מרוץ עין גדי: למרות הכל "יתנשא גאה ורם"

מאות רצים זינקו למרוץ עין גדי ה-29. חסרונם של רצי העילית הורגש היטב במרוץ ללא עומק איכותי אך זה היה הדבר היחיד שאכזב. מאות רצים, מזג אוויר מעולה, ארגון שהוכיח למידת לקחים ושדרוג. אווירה קוסמית, שלא יכולה להיות במרוצים שאינם בעלי מסורת, העניקו לעין גדי שוב את מעמדו היוקרתי. כמאמר השיר על עין גדי: " יתנשא גאה ורם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאות רצים זינקו למרוץ עין גדי ה-29. חסרונם של רצי העילית הורגש היטב במרוץ ללא עומק איכותי אך זה היה הדבר היחיד שאכזב. מאות רצים, מזג אוויר מעולה, ארגון שהוכיח למידת לקחים ושדרוג. אווירה קוסמית, שלא יכולה להיות במרוצים שאינם בעלי מסורת, העניקו לעין גדי שוב את מעמדו היוקרתי. כמאמר השיר על עין גדי: " יתנשא גאה ורם"

מאת:מערכת שוונג


דחיית המרוץ בשבוע וריבוי התחרויות האחרות בסוף השבוע האחרון דיללו את העומק האיכותי בשדה רצי העילית. לעומת זאת, מאות אנשים מכל רחבי הארץ הגיעו והוכיחו שוב – אין לזלזל בכוחם של המרוצים הוותיקים. מזג אוויר מעולה, ארגון מעולה וחסר תקלות ואווירה אופיינית למרוץ בן ה- 30 העניקו לו את הכבוד הראוי.


עמדות קבלת ערכת המשתתף לא יצרו תורים בבוקר התחרות


המרוץ הבינלאומי של עין גדי נדחה בשבוע בגלל מזג האוויר ולכן התנגש השנה במרוץ האביב (גם הוא הציעה מקצה חצי מרתון), אליפות ישראל בריצות שדה, מרוץ אבן יהודה, "אקסודוס טרייל ראן" במודיעין ואם זה לא מספיק אז גם באליפות ישראל בריצת ניווט. הסיפור העצוב של המרוץ היה בהפניית העורף של רצי העילית שהתפזרו בין המרוצים אשר נערכו במקביל.

במקצה חצי המרתון ניצח יוסף גזאצ'ו אחד הרצים המובילים של ישראל בשנים האחרונות. אלוף ישראל בחצי המרתון, זבדיה וודג', חצה את קו הסיום יתור מ-6 דקות אחרי המנצח. שלומי ליאון מרצי רמת השרון הגיע יותר מ-7 דקות לאחר וודג'. וותתיקי המרוץ אמרו: "מעולם לא ראינו את מרוץ עין גדי בשפל כזה של מתחרי עילית ותוצאות".

גזאצ'ו אשר חזר מקניה לאחר שהתאושש מפציעה, אמר לנו לאחר המרוץ: "כבר בהתחלה ראיתי שאין לי מתחרים. פשוט ברחתי קדימה בזינוק".

ומה לגבי הפציעה שרדפה אותך?
"עכשיו הכול בסדר איתי . אני מרוצה מהתוצאה ואני כבר מתכונן למרתון רוטרדם כדי לקבוע את הקריטריון האולימפי". גזאצ'ו ינסה לקבוע ברוטרדם את הקריטריון האולימפי למרתון האולימפי בלונדון ומכאן בחירתו חצי המרתון של עין גדי כהכנה. לגבי האווירה במרוץ הוסיף הרץ הבכיר: "היה מעולה. לצערי לא יכולתי להסתכל על הנוף במהלך המרוץ אבל כשבאתי מערד ראיתי את הנוף היפה".

מתחרו הבכיר ביותר של גזאצ'ו היה זבדיה וודג' אך אלוף חצי המרתון הודה ללא היסוס: "לא תכננתי לרוץ אחרי גזאצ'ו. הגעתי לכאן בגלל המסורת אחרי שהשתתפתי אתמול באליפות מרוצי השדה".
וודג' שסיים שני השנה חגג את מיקומו שהיה הטוב ביותר שלו עד כה.
לדבריו, מיקומו הטוב ביותר במרוץ עין גדי בשנים קודמות, היה שלישי.

שדה הנשים במקצה חצי המרתון היה דליל מתמיד. שתי רצות בכירות בחרו בעין גדי כמרוץ בו ישתתפו והן זינקו למקצה ה-10ק"מ וגם סיימו במקומות 1-2.

אור כרמלי, אם לשניים בת 34 המתאמנת במכבי ת"א הייתה הראשונה על קו הסיום עם זמן מכובד של 1:25:35 שעה. כרמלי נראתה שמחה כשנודע לה על המיקום: "אני מתרגשת לנצח מרוץ שכזה" אמרה כרמלי כשחצתה את קו הסיום. האישה הבאה אחריה הייתה טל בר טור שהגיעה כ-13 דקות אחרי כרמלי – בזמן של 1:38:57 שעה. שלישית על הקו הייתה רות בן יוסף מקבוצת הסוללים ירושלים בזמן של 1:40:38 שעה.

גם מקצה הנשים גרר הרמת גבות מצד מאמנים ודמויות וותיקות בענף, שלטענתם מעולם לא היו בחצי מרתון שאופיין ברמת מתחרים כה נמוכה. חלקם הביע תרעומת על העובדה שמרוצים כה רבים מתקיימים בסמיכות. "זו נורמה פסולה", אמר לנו אחד מהם. "זה פוגע בכולם ואף אחד לא מרוויח. לא ברור לאן כל זה הולך". ראוי לזכור כי מרוץ עין גדי נאלץ לדחות את קיומו בשבוע בגלל מזג אוויר סוער.

המקצה ל-10 ק"מ אופיין גם הוא בהיעדר עומק שדה של רצים בכירים. המנצח במקצה ה-10, מארו טפרי, הגיע למרוץ תשוש יום אחרי שהשתתף באליפות מרוצי השדה בה סיים שישי. "היה לי קל", אמר טפרי שעצר את השעון על 32:24 דקות. "מהק"מ השלישי אף אחד לא החזיק איתי". השניים היחידים שניסו לתת לטפרי קרב היו הרץ המצטיין מוטי מזרחי שעל פי טענתו היה מושבת מפעילות מאז התאונה של אביו ועד כה, ואסף בימרו הוותיק. מזרחי בחר במרוץ עין גדי כזה בו ישוב לפעילות ואמר לנו אחרי הסיום: "סבלתי כמו שלא סבלתי בחיים. אבי עבר תאונה קשה לא מזמן ומאוד רציתי לזכות בשבילו". מזרחי שסיים בזמן של 34:34 דקות טען כי ציפה לזמן של 40 דקות.

נקודת אור נוספת של עילית הרצים בישראל, בנוסף לגיזאצ'ו הייתה לומה צ'מטאי. עובדת השגרירות הקנייתית הוכיחה שוב כי היא בלתי עצירה כשניצחה את המקצה ל-10 ק"מ בזמן של 36:47 דקות. צ'מטאי הגיעה לעין גדי אחרי שניצחה אתמול באליפות מרוצי השדה אך לא הוכתרה כאלופת ישראל משום שאינה מחזיקה באזרחות ישראלית. נראה כי לאחרונה צ'מצטאי, אשר מתאמנת תחת שרביטו של דן סלפטר, רצה בעולם משלה. בבוקר המרוץ היא אף הבטיחה בחיוך כי בקרוב נראה ממנה תוצאות הרבה יותר טובות בריצת ה-10. במקום השני סיימה לוריס מנדלוביץ'. הרצה הוותיקה עשתה זאת בזמן של 40:12 דקות ושוב הטביעה חותמה על המרוץ בו היא משתתפת כבר משנת 2001. לוריס לא הייתה מרוצה מהתוצאה: "קיוותי לרדת מ-40 דקות", היא אמרה לנו לאחר מכן.

תמונות צד, מלמעלה למטה:

גזאצ' – מנצח החצי מרתון
כרמלי – מנצחת החצי מרתון
טפרי – מצנצח מקצה ה- 10 ק"מ
צ'מטאי – מנצחת מקצה ה- 10 ק"מ

כל התמונות והתוצאות כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג