מרתון ברלין: האם קנניסה בקלה יתקרב לשיא העולמי של קיפצ'וגה?

עונת הסתיו של המרתונים בעולם הפכה להיות מטורפת בגלל הדחיות של המרוצים, כך שחמישה מהמרתונים הגדולים בעולם יתקיימו בטווח של חודש וחצי. בקלה אמור לרוץ בשניים מהם, ביטי דויטש תרוץ בברלין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שהקורונה גרמה ללא מעט מרוצים בעולם להידחות, היא גם תביא לנו בסתיו הקרוב עונת מרתונים מטורפת. העונה הזו תתחיל עם מרתון ברלין ביום ראשון הקרוב (26 בספטמבר) ותימשך עם המרתונים של לונדון (3 באוקטובר), שיקגו (10 באוקטובר), בוסטון (11 באוקטובר) וניו יורק (7 בנובמבר). אגב, באף אחד מהם לא ירוץ אליוד קיפצ'וגה.

קנניסה בקלה רץ מרתון אתיופי צילום: Katie Chan מתוך wikimedia commons

מי שכן יתחרה כבר ביום ראשון הקרוב ורשום גם למרתון ניו יורק הוא קנניסה בקלה האתיופי, האיש שחתום על התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים, 2:01:41 שע'. הוא קבע אותה כשניצח במרתון ברלין ב-2019 והיה רחוק בשתי שניות בלבד משיאו העולמי של אליוד קיפצ'וגה שנקבע על אותו המסלול שנה לפני כן, שיא שמחזיק מעמד עד היום.

בקלה בן ה-39 התחרה בפעם האחרונה במארס 2020 כשניצח בחצי המרתון של לונדון, ומאז קרו הרבה דברים. שיאיו העולמיים בריצות המסלול ל-5,000 ו-10,000 מטרים נשברו על ידי ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה, ובאוקטובר 2020 הוא נאלץ לבטל את השתתפותו במרתון לונדון (במסלול החלופי) בגלל פציעה בשוק. ובכל זאת בקלה מאמין שלמרות גילו יש לו עוד מה לתת ולקראת מרתון ברלין אמר: "אני חוזר לכאן באנרגיות טובות ועם מוטיבציה. המרוץ האחרון שלי בברלין נתן לי המון מוטיבציה ואני מקווה שאוכל להוציא לפועל את תכנית המרוץ שלי".

בקלה יהיה אחד מתוך כ-25 אלף רצים שיזנקו למרתון ברלין ביום ראשון בבוקר. אם נסתכל על צמרת הרצים שיתחרו נגדו, נראה שאחד מיריביו העיקריים יהיה בן ארצו גויה אדולה, שבמרתון הבכורה שלו ב-2017 בברלין סיים שני אחרי אליוד קיפצ'וגה בזמן של 2:03:46 שע' – מה שהפך אותו לרץ המרתון ה-17 בכל הזמנים.

 גברים: מי יזנק בברלין? 

חוץ מזה, אין ברשימת הרצים הבכירים שיגיעו לברלין השנה עוד רצים שירדו משעתיים ו-5 דקות, למען האמת רוב הרצים הבכירים בחרו להשתתף במרתונים אחרים בסתיו, בעיקר בלונדון. הרץ הבא ברשימה בברלין הוא אליוד קיפטנוי הקנייתי שסיים שני במרתון הזה ב-2015 בזמן של 2:05:21 שע' אבל לא התקרב מאז לתוצאה כזו. קנייתי אחר, פילמון קצ'ראן, רץ ב-2019 בולנסיה 2:06:05 שע' וינסה לנצל את המסלול שעדיין נחשב למהיר בעולם (לפחות אצל הגברים) כדי לרוץ יותר מהר. בנארד קימלי שגם הוא קנייתי ועד היום רשם כמה הופעות יפות במרחק חצי המרתון כולל שני ניצחונות בפראג, יערוך את הבכורה שלו במרחק המלא. בכל מקרה, נראה שאותה תכנית ריצה של בקלה היא לשמור על הקצב של הדבוקה ולנסות לברוח לה יחסית מוקדם, אם יצליח לשפר משמעותית את הקצב, בכדי לנצל את אחת ההזדמנויות האחרונות שלו לשבור שיא עולם ועוד של אגדה כמו אליוד קיפצ'וגה.

 נשים: מי תזנק בברלין?

גם אצל הנשים הכוכבות הגדולות ירוצו במרתונים אחרים בסתיו הנוכחי ומי שמסתמנת כמו הפייבוריטית לניצחון בברלין היא האתיופית היווט גברקידן שהיא היחידה מבין המתחרות שיש לה שיא אישי מהיר משעתיים ו-20 דקות. את השיא שלה, 2:19:35 שע' היא קבעה במרתון מילאנו אותו ניצחה בחודש מאי האחרון. הרצה הקנייתית הבכירה בברלין תהיה הפעם פוריטי ריונוריפו, בעלת שיא אישי של 2:20:14 שע' אותו קבעה כשניצחה במרתון פראג במאי האחרון.

אז כבר אפשר להבין שיש בשדה המתחרות הזה שתי רצות מתקדמות שהכושר הנוכחי שלהן מצוין ואליהן יצטרפו האתיופיות אמאנה שנקולה (שיא אישי של 2:20:48 שע' ממרתון דובאי 2016) ושורה דמיסה (שיא אישי של 2:20:59 שע' ממרתון דובאי 2015). את רשימת הרצות המקצועניות סוגרת אגב ביטי דויטש הישראלית, שתרצה לשפר את שיאה האישי אותו קבעה ברקסהאם שבבריטניה באפריל האחרון, 2:31:40 שע'. ביום טוב ובתנאים טובים, אולי היא אפילו תנסה לרדת משעתיים ו-30 דקות ולהתקרב לקריטריון להשתתפות באליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בקיץ 2022 באורגון שבארצות הברית, 2:29:30 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג