארק: המייל ה-25. כאן יש קהל עצום שמעודד את הרצים שחוצים את קו הסיום.

מפת מרתון ניו יורק 2009 

זהו הרגע לו חיכיתם. חודשים של הכנות יגיעו כאן לידי ביטוי. כעת הכל תלוי בכם, בריכוז, במשמעת העצמית ובעיקר ביכולת לנוע קדימה, לא להסתכל לאחור ולצייר בראש את קו הסיום. מרתונים רבים נגמרים לרצים לאחר 5 ק"מ בלבד. התחלה מהירה מדי, דופק גבוה, עלייה מהירה על אחד הגשרים המציפה את הגוף בחומצת חלב וזהו. לכן חשוב לזכור מה הקצבים שהיו באימונים, לעבוד על בסיס התוכנית שנקבעה וחשוב מכל, לזכור שלהגביר קצב בסוף זה אפשרי, אבל אם נתחיל מהר מדי ייתכן ולא נגיע לשם. אכילה ושתייה חשובים מאוד לאורך מרתון ניו יורק ואל תפסחו על תחנות השתייה. שיהיה בהצלחה ולא פחות חשוב להנות מכל ק"מ ועד קו הסיום להרים את הראש, לחייך ולהניף ידיים כי את התמונה הזו תזכרו לנצח. 

לחלק א'
לחלק ב'
לחלק ג'
————————————————————————————-
באדיבות אתר kove2max



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג