מרתון ירושלים: גדול מאי פעם

כ-20,000 רצים ישתתפו מחר (יום שישי) במרתון ווינר ירושלים הבינלאומי, אשר יערך בבירה בפעם השלישית. המרוץ ירשום מספר שיא של רצים מחו"ל, המגיעים מ-51 מדינות ברחבי העולם וגם נציגות מרשימה של רצים למען עמותות חברתיות. שיהיה להם בהצלחה בעליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כ-20,000 רצים ישתתפו מחר (יום שישי) במרתון ווינר ירושלים הבינלאומי, אשר יערך בבירה בפעם השלישית. המרוץ ירשום מספר שיא של רצים מחו"ל, המגיעים מ-51 מדינות ברחבי העולם וגם נציגות מרשימה של רצים למען עמותות חברתיות. שיהיה להם בהצלחה בעליות

מאת:מערכת שוונג


כל הכתבות לקראת מרתון ירושלים כאן
הסדרי תנועה במרתון ווינר ירושלים 2013
כאן

מחר, בבוקר יום שישי, יצא לדרך בפעם השלישית מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי. במרוצת שלוש השנים הללו הפך המרוץ לאחד מאירועי הריצה החשובים והבולטים בישראל והוא בהחלט הצליח לצבור תאוצה, דבר המתבטא במספר השיא של משתתפיו השנה – כ-20,000 רצים. הרצים ישתתפו בחמשת מקצי המרוץ השונים: המרתון המלא (42 ק"מ), חצי המרתון (21 ק"מ), 10 ק"מ, מרוץ עממי ומרוץ קהילות.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אשר ירוץ בעצמו במרתון אמר כי "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים. יחד עם אלפי הרצים מרחבי העולם והארץ ירוצו השנה גם חיילי צה"ל ומספר שיא של עמותות המקדמות מטרות חברתיות, אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".


צילום: פלאש 90


המרוץ בעיר הבירה, יעד תיירותי פופולרי מאין כמותו גם בימים כתיקונם כמובן, התגלה כאטרקטיבי במיוחד גם בקרב אלו שמרוצים הם בבחינת חופשה תיירותית עבורם. במרתון ירושלים, אשר נבחר לאחד מ-10 מרוצי האביב הטובים
והמומלצים בעולם על ידי מגזין הריצה הבריטי Women's Running Magaizine
(נקבע בהתייחסות למקצה ה-10 ק"מ
של המרתון), ישתתפו השנה כ-1700 רצים מ-51 מדינות ברחבי העולם, מספר חסר תקדים והגבוה ביותר אי פעם בארץ של רצים מחו"ל.
קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, גרמניה, אנגליה, וצרפת, יהיו נציגים גם מברזיל, דרום אפריקה, יפן, פולין, רוסיה הולנד ולראשונה יגיעו גם מפנמה, טרינידד וקוסטה ריקה. על ההתעניינות הבינלאומית יעידו גם 70 העיתונאים הזרים, מ-11 מדינות שונות (בהן קוריאה, רוסיה, קנדה, דנמרק, ארה"ב וברזיל), אשר יגיעו לסקר את המרוץ.

לאור כמות המבקרים למרתון צפויה להיות גם חשיבות כלכלית לא זניחה עבור העיר: המארגנים צופים כי המרתון יביא ל-7500 לינות והכנסות של כ-6.5 מיליון שקלים לתיירות בעיר הכוללות לינה, מסעדות, מוסדות תרבות, תחבורה ועוד.


צילום: פלאש 90


מרתון ירושלים מבקש למצב את עצמו השנה גם כ"מרוץ החברתי ביותר בישראל"למעלה מ-5500 רצים מעמותות שונות ישתתפו במרתון. בין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן, עמותת אתגרים, עמותת שלווה, עמותת זכרון מנחם, עמותת על"ה, עמותת יחד, עמותת "יד ביד", עמותת משפחה אחת, עמותת פרפר, ביה"ס אילנות ועמותת מישהו לרוץ אתו. הרצים מהעמותות יכללו ידוענים שנרתמו למען אחת מהעמותות, אישי ציבור, משפחות וילדים. כל אחד יוכל לבחור באיזה מקצה לרוץ ובנוסף ייפתח מקצה חברתי מיוחד וחינמי של 800 מטרים המיועד למי שאינו יכול מעבר לכך.

המרתון, המתהדר בנופיה המרשימים ואתריה ההיסטוריים של ירושלים, נחשב למרוץ מאתגר בשל העליות והירידות המאפיינות אותו. מסלול המרוץ יפגיש את הרצים עם משכן הכנסת, העיר העתיקה וחומותיה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

"למרות שזאת כבר השנה השלישית של המרתון, ההתרגשות מאוד גדולה. אני שמח לומר שמרתון ירושלים בהחלט צבר וממשיך לצבור תאוצה", אומר אורי מנחם, מנהל אגף הספורט בעיריית י-ם וראש הוועדה המארגנת של המרתון, "אני מאחל לכולם מרוץ מוצלח ומקווה שכולם יהנו".


28.2.2013




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג