מרתון הרים שפלת יהודה: אתגר מדהים לרציניים בלבד

ריצה, ניווט, תנאים טופוגרפיים לא פשוטים, התמודדות במסגרת קבוצתית וכל זה במשך 5 עד 16 שעות - מרתון ההרים שיתקיים בשפלת יהודה ב-22-23 למרץ, יבטיח לכל מי שיתתף בו חוויה אולי לא קלה אבל בהחלט בלתי נשכחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ריצה, ניווט, תנאים טופוגרפיים לא פשוטים, התמודדות במסגרת קבוצתית וכל זה במשך 5 עד 16 שעות – מרתון ההרים שיתקיים בשפלת יהודה ב-22-23 למרץ, יבטיח לכל מי שיתתף בו חוויה אולי לא קלה אבל בהחלט בלתי נשכחת


מאת:תומר גמינדר


מרתון הרים – צמד מילים שמייצג עבורי את אחת החוויות האולטימטיביות של השנה הספורטיבית שלי, ואירוע בסדר גודל של תחרות איש ברזל או מרתון. אירוע המשלב ריצה, טבע, חברותה, ניווט, לאתגר ייחודי שאין דומה לו בעולם הסיבולת.

אז מה זה בעצם מרתון הרים, ומה עושה כל כך שונה ומיוחד מכל ריצת אולטרה מהסוג שכבש את מחוזותינו בשנים האחרונות?


תחנת איסוף נקודות


בבסיסו, מרתון הרים הוא ריצת סיבולת, או רכיבת סיבולת, קבוצתית בשטח המשלבת יכולות ניווט בסיסיות. בניגוד למרבית המרוצים שאנו מכירים, במרתון הרים אין מסלול קבוע מראש. מה שיש הוא אוסף של כמה עשרות תחנות המפוזרות בשטח נרחב, שהמטרה לעבור דרכן ולאסוף כמה שיותר נקודות בהן. במסגרת זמן נתון. דבר נוסף המבדיל אותו מאירועי האולטרה המוכרים הוא הקבוצתיות – במרתון הרים אין ריצות בדד ואין ריצות שליחים, הריצה היא קבוצתית בקבוצה של 2 עד 5 מתחרים, אשר אסור להם להיפרד לאורך כל התחרות.

בניגוד לאירועי הסיבולת המוכרים, מרתון ההרים לא מאפשר להתמקד אך ורק ב"לשרוד את התחרות", ומחייב את המתחרים לתכנן ולעדכן את התוכניות לכל אורך התחרות לפי קצב ההתקדמות, תנאי מזג האוויר, העייפות, כמו גם למצוא את הדרך מתחנת בקרה לתחנת בקרה, לפעמים בתנאים לא פשוטים. ההתמודדות מתחילה עם קבלת המפות עוד לפני הזינוק, ונמדדת עד שחוצים יחדיו את קו הסיום.

התוצאה היא אחת התחרויות הקבוצתיות הצמודות ביותר שקיימות, כאשר חברי הצוות לא רק תומכים זה בזה לאורך השעות הארוכות, אלא ההצלחה, או הכישלון, נקבעים לפי היכולת של חברי הצוות לשתף פעולה, להתמודד עם טעויות, משברים, עייפות, תאונות, פציעות וכל שלל האירועים המלווים את המתחרים לאורך תחרות ארוכה. והתחרות היא אכן מספיק ארוכה כדי שכל אחד מאלמנטים אלה יבוא לידי ביטוי במלואו.


גם זו תחנת איסוף נקודות


אז מה מצפה לנו השנה, ועל מה ההתרגשות? מרתון ההרים השנה שובר את שיא האורך של אירועים מסוג זה שנערכו בארץ, שעמד עד כה על 12 שעות, והשנה מצטרף גם מקצה של 16 שעות, שמביא אותנו למרחק יריקה מאירועי אליפות של 24 שעות. עצם השילוב של ריצה וניווט בלילה מציב אתגר מדהים, שכל מי שחווה אותו לא יכול לוותר עליו יותר.

האירוע עצמו יקרה השנה בשטח היפיפה והמאתגר של שפלת יהודה הדרומית בין ה-22 ועד ה-23 למרץ, כאשר הזינוק והסיום מתבצעים ממצפה משואה. האירוע יכלול מגון מקצים: 16, 12, 8 ו-5 שעות בריצה, ו-7 שעות רכיבה, וקטגוריות מיוחדות לקבוצות הכוללות נשים ו/או מבוגרים או ילדים.


אפילו זו תחנת איסוף נקודות


בכתבות ההמשך נתאר מעט יותר כיצד לתכנן את המסלול וכיצד להיערך ליום התחרות עצמו.

לפרטים נוספים, פנו לאתר התחרות.

14.3.2013


תומר גמינדר 

נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג