מרתון בוסטון 2022 חוזר לשגרה עם השמות הגדולים, מי ינצח?

אולי קיפצ'וגה ובקלה לא יהיו שם השנה, אבל מסורת זו מסורת, וזה אומר שרוב הסיכויים שנהנה ביום שני מקרבות צמודים, שמות גדולים שמועמדים לניצחון ושמות אחרים שיכולים להפתיע את כולם בכל רגע נתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון בוסטון | צילום: shutterstock

קצת אחרי שאנחנו נחגוג כאן את השחרור מהעבדות, גם המרתון הוותיק בעולם יחגוג ביום שני סוג של שחרור. הקורונה פגעה משמעותית במסורת הכל כך מרשימה של מרתון בוסטון ונראה שהפעם שום דבר לא יעצור אותו. המרתון הזה יתקיים בפעם ה-126 ולראשונה מאז 2019 יחזור ליום הקבוע שלו, יום שני שבו חוגגים במסצ'וסטס את החג האזרחי המקומי – יום הפטריוטים.

לא רק אצלנו חוגגים בשבוע הבא. מרתון בוסטון | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
שרה הול וקנניסה בקלה לא יתחרו בבוסטון בגלל פציעה
ראיון עם הפליטה האוקראינית שניצחה במרתון ירושלים
חובב הריצה שהפך לאלוף ישראל בחצי מרתון

זה אולי לא המרתון הגדול ביותר מבחינת משתתפים (30 אלף ואין מקום ליותר) וזה גם לא מרתון שאפשר לשבור בו שיאים רשמיים (המסלול הוא לא מעגלי אלא מנקודה לנקודה ואפשר ליהנות מרוח גבית עקבית). אבל מצד שני מרתון בוסטון זה אירוע היסטורי עבור כל חובבי ריצת הכביש, והיו בו רגעים שנכנסו לספרי ההיסטוריה כמו האשה הראשונה שהשלימה מרתון מלא, האשה שהסתירה את המגדר שלה כדי שלא יוציאו אותה מהמסלול והפיגוע באזור קו הסיום ב-2013. ולמרות הכל, רק מגפת הקורונה היא זו שגרמה לביטול ראשון של המרתון ב-2020, אחרי שהוא התקיים
ברצף מהמהדורה הראשונה שלו ב-1897.

המעמד היוקרתי של מרתון בוסטון, שמן הסתם נחשב לאחד מששת המייג'ורס (המרתונים החשובים בעולם) מביא אליו מדי שנה כמה מהרצים והרצות הטובים בעולם, והמסורת נמשכת גם הפעם.

מי יהיו בין המתחרים בגברים

אמנם לאליוד קיפצ'וגה יש חלום להשלים ניצחונות בכל המייג'ורס לפני שיפרוש וזה אומר שהוא צריך להשתתף בשלושת המרתונים שמתקיימים בארצות הברית, אבל השנה עדיין לא נראה אותו בבוסטון, וגם לא את קנניסה בקלה (המרתוניסט השני המהיר בכל הזמנים) שדווקא תכנן להתחרות השנה בבוסטון, אבל בסופו של דבר פרש.

מי שיוביל את רשימת הרצים אצל הגברים יהיה האתיופי בירהנו לגסה, בעל שיא אישי של 2:02:48 שע', מה שהופך אותו לרץ המרתון השלישי בכל הזמנים. לגסה קבע את שיאו האישי כשסיים שני אחרי בקלה במרתון ברלין 2019, אבל הוא גם יודע לנצח ועשה את זה פעמיים במרתון טוקיו (2019 ו-2020).

צריך לזכור ששלושה מארבעת המנצחים האחרונים של מרתון בוסטון (בגברים) היו קנייתים, והבכיר מביניהם הפעם מבחינת התוצאה יהיה אוונס צ'בט, שמחזיק בשיא אישי של 2:03:00 שע', אותו קבע כשניצח במרתון ולנסיה ב-2020. במרתון לונדון שהתקיים באוקטובר האחרון צ'בט סיים רביעי בזמן של 2:05:43 שע'. קנייתי אחר שניצח במרתון ולנסיה האחרון ויחזור לבוסטון הוא לורנס צ'רונו, שגם הוא חבר במועדון 10 המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים ולא רק – ב-2019 היתה לו עונה מדהימה בארצות הברית עם ניצחונות גם במרתון של בוסטון וגם בשיקגו. הפספוס
הגדול שלו היה במשחקים האולימפיים, שם סיים רביעי.

חוזרים לאתיופים, ולשם שבהחלט יכול להוות איום על כל הרצים הקודמים שהוזכרו כאן והוא סיסאי למה, שבאוקטובר האחרון חגג את ההישג הטוב בקריירה שלו עם הניצחון במרתון לונדון, וזה קרה חודשיים אחרי שהוא פרש במהלך המרתון האולימפי בסאפורו. אמנם ההופעה האחרונה שלו בבוסטון ב-2019 לא היתה טובה מבחינתו (מקום 30), אבל למה הוא רץ שבדרך כלל מסיים את הפודיום במרתונים הגדולים.

עוד אתיופי שמשתייך למועדון הסאב 2:04 שע' וירוץ בבוסטון הוא קינדה אטנאוו, שקבע את שיאו האישי (2:03:51 שע') כשניצח במרתון ולנסיה ב-2019, אבל מאז לא עשה דברים גדולים בריצות הכביש.

נזכיר גם את הרצים שסיימו במקומות 1 ו-2 בגרסה האחרונה של מרתון בוסטון שהתקיימה באוקטובר האחרון. זה קרה תוך כדי חודש מטורף שבו התקיימו במקביל כמעט כל המרתונים הגדולים בעולם, וזה בהחלט פגע בשדה הרצים של כמה מהמרוצים ובטח בזה של בוסטון. בנסון קיפרוטו הקנייתי ניצח במרתון בוסטון 2021 והוא חוזר כשיאו האישי עומד על 2:05:13 שע' ויצטרף אליו גם למי ברהנו האתיופי שסיים אז שני אחריו ויש לו שיא אישי של 2:04:33 שע'.

גם לליסה דסיסה האתיופי (שיא אישי של 2:04:45 שע') שהוא אחד הרצים היותר מזוהים עם מרתון בוסטון וניצח בו פעמיים (כולל בשנת הפיגוע ב-2013) חוזר למסלול שהוא כל כך אוהב, אם כי במקרה שלו נראה שהוא כבר מעבר לשיא. מצד שני, בהיסטוריה של מרתון בוסטון נרשמו לא מעט הפתעות.

סטטיסטית הוא המרתוניסט ה-100 בכל הזמנים, אבל ביום טוב הוא יכול לנצח כל אחד. ג'פרי קמוורור | צילום: shutterstock

ושם אחרון אצל הגברים שאי אפשר להתעלם ממנו הוא ג'פרי קמוורור. הוא אמנם מדורג רק במקום ה-100 ברשימת רצי המרתון של כל הזמנים עם שיא אישי של 2:05:23 שע', אבל קמוורור ששלט בעבר בנישות של חצי המרתון ומרוצי השדה, הוא בהחלט רץ שיכול ביום נתון לנצח כל אחד ובכל מסלול. הוא עשה את זה בעבר פעמיים במרתון ניו יורק, והוא בהחלט יוכל לעשות את זה גם בבכורה שלו בבוסטון.

מי תהיינה בין המתחרות בנשים

במרתון לנשים ישתתפו 4 רצות בעלות שיא אישי מהיר מ-2:20 שעק כשהבכירה ביניהן היא פרס ג'פצ'ירצ'יר, הרצה החמישית בכל הזמנים עם שיא אישי של 2:17:16 שע' אותו קבעה כשניצחה במרתון ולנסיה ב-2020. ב-2021 היא נהנתה משנה יותר מוצלחת עם מדליית זהב אולימפית וניצחון במרתון ניו יורק, וכעת היא תתחרה בפעם הראשונה בבוסטון.

שתיים מיריבותיה הן רצות שכבר ירדן משעתיים ו-18 דקות. בת ארצה ג'וסלין ג'פקוסגיי עשתה את זה כשניצחה במרתון לונדון באוקטובר האחרון עם 2:17:43 שע' וזה לא היה המרתון הגדול הראשון היא ניצחה בו – היא עזתה את זה גם ב-2019 בניו יורק. הרצה האתיופית הבכירה בבוסטון תהיה דגיטו אזימראוו בת ה-23 שסיימה שנייה אחרי ג'פקוסגיי בלונדון עם 2:17:58 שע'. היא גם ניצחה במרתון אמסטרדם ב-2019.

ב-2021 היא גם זכתה במדליית זהב אולימפית וגם ניצחה במרתון ניו יורק. פרס ג'פצ'ירצ'יר | צילום: shutterstock

עוד שם גדול הוא של עדנה קיפלגאט הקנייתית בת ה-42, שניצחה במרתון בוסטון ב-2017 וסיימה שנייה במהדורה של אוקטובר האחרון. יש לה בסך הכל 4 הופעות במרתון בוסטון כך שהיא מכירה את המסלול טוב יותר מכל הרצות הבכירות מאפריקה. מבחינת האמריקאים, הם מפנטזים בכלל על מנצחת משלהם, כמו שקרה במהדורה של 2018 שבה ניצחה דזירי לינדן, האמריקאית הראשונה שניצחה בבוסטון אחרי 33 שנים. לינדן, שקבעה עוד בשנת 2011
תוצאה של 2:22:38 שע' בבוסטון תחזור שוב למסלול שהיא כל כך אוהבת כדי לנסות ולהפתיע פעם נוספת.

רצה נוספת מארצות הברית שכבר ראינו במשחקים האולימפיים בטוקיו עד כמה קשוחה היא יכולה להיות זו מולי סיידל, מדליסטית הארד האולימפית שמחזיקה בשיא אישי של 2:24:42 שע' אותו קבעה דווקא על המסלול הקשה של מרתון ניו יורק כשסיימה שם רביעית ב-2021, ובמקרה שלה באמת אפשר לצפות להכל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג