מרוץ חרמון אילת 2013 – "רצים מחפשים משמעות"

מרוץ חרמון אילת הינו מרוץ שליחים ראשון מסוגו אשר יחצה את ארצנו לאורכה מצפון לדרום, לאורך של כ-626  ק"מ. המרוץ יימשך כ 62 שעות ויהיה בנוי במתכונת משולבת של ריצה משותפת ומרוץ שליחים של 11 רצי קבוצת אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ חרמון אילת הינו מרוץ שליחים ראשון מסוגו אשר יחצה את ארצנו לאורכה מצפון לדרום, לאורך של כ-626  ק"מ. המרוץ יימשך כ 62 שעות ויהיה בנוי במתכונת משולבת של ריצה משותפת ומרוץ שליחים של 11 רצי קבוצת אביב

מאת:שחר איל

היוזמה למרוץ נולדה באחת מארוחות השבת המסורתיות לאחר ריצה של קבוצת "רצי אביב"  (השם מוקדש  לכבודו של מייסד הקבוצה). חברותא של ישראלים טובים בגילאים 38-55 שרצים  יחד שנים רבות, בעיקר ריצות מרתון וריצות אתגריות עם שימת דגש על דגי הרינג ויוגורט פרג בסיום. כאשר שבי לוי, הוגה המרוץ  והמפיק בפועל, זרק לראשונה את הרעיון המטלטל לחלל האוויר, תהינו לעצמנו כל אחד מחברי הקבוצה לגבי המשמעות, המטרה  והרווח האישי שמרוץ כזה ייתן לכל אחד מאיתנו. אבל מהר מאוד הרעיון קרם עור וגידים, פסימיות הפכה ליצירתיות, תחרותיות חבויה לרוח צוות, אפילו בקרב השמאלנים והציניים שבינינו התעורר פתאום זיק רדום של אהבת הארץ הזו, אבל היה חסר עוד מרכיב של תרומה וחיבור לקהילה.


הרצים עם אילן בניסטי (במרכז) ועמנואל בלחסן (קיצוני מימין) מברוקס ישראל (מעניקת חסות)


לכולנו היה חשוב שהתרומה תהיה ישירה ולא תעבור הרבה ידיים. היעד נמצא מהר מאוד. הוסטל הצפון טבריה, מקום קטן המנוהל על ידי אנשי צוות צנועים, שמצליחים עם תקציב ציבורי זעום אבל המון מקצועיות ולב גדול לספק בית חם ותכניות שיקום מרשימות לנערים בסיכון. באופן סימבולי, ההוסטל בטבריה מכיל כרגע 11 נערים שבדיוק כמונו (המשתתפים במרוץ) החליטו לצאת למסע, מסע הדומה לריצת הרים מתמשכת במאמץ הפיסי והמנטלי שהוא דורש. להבדיל מאיתנו, מצ'ואים בדימוס ומחפשי אתגרים, המאבק של הנערים הוא מאבק שנכפה עליהם וניצחון בו הוא הכרחי כדי להבטיח את עתידם. בעזרת המרוץ והתרומות שנאסוף נוכל לסייע קצת, לעודד ולהיטיב את חיי היומיום של הנערים, וחשוב לא פחות לתת כתף לצוות המסור בעבודה המקודשת הזו. 

השלב הבא היה ארגון מעשי של המרוץ. לרוב קבוצת הרצים לא היה כל רצון לחשוף את כל העניין למדיה ,אבל ישראל היא מדינה קטנה. חברת 'ברוקס' המוכרת לרבים מאיתנו כחברה המובילה בתחום הריצה פנתה אלינו והתעניינה – עד מהרה המנכ"ל החליט להירתם ולקחת חסות על חלק נכבד מהמרוץ. 'רודי פרוג'קט' מצטרפת גם כן כנותנת חסות ראשית ואחריה גם "הראל חברה לביטוח" נותנת תרומה מכובדת למרוץ ולעמותה. חברת גו אנרג'י תורמת ג'לים ושאר חטיפי אנרגיה, מסעדת מרינדו עין-גב מפרגנת בארוחת פתיחה ושאר חלבון להמשך המרוץ, הצבא והמשטרה באים לקראתנו בכל תיאום, וכמובן המשפחות והחברים מסביב מפרגנים ומציעים לעזור. אנחנו מתרגשים מאד. תמיד מפתיע לראות את תגובת השרשרת שמעוררת יזמה יצירתית אחת, מדהים ללמוד כמה כוח ורוח טובה חבויים בחברה הישראלית . 
 
הנוער המטופל בהוסטל ישולב בחלק ממקטעי הריצה ובמיוחד בריצה הקבוצתית וארועים במהלך ובסיום הריצה  ומטרת העל של המרוץ היא לגייס תרומה כספית נכבדה שתשפיע על חיי היומיום בהוסטל.


אחרי ריצת שבת


מסלול המרוץ יחצה את המדינה ויחל מפסגות החרמון דרך הבשן, בקעת הירדן, השפלה, הרי יהודה דרך ים המלח לערבה וסיום המרוץ בעיר אילת. תחילת המרוץ ביום רביעי ה-20 במרץ בשעה 22:00 בכניסה לאתר הסקי בחרמון (רכבל תחתון). המרוץ  מתחלק ל-62 מקטעים באורכים של 8-13 ק"מ למקטע. את המקטע הראשון והאחרון כל חברי הקבוצה ירוצו יחדיו כאשר את כל שאר המקטעים ירוצו כלל החברים הרצים במתכונת של מרוץ שליחים יום ולילה. השליחים יעבירו ביניהם בכל אחת מ-61 נקודות ההחלפה לאורך הארץ צמיד מיוחד שיוצר לטובת המרוץ ונתרם על ידי 'תמר ואגס' חנות תכשיטים תל אביבית ושמסמל בעצם את כל המסע הזה שנועד עבור הנוער הישראלי שנמצא בסיכון.

בסה"כ עומד לפני כל רץ במרוץ זה מרחק מצטבר של
כ -80 ק"מ ב-8 מקטעים שונים ובהפרש זמן ממוצע של כ -9 שעות בין מקטע למקטע
במשך 62 שעות רצופות.  הקבוצה אמורה לחצות את הכניסה לעיר אילת בשעות
אחה"צ של יום שבת ה -23 במרץ, שם יסתיים  המרוץ המפרך.

איך תורמים?
ההתרמה ל'הוסטל טבריה' תתבצע באמצעות אתר אינטרנט שנבנה במיוחד עבור המרוץ על ידי מתנדבים – www.hermoneilatrace.co.il,
באתר יהיה מידע נוסף על המרוץ ועל פעילותו החשובה של ההוסטל וכמובן
האפשרות לתרום באמצעי תשלום מגוונים. אנו מקווים כי מרוץ זה יהיה הסנונית
הראשונה וכי בכל שנה נחזור לחצות את הארץ שלנו לארכה, ובמיוחד לגייס  תרומה
משמעותית לעמותה ראויה. יחסי הגומלין בין ספורט הפנאי שלנו והתרומה לחברה
הם חשובים. במפגשים שלנו עם אנשי ההוסטל למדנו שיש אנשים וארגונים אשר
מבצעים ממש בשעות הפנאי האלה עבודת קודש גם עבורנו, ומייצגים בעשייה
היומיומית שלהם את אותם הערכים עבורם אנחנו רצים.

 

לתרומות דרך הטלפון (באמצעות כרטיס אשראי) – נא להתקשר 24/7 לטלפון- 03-512-3246


5.3.2013


שחר איל – בן 44, נשוי + 3, מרצה לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, מגוון מרתונים בארץ ובארה"ב, שחקן טניס שולחן בדימוס.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג