מרתון ירושלים- רגע לפני

היום  יום שישי 25 במרץ 2011, התקיים מרתון "ווינר" ירושלים הבינלאומי הראשון. המנצחים של מרתון ווינר ירושלים הם: גברים - ריימונד קיפקואץ’ 2:26:02 ובנשים - וורקנש אודא 2:50:02חגיגות המרתון נשזרו בכאב, עם פיגוע מחריד אשר טלטל עיר ולקח חיים. אך המרתון יתקיים ורצים מכל העולם יעמדו על קו הזינוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היום  יום שישי 25 במרץ 2011, התקיים מרתון "ווינר" ירושלים הבינלאומי הראשון. המנצחים של מרתון ווינר ירושלים הם: גברים – ריימונד קיפקואץ' 2:26:02 ובנשים – וורקנש אודא 2:50:02

חגיגות המרתון נשזרו בכאב, עם פיגוע מחריד אשר טלטל עיר ולקח חיים. אך המרתון יתקיים ורצים מכל העולם יעמדו על קו הזינוק

מאת:אילן גולדמן


על קו הזינוק יעמדו רצים רבים מרחבי העולם. מרבית המשתתפים הזרים באו רק כדי לקחת חלק בפסטיבל הבינלאומי בעיר הקדושה לכל הדתות אך לאחר הפיגוע רבים מהם מפגינים סולידאריות עם מדינת ישראל.

ישנו גם קומץ קטן אשר בשבילו התחרות היא יום עבודה. אלו הם האריות האפריקאים הזרים, אשר מיובאים למרוצים הבינלאומיים על ידי מארגני המרוצים, בכדי לקבוע תוצאה איכותית וממתגת אשר תכניס עניין עתידי במרוץ. מחר אותם אריות ילחמו ראש בראש ועל הדרך ינסו לגרוף את הפרס הגדול בסך 5000$.

ריימונד קיפקואץ':
הפייבוריט על הנייר, קבע את תוצאת השיא המרשימה של ( 2:06.47 שעות ) אי שם בשנת  2002 אותה קבע כשניצח במרתון ברלין, בהיותו בן 24 בלבד. לו הייתה זו שנת ,1988 תוצאה שכזו הייתה מקנה לקנייתי שיא עולם. כיום קיפקואץ' בן 33 ותוצאות המרתון שלו הולכות ומידרדרות. האחרונה מ-2010 עומדת על 2:15.20 שעות. תוצאה שכזו אולי תספיק כדי לגרוף את ה-5000$ , אך בזירה העולמית הקנייתי נחשב לסוס מת.

רוברט קיפרוטיץ'
רוברט קיפרוטיץ' עם שיא של 2:08 אך רחוק משיאו


רוברט קיפרוטיץ' נראה כי השם רוברט קיפרוטיץ' הינו פופולארי ביותר בקרב הרצים הקנייתים. ישנם לפחות שלושה בעלי אותו שם בזירת המרתונים הבינלאומית.
הראשון: יליד 1988, מנצח מרתון בוסטון 2010, המחזיק בשיא אישי של 2:05.52 שעות.
השני: יליד 1978, ניצח את מרתון בוסטון ארבע פעמים ומחזיק בשיא אישי של 2:07.14 שעות.
השלישי: יליד 1974, אשר הובא אלינו לירושלים.

קיפרוטיץ' שלנו הוא הגרסה שנס לחה. הקנייתי שלנו מחזיק בשיא אישי של  2:08.13 שעות ממרתון אמסטרדם 2003. המרתון האחרון שלו היה ב- 2009 והסתיים לאחר 2:14.29 שעות. תוצאה כמעט זהה לשיא הישראלי של סטאין מוונציה (2:14.21 שעות).

מריקו קיפלגאט: בשביל קיפלגאט רגע השיא היה במרתון ברלין 2008 בהיותו בן 33. קיפלגאט סיים את המרתון במקום הרביעי (2:09.3 שעות). כיום קיפלגאט קצת יותר מבוגר, קצת יותר מנוסה והרבה יותר איטי. נראה כי קיפלגאט אינו ממהר להגיע לשום מקום בו כבר היה ותוצאתו העדכנית ביותר היא 2:12 שעות. תחת אמתחתו 3 ניצחונות במרתונים חצי עלומים ויתכן שניצחון בירושלים יהיה המשמעותי ביותר בקריירה שלו.

שם

מדינה

תוצאת שיא

Raymond Kipkoech

קניה

2:06 שעות

Robert Kiprotich

קניה

2:08 שעות

Mariko Kiplagat

קניה

2:09 שעות

Michael Njoroge

קניה

2:10 שעות

John Kipkorir

קניה

2:10 שעות

Mekonnen Yimam

אתיופיה

2:10 שעות

Philip Kipkoech

קניה

2:11 שעות

Benson Mutisya

קניה

2:11 שעות

Sammy Kibet

קניה

2:12 שעות

Eliud Kiprono

קניה

2:13 שעות

Worknesh Shashe

אתיופיה

2:40 שעות

Betelhem Yilma

אתיופיה

2:40 שעות

Rosaline David

קניה

2:40 שעות

Jackline Kemunto

קניה

2:40 שעות


הנציגים הישראלים

הישראלים הבכירים כמו היילה סטאין, אסף בימרו, זבדיה וודג' או זוהר זמירו לא ישתתפו במקצה המרתון בירושלים. הרצים הבכירים מישראל הם ממו אסרט ואורנה בלאו, אלופי ישראל ב-15 ק"מ.

ממו אסרט הוא אחד מהרצים היותר מהירים שיש לנו.
אך עם כל הכבוד (וישהמון כבוד) תוצאות המרתון של אסרט מהשנים הקודמות, מראות כי הרץ הכישרוניעדיין לא מצליח להביא את המהירות האדירה שלו מהמרחקים"הקצרים", אל חציהמרתון או המרתון. תוצאת המרתון הטובה ביותר של אסרט עומדת על 2:40.57ונקבעה במרתון טבריה 2010.

ממו אסרט
ממו אסרט הישראלי הבכיר


אורנה בלאו מנוסה במרחק המרתון. בלאו בת ה- 45 הינה סגנית אלופתישראל הנוכחית ואלופת ישראל לשעבר במרחק המרתון. היא מחזיקה בשיא אישי של2:48 שעות, אך תוצאה זו נקבעה לפני זמן רב. במרתון טבריה האחרון, בלאו קבעהזמן של 3:08 שעות כשסיימה אחרי יערה זנגי. תוצאה זו לא תספיק לה בכדילהתמודד עם האתיופיות והקנייתיות המחזיקות בתוצאות של 2:40 שעות.

אורנה בלאו
אורנה בלאו הישראלית הבכירה


סיכום: מנצח המרתון כנראה לא יהיה ישראלי. ניצחון ישראלי במרתון,יכול היה להיות מתקתק ומרומם נפש לאחר האירועים הקשים אשר פקדו אותנו. אינייודע את הסיבה, מדוע רצי המרתון הישראלים בחרו שלא להשתתף. אך נראה שלוהיו מופיעים, היה נדרש מהם רגע ארוך של התעלות כנגד האריות הזרים.

ובאשר לאריות הזרים:
אין מה לצפות לשיאים או תוצאות סנסציוניות. מדוברברצי עבר, אשר לפני עשור נחשבו כרצי דרג שני מוצלחים, בכל הקשור לרמתהעולמית. כיום הם אינם מהווים פקטור בעולם הריצה ונחשבים לאריות שרעמתםנשרה, שיניהם התפוררו וציפורניהם נקצצו.

אילן גולדמן– עורך משנה אתר שוונג
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש בעל תואר במזרחונות ומייסד Road Rush sports המציע בין השאר שירותי ייעוץ לרכישת אופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג