מרוץ ראש העין ה-2 ע"ש שי דנור (דדון)

מרוץ ראש העין יתקיים זו שנה שנייה בתאריך: 21/10/2011. הרעיון לארגן מרוץ הנצחה תחרותי בראש העין, נולד לי לאחר שבשנה שעברה, בטקס יום הזיכרון לזכר חללי צה"ל, נחשפתי לראשונה לסיפורו של הטייס שי דנור (דדון) ז"ל, כפי שהוצג ע"י אלמנתו, ליהי, מעל בימת הטקס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ ראש העין יתקיים זו שנה שנייה בתאריך: 21/10/2011. הרעיון לארגן מרוץ הנצחה תחרותי בראש העין, נולד לי לאחר שבשנה שעברה, בטקס יום הזיכרון לזכר חללי צה"ל, נחשפתי לראשונה לסיפורו של הטייס שי דנור (דדון) ז"ל, כפי שהוצג ע"י אלמנתו, ליהי, מעל בימת הטקס

מאת:ענת מאיר


דבריה נאמרו ברגש עצום ובפשטות. ליהי דיברה בעיקר על החיים ללא שי, על ההתמודדות היומיומית של הילדים עם החוסר הגדול והזכירה, בין היתר, גם את תחביביו ואהבתו לספורט בכלל, ולריצות ארוכות בפרט. כמו כן, סיפרה ליהי ששי התכונן בחצי השנה האחרונה לחייו למרתון ברלין אשר התקיים שבועיים לאחר מותו. חלום שלא זכה להגשים.


ענת מאיר (צילום: טלי שיאצו)


שי דנור (דדון) נולד בבאר שבע, ב 4/3/1973, בן לצביה ואברהם דדון. אח לרונן וניר. בעל לליהי ואבא לרועי, רוני, רותם, איתי ויהלי. הוא היה איש משפחה חם ואוהב, שהעמיד את הבית בראש סדר העדיפויות שלו. אב גאה, מעורב ואכפתי שהיה מודל לחיקוי והערצה. הוא היה ידוע כאדם צנוע ושקט, רחב לב, אוהב אדם, חבר אמת, חכם, אוהב בינה ודעת שהקדיש חלק ניכר מחייו ללימודים, להתפתחות והעשרה שלו, ושל הסובבים אותו. שי היה מלח הארץ, שאהב את האדמה, הנופים ובעיקר את השמיים, עליהם הגן בכל הזדמנות בה נקרא לדגל. ועל כך זכה להערכה והוקרה רבה.


שי הוא בוגר בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע שאמור ואף סיים בהצלחה את מבדקי קורס טייס. שי, הידוע בעקשנותו, ביכולת ההתמדה ובאמונה בצדקת דרכו, לא ויתר על חלומו להתקבל לקורס טיס. הוא סיים את קורס הטייס במגמת מסוקי קרב והוצב בטייסת 161, שם הכיר את בת זוגו ליהי.  אופיר גנני, מפקד הטייסת ספד לו:.."שי, טייס מצוין ופרפקציוניסט. תלמיד מצטיין. ספורטאי ולוחם אמיתי המבצע כ-100 ימי מילואים בשנה מתוך אמונה בדרך, במטרה ובחשיבותה, וכל זאת בשקט ובצנעה. היית איש עדין נפש ולוחם".

לאחר שחרורו עבד שי בחברת BVR כמנהל פרויקטים, והפך לגורם משמעותי בחברה, אל מול לקוחותיה בפרויקטים חשובים ואסטרטגים. שי ידע לפתור בעיות ומשברים בדרך הרגועה והמפוכחת שלו. כל מי שהכיר את שי יודע שהמחויבות הגדולה ביותר שלו הייתה למשפחתו. אהבתו הגדולה ביותר הייתה נתונה לרועי, רוני, רותם, איתי ויהלי. חמשת ילדיהם של ליהי ושי, בהם השקיע בלי סוף. יש אומרים שהכין את התשתית, זרע את הזרעים. הוא ישב שעות עם כל אחד ואחד מהם: מלמד, משחק במשחקי קופסא, משקיע בחוברות לימודיות, מתגלגל על השטיח עם כל הילדים בצחוק והנאה. כשהוא בילה עם הילדים, לא היה אדם מאושר ממנו בכל העולם.

שי אהב לטייל בארץ ובעולם. אהב את נופי הארץ ושביליה, והנחיל את האהבה הזו לילדיו. ברוב התמונות שנותרו אחריו רואים את שי בטיול כשהוא עם תרמיל או מנשא על הגב, שמח, עם חיוך מאוזן לאוזן – אותו חיוך מפורסם איתו התגבר על כל אתגר או בעיה.

שי נפל ב-10.09.2008 בתאונת אימונים, יחד עם הטייס, יובל הולצמן מהישוב מתן, כאשר תקלה נדירה ברוטור, הביאה להתרסקות המסוק בשדה חמניות לאור שקיעה בקיבוץ גניגר.

שי הוא חיוך, אהבה, ערכים, עקרונות, אמיתי וחכם. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא…



בתאריך: 21/10/2011 יתקיים בראש העין המרוץ השני
לזכר שי דנור- דדון ז"ל. בשנה שעברה השתתפו כ- 600 רצות ורצים במקצים התחרותיים וכ- 400 רצות ורצים במקצה העממי. השנה צפויים להשתתף מעל ל- 1000 רצים במקצים התחרותיים.
המרוץ יתקיים בשני מקצים תחרותיים (5 ו- 10 ק"מ) וכן מקצה עממי של 2 ק"מ  בו ייטלו חלק רצים ורצות מכל רחבי הארץ, קבוצות טריאתלון יחידות צה"ל, קבוצות ליגה , תלמידי בית ספר ותושבי ראש העין והסביבה.  מסלול הריצה יעבור ברחובות העיר וביער ראש העין.

המרוץ מאורגן על ידי (ענת מאיר),  בשיתוף פעולה עם חברת SHVOONG אשר מתמחה בארגון מרוצים תחרותיים ברחבי הארץ. בשל חשיבות וכבוד האירוע, נעשו מירב המאמצים בכדי להעניק לרצים את חווית הריצה המושלמת. לאלו מכם המעוניינים להתנדב ביום המרוץ, מוזמנים לפנות לענת  דרך אתר המרוץ בכתובת: [email protected] ובפייסבוק.

כל הפרטים והרשמה למרוץ: מרוץ ראש העין ה-2

(הטבות רבות יוענקו לרצים בשני המקצים, ולזוכים. יש להתעדכן בעמוד ההטבות באתר המרוץ)

תמונות באדיבות המשפחה


ענת מאיר
תושבת ראש העין. אמא להדר, הילה, זוהר וזיו. חיה , נושמת ולומדת ספורט.
את תחביב הריצה התחלתי לפני 4 שנים וכיום אני חברה בקבוצת הריצה של משרד הביטחון.
לפני כחצי שנה הצטרפתי לקבוצת MYWAY ועושה את דרכי למרתון ראשון באמסטרדם
צילום: טלי שיאצו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג