מרתון ג'ילט תל אביב- מועמדים לניצחון

מחר, 8 בחודש אפריל 2011,  זה יקרה- מרתון ג’ילט תל-אביב. כולנו כבר יודעים, כי יהיה זה הגדול מכולם, הרי זו תל-אביב. 18,000 משתתפים יתחלקו על פני המקצים שונים. מתוכם 1274 יוזנקו אל מקצה המרתון. הרוב המכריע של המשתתפים במרתון, אלו אתם ואני, אנשים רגילים מן הישוב אשר החליטו לשנות אורחות חיים ולרוץ. אך בקדמת קו הזינוק, בשורה הקדמית ביותר יעמדו , המועמדים לניצחון. מי הם אלו אשר הולכים לשרוף את המסלול בקצת מעל ל-2 שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מחר, 8 בחודש אפריל 2011,  זה יקרה- מרתון ג'ילט תל-אביב. כולנו כבר יודעים, כי יהיה זה הגדול מכולם, הרי זו תל-אביב. 18,000 משתתפים יתחלקו על פני המקצים שונים. מתוכם 1274 יוזנקו אל מקצה המרתון. הרוב המכריע של המשתתפים במרתון, אלו אתם ואני, אנשים רגילים מן הישוב אשר החליטו לשנות אורחות חיים ולרוץ. אך בקדמת קו הזינוק, בשורה הקדמית ביותר יעמדו , המועמדים לניצחון. מי הם אלו אשר הולכים לשרוף את המסלול בקצת מעל ל-2 שעות

מאת:אילן גולדמן

סימון קיפרוטו בור- קניה

קיפרוטו בור הינו רץ קנייתי בן-42. על הנייר, אמור קיפרוטו בור להיות המנצח הבלתי מעורער של פסטיבל מרתון ג'ילט תל-אביב. קיפרוטו, מחזיק בשיא אישי, למרחק חצי מרתון, סופר איכותי- 1:00:39 שעה אבל אותו הוא קבע בשנת 1999. גם שיאו במרתון, 2:07:55 שעות, אותו קבע באמסטרדם בשנת 2002, איכותי ואכן זה הביאו ללמקום השני אז.


קיפרוטו בור בסיום מרתון טבריה


באותה שנה קיפרוטו ניצח גם במרתון לוס אנג'לס בחצרו של הדוד סאם והשיג איזה ניצחון מתוק בטבריה. כן, הוא טוב. אך הבחור היה בשיאו כשמגדלי התאומים עוד עמדו. מאז עבר עשור, התחלפה מאה. במרתון טבריה 2007 תוצאתו הייתה 2:13 שעות. אני לא הייתי שם את קרן הפנסיה שלי על קיפרוטו כמנצח בתל אביב.


שיאים ישראלים לשם ההשוואה:

השיא הישראלי של היילה סטאין בחצי מרתון עומד על 1:03:43 שעות.
השיא הישראלי בריצת מרתון שייך גם הוא לסטאין – 2:14:21 שעות

ג'וסף קירווה בירגן-קניה

עוד בוגר חוג הבית של טבריה אשר יעמוד על הקו בתל-אביב. בירגן מכיר את ישראל כמו את כף ידו. הצעיר בן ה- 26 "נפש" בטבריה ב- 2007. בהיותו בן- 22 בלבד. הרץ הקנייתי סיים אז שני במרתון עם תוצאה של 2:13:15 שעות, שיא אישי של הקנייתי הצעיר.


בירגן במרתון טבריה


באותו מרתון הוא גבר על מיודענו "הקשיש" קיפרוטו בור. בירגן הצעיר התגעגע וחזר אל למרתון טבריה, בשנת 2009. כנראה שמרתון טבריה לא התגעגע אליו. בירגן קבע זמן של 2:15:14 שעות וסיים במקום ה-11. אין מה לעשות, ברמה העולמית, בירגן הוא רק עוד רץ. לגבי סיכוייו בתל-אביב: קשה לחזות, מדובר ברץ צעיר בעל כישרון בינוני אך אולי יפתיע אותנו ועצמו.

ת"א במספרים:

20 קמ"ש- בקירוב- תהיה המהירות הממוצעת של רצי העילית
500 ק"ג -של בננות יחכו לאותם רצים ברחבי המסלול
70- צלמים יהיו פזורים לצלמם לאורכו של המסלול


אנטנן סולומון ביקלה- אתיופיה

על פי המארגנים: תוצאתו הטובה ביותר של אנטנן במרתון הינה 2:12 שעות. נברתי אך לא אימתתי התוצאה. לפני שבוע ימים, אנטנן הלך להקיף תבור וחזר עם המקום השני בלבד. הזמן: 40:18 דקות. אמיר רמון, ספורטאי השבוע שלנו, הגיע סה"כ 15 שניות אחריו.

מה זה אומר על ביקלה? כנראה שלא הרבה. אמיר רמון הינו רץ חזק מאוד אך לא בעל שם עולמי. מלבד זאת נצטרך לחכות ולראות האם לאנטנן ביקלה יש שפן סודי בשרוול. אגב תוצאתו היחידה ממרתון עליה הצלחתי לשים יד: 2:36 שעות.

ומהם הפרסים במרתון:

מקום-1 כללי 15,000 שקלים
מקום-2 כללי 10,000 שקלים
מקום-3 כללי 5,000 שקלים
 

ישראלים על קו הזינוק

הגזרה הישראלית של מרתון ג'ילט תל אביב לא תהיה מהחזקות שנראו. זאת אומר עוד ברוח הפרגון לחברים. רצינו הבכירים רובם ככולם יטיילו ברחבי העולם, במרדף אחר קביעת הקריטריונים לאליפות העולם בקוריאה.


אורנה בלאו אחרי עוד מרתון רק לפני שבועיים בירושלים


 זבדיה ווד'ג נדד לפריז. היילה סטאין, זוהר זמירו ו-וובה בריהון יהיו ברוטרדם מאותה הסיבה בדיוק. ישראלים בכירים אשר נזכה לראות זיו פניהם: אורנה בלאו-סגנית אלופת ישראל, ציון נגר -אלוף צה"ל הטרי, אמיר בכר-טריאתלט העילית המיתולוגי ואנדראה-דה בוני– רץ חזק ממועדון  איילות. זה טוב, זה יפה, אך כדי שישראלי ינצח או יתברג בצמרת צריך יותר.


אם כן, אחרי שאחרון הרצים יחצה את קו סיום ואחרונת הכרזות תיתלש מעמודיה המחלידים של ת"א, אנו כנראה נזכור מרתון ענק אשר על מימדיו המפלצתיים עוד ישוררו שירים. אך כיצד הקרנבל יתנהל וינוהל, נדע רק אחרי שאבק ישקע.
בהצלחה לכולם

אילן גולדמן– עורך משנה אתר שוונג
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש בעל תואר במזרחונות ומייסד Road Rush sports המציע בין השאר שירותי ייעוץ לרכישת אופניים.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג