מרתון ג'ילט תל אביב 2013: הגדול ביותר אי פעם

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום במתחם התחנה הצהירו מארגני מרתון תל אביב כי הם מצפים ל-35,000 משתתפים לאחר ש-21,000 כבר נרשמו. תהיה זו תחרות הריצה הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל מאז ומעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום במתחם התחנה הצהירו מארגני מרתון תל אביב כי הם מצפים ל-35,000 משתתפים לאחר ש-21,000 כבר נרשמו. תהיה זו תחרות הריצה הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל מאז ומעולם

מאת:מערכת שוונג


הבוקר נערכה במתחם התחנה בתל אביב מסיבת עיתונאים שפתחה את אירועי מרתון תל אביב יפו 2013.

ראש העיר, רון חולדאי, סיפר כי מרתון ג'ילט תל אביב 2013, המרתון החמישי מאז חידוש מסורת המרתונים בעיר, יהיה אירוע הריצה הגדול ביותר שהיה בישראל מעולם. המרתון יעבור ברחובות העיר והוא מהווה אירוע חשוב לא רק לעיר אלא גם למדינה. מדובר באירוע בינלאומי חשוב, הוסיף חולדאי.

השנה אירועי המרתון יכללו גם פעילויות חברתיות ותהיה אפשרות לתרום לעמותות שונות.


מימין לשמאל: אלון סולר (יו"ר וועדת הספורט העירונית), רון חולדאי (ראש עיריית תל אביב) ומוטי אמברם (מנהל מחלקת הספורט של תל אביב)

אלון סולר, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הספורט העירונית אמר שבעולם קיים שיח הולך וגובר על תל אביב, שמתמקד כיום בתחומי האומנות, התרבות, שילוב הקהילה הגאה ועוד. אחת המשימות היא להכניס גם את הספורט לשיח הבינלאומי על תל אביב.

המרתון הוא אירוע הדגל של הספורט בתל אביב, אך במקביל אנחנו משקיעים גם בשבילי אופניים, אולמות ספורט, הרחבת התמיכה באגודות ספורט ועוד, הוסיף סולר. הטרנד כיום הוא לעסוק בספורט בגילאי 30 פלוס, ואנחנו מעוניינים לקרב גם את גילאי בית הספר היסודי לעיסוק בספורט.

מוטי אמברם, מנהל מחלקת הספורט דיבר על השיאים שיישברו במרתון: 35,000 רצים ועשרות אלפי מעודדים.

במסגרת אירועי המרתון יתקיימו 7 מרוצים שונים: מרתון, חצי מרתון, 10 ק"מ, 4.2 ק"מ, מרוץ אופני יד, מקצים לילדים – 420 ו-840 מ' ומרוץ רולר בליידס. מסלולי הריצה יעברו, בין השאר, בשד' רוטשילד והעיר הלבנה, נמל תל אביב, מרכז עזריאלי, כיכר רבין, פארק הירקון, רחוב דיזנגוף ועוד.

בנוסף, יוקמו לאורך המסלול מתחמי עידוד ובמות מוזיקה ויתקיים פיקניק הורים וילדים בכיכר רבין, שיכלול מופעים ומתקנים שונים. במתחם סיום הריצה, בפארק צ'ארלס קלור, תתקיים After marathon party.


חולדאי ליד שער הזינוק שכבר הוקם ויעמוד עד לזינוק של מרתון ג'ילט תל אביב 2012

שאלת שוונג: תל אביב הופכת למרכז ספורט, בשנתיים האחרונות גולשי שוונג בחרו בה כעיר הספורטיבית של ישראל, האם המרתון מפרה את הספורט בעיר או הספורט בעיר מפרה את המרתון – איך אתם רואים את זה והאם יש תוכניות רב שנתיות לקידום הספורט בתל אביב?

בתשובה אמר חולדאי: מה שקרה בתל אביב בשנים האחרונות לא קרה במקרה. מדובר בתוצאות של תכנית עבודה והשקעה מכוונת בספורט – פתיחת טיילת תל ברוך, סלילת שבילי אופניים, שיפוץ איצטדיון בלומפילד ועוד. יש גידול עצום במספר התושבים שמשתמשים באופניים בחיי היום יום. אנחנו לא פועלים לפי לחצים אלא בהתאם לתכנית עבודה מסודרת.

במהלך מסיבת העיתונאים פנה חולדאי לנוכחים וביקש את עצתם: "תגידו לי אתם, כאנשי תקשורת, איך אפשר להביא את הקהל לצידי המסלול של המרתון, כיצד נקרב את התושבים לאירוע?"


בהקשר הפנייה של חולדאי, לאחר מסיבת העיתונאים, בשיחה עם כתב שוונג הוצע לו להשקיע חלק מ-12 מיליו השקלים של תקציב המרתון בהבאת רצי מרתון בעלי שם עולמי. חולדאי שאל האם זה באמת יעזור? מוטי אמברם – מנהל מחלקת הספורט של תל אביב אמר כי בכל שנה, מיד לאחר המרתון, הם מקיימים ישיבה של הפקת לקחים ובדיקת אסטרטגיה לשנים הבאות: "הרעיון עולה תמיד, לא ראיתי שהגעתה של אליסון פליקס למרוץ הלילה יצר התעניינות יוצאת דופן, אבל זה לא אומר שלא נבדוק את האפשרות להביא רצים כאלו בעתיד".

במסיבת העיתונאים נשאלו המארגנים על  תקציב  המרתון (12,0000 מיליון שקלים) והאם יש פרסים כדי למשוך רצים איכותיים: "15,000 שקלים הם הפרס למקום הראשון כדי למשוך רצים מהטופ העולמי" אמר אמברם.

11.2.2013


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג