מרתון ירושלים: 1500 רצים מכל רחבי העולם

15 אלף רצים מ - 50 מדינות ישתתפו ב"מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2012". 1500 רצים נרשמו מכל רחבי העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

15 אלף רצים מ – 50 מדינות ישתתפו ב"מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2012". 1500 רצים נרשמו מכל רחבי העולם

מאת:מערכת שוונג


מרתון winner ירושלים הבינלאומי 2012 שיתקיים ב- 16 במרץ צפוי לשבור את כל השיאים ולהיות אחד מאירועי האתלטיקה הבינלאומיים הגדולים ביותר שנערכו בישראל. מספר הרצים מחו"ל עבר את התחזיות המוקדמות וכעת עומד כ- 1500 רצים מלמעלה מ- 50 מדינות. אל המרתון צפויים להגיע רצים מכל קצוות תבל ועד כה נרשמו רצים ממדינות כמו יפן, גוואטמלה, אינדונזיה, צ'ילה, אירלנד ואפילו רץ טורקי אחד. עיקר מסת הרצים מגיעה גם השנה, כמו בשנה שעברה, מארה"ב וממדינות מערב אירופה כמו צרפת, גרמניה, איטליה ואנגליה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין: "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים".

מנהלת תחום התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור אמרה: "מרתון ירושלים הוא מוצר תיירותי בין-לאומי. פעילות השיווק של משרד התיירות עם הרשות לפיתוח ירושלים הביאו לגידול משמעותי של 30% במספר התיירים מהעולם כולו. התרומה הכלכלית לעיר מתבטאת בתוספת של כ-5000 לינות בעיר".

מנהל אגף הספורט בעירייה אורי מנחם אמר: " מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי השני שובר השנה שיאים שלא נראו עד כה במרוצים ותחרויות ספורט שהתקיימו במדינת ישראל, בין היתר מבחינת כמות הרצים שיגיעו מרחבי העולם על מנת להשתתף בו. ירושלים גאה לארח את כלל משתתפי המרתון שייהנו ממסלול ריצה חוויתי ובעל משמעות היסטורית".

"מרתון winner ירושלים הבינלאומי 2012" יתקיים בפעם השנייה בתאריך 16 במרץ 2012 וצפויים ליטול בו חלק כ-15 אלף רצים. האירוע יחולק לארבעה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של 4.2 ק"מ ומרוץ הקהילות לקידום מטרות חברתיות למרחק של 800 מטר.

מסלול מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים. תושבי ירושלים מוזמנים לבוא ולעודד את הרצים לאורך תוואי המסלול הייחודי.

בעקבות מספר הרצים הגדול מחו"ל הוזמנו בבתי המלון למעלה מ- 5000 לינות בעיר בתקופת המרתון והמסעדות ואתרי הבילוי צפויים להתמלא. המרתון זוכה להתעניינות גדולה גם בתקשורת הבינלאומית, למעלה מ-60 כתבים וצוותי חדשות מכל רחבי העולם יגיעו לירושלים לסקר את המרתון הקרוב. נתונים אלו מעמידים את ירושלים ברשימה אחת עם "ערי מרתון" מובילות בעולם, דוגמת ניו יורק, לונדון, ברלין וכו' שמארחות מרתונים בינ"ל מדי שנה בשנה.

במסגרת אירועי מרתון ירושלים תתקיים תערוכה בינלאומית, שלושה ימים לפני הזינוק למרתון. התערוכה, Jerusalem Marathon Expo 2012, תתקיים במרכז הקונגרסים הבינלאומי בבנייני האומה בהשתתפות עשרות מציגים מרחבי הארץ והעולם, בין התאריכים: 13.03.2012 – 15.03.2012 בשעות 15:00-23:00.

התערוכה תשתרע על שטח של 7,200 מ"ר ותכלול מספר מתחמים מרכזיים: מתחם ספורט עם עשרות מציגים, מתחם טיפולים הוליסטי, מתחם בריאות ויופי, מתחם אמנים שיציגו את מרכולתם במחירים מיוחדים לבאי התערוכה. עמותת זיכרון מנחם תארגן מתחם פעילות לילדים הכולל מתנפחים, ג'ימבורי, סדנאות יצירה ועוד. מתנדבי העמותה ישמשו שמרטפים לילדים. פרט למציגים הרבים, ייערכו מבצעי מכירות אטרקטיביים במיוחד לבאי התערוכה ויוקם מתחם אקטיבי גדול בו יתקיימו שיעורי פילאטיס, זומבה, כושר ואירובי. במהלך ימי התערוכה תתקיים תחרות שחמט גדולה, וכן מופעי ראווה בתחומי אמנויות לחימה, התעמלות אמנותית, ריקוד, ואפילו מתחם סוני פלייסטיישן תחרותי. הכניסה לתערוכה ללא תשלום והחניה חינם בחניון בנייני האומה.

בערב השלישי לתערוכה יתקיים ערב פסטה חגיגי לרצי חצי המרתון והמרתון. ערב הפסטה המסורתי יתקיים במרכז הקונגרסים, ב- 15.03.2012 בין השעות 18:30 -22:00. כמיטב המסורת במרוצים עולמיים, יוכלו המשתתפים ליהנות מארוחת פסטה עשירה בפחמימות.

ביום המרתון תפעל מהשעה 06:30 ועד 15:00 הבמה המרכזית בגן סאקר. על הבמה יופיעו מדריכות לחימום הרצים, להקות מחול, הרכבים מוסיקליים, זמרים וזמרות, הופעות אקרובטיקה והתעמלות אמנותית. כמו כן יתקיימו ראיונות עם הרצים, עם ראש העיר והמארגנים.

שער הזינוק: בסמוך לכנסת ישראל. בנקודה זו יזנקו כל קטגוריות הריצה: רצי המרתון השלם, חצי מרתון, 10 ק"מ וכ-3,000 חיילים. הזינוק יתבצע בהדרגה. במקום יערך הפנינג ענק בהשתתפות תזמורת גדולה ואמני רחוב.

שער סיום: בשדרות בן-צבי בסמוך לגן סאקר, הקהל יישב ביציע שיוקם במפרץ החניה מול הגן יצפה ויעודד את הרצים. עוד במתחם: הרכבים מוסיקליים, הנחיה בעברית ואנגלית, אמני רחוב ובובות ענק.

6.3.2102




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג