מרוצי השדה חוזרים למשחקים האולימפיים בפריס 2024

100 שנים לאחר שהם התקיימו בפעם האחרונה במתכונת האולימפית בפריס 1924, מרוצי השדה יחזרו למשחקים האולימפיים והפעם במתכונת של שליחים מעורבים (שתי נשים ושני גברים)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) החליטה להחזיר עטרה ליושנה במשחקים האולימפיים שיתקיימו בעוד 4 שנים בפריס. בירת צרפת אירחה את המשחקים האולימפיים גם ב-1924 ולציון 100 שנים בין המשחקים של אז ושל העתיד הקרוב, הוחלט להחזיר את תחרות ריצת השדה.

כנראה שזה המקום הטבעי ביותר לרוץ בו | צילום: איתי מגידי, איגוד האתלטיקה

מרוצי השדה נחשבו מאז ומתמיד לתחרויות ריצה מרתקות באתלטיקה הבינלאומית, גם באפריקה, גם באירופה וגם בארצות הברית. בדרך כלל כשמתקיימת אליפות גדולה המרוצים הם למרחק של כ-10 קילומטרים (לגברים או לנשים) אבל במתכונת של המשחקים האולימפיים פריס 2024 תהיה רק תחרות שליחים מעורבת (שתי נשים ושני גברים) בהשתתפות 15 נבחרות.

כל חבר או חברה מכל קבוצה ירוץ שני קטעים של 2.5 קילומטרים (לא ברצף) כך שכל אחד מהמשתתפים ירוץ 5 קילומטרים במצטבר, והתחרות עצמה תהיה בסך הכל למרחק של 20 קילומטרים שיהיו מאוד מהירים מאחר וכל 2.5 קילומטרים מתבצע חילוף.

"האהבה שלי לאתלטיקה החלה בזכות מרוצי השדה", אמר נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, סבסטיאן קו, והוסיף: "כשהצטרפתי למועדון האתלטיקה הראשון שלי, הנשיא שלו היה ג'ו וויליאמס שהשתתף במרוצי השדה בפריס 1924. זו היתה תחרות מרוצי השדה האחרונה במשחקים האולימפיים וכמה סמלי שהם יחזרו לאחר מאה שנים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג