מרוץ השליחים קק"ל מי-ם לים – מסורת שמחכה להתחלה

כ-1,000 רצים יחנכו בליל חמישי את מרוץ השליחים קק"ל מי-ם לים, שיערך זו הפעם הראשונה. המסלול המאתגר על נופיו המשתנים והאפשרות לחלוק את חוויית התחרות עם קבוצה, מקווים המארגנים, יהפכו אותו למרוץ מרכזי בשנים הקרובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כ-1,000 רצים יחנכו בליל חמישי את מרוץ השליחים קק"ל מי-ם לים, שיערך זו הפעם הראשונה. המסלול המאתגר על נופיו המשתנים והאפשרות לחלוק את חוויית התחרות עם קבוצה, מקווים המארגנים, יהפכו אותו למרוץ מרכזי בשנים הקרובות

מאת:מערכת שוונג


כתבה בארבעה חלקים על מסלול המרוץ: חלק 1, חלק 2, חלק 3, חלק 4

מרוץ שליחים הוא קונספט שצובר פופולריות בארץ בשנים האחרונות, ניתן לראות זאת בהצלחה הגדולה של מרוץ הר לעמק לצד תחרויות טריאתלון קבוצתיות. היכולת לכסות מרחק גדול, האפשרות להתאמן ולהתחרות עם חברים, לחלוק איתם את האתגר והחוויה, מושכים לא מעט אנשים. מחר בערב יערך לראשונה מרוץ השליחים קק"ל מי לים, שנועד לתת מענה בדיוק לכל היתרונות הללו של מרוצי שליחים.

המרוץ, שמופק על ידי חברת שוונג וחברת פרו ספורט, יתקיים במתכונת של רוטציה במסלול הריצה – מדי שנה כיוונו יתחלף. הפעם יצאו הרצים מירושלים, מגן החיות התנ"כי שבעיר, לכיוון תל אביב. המסלול יעבור לאורך שביל ישראל ושביל קק"ל, כשהוא חוצה את נופי מורדות הרי ירושלים, שפלת יהודה, מישור החוף, עד לנקודת הסיום בשפך הירקון בתל אביב. לאורך המסלול יעברו הרצים במגוון יעדים אטרקטיביים: עין לבן, נחל רפאים, תחנת הרכבת בר גיורא, נחל שורק, דרך בורמה, יערות המגנים, בן שמן ומודיעין, פארק שהם, המאוזוליאום הרומי, בריכת הנופרים, טחנת אבו-רבאח ושבע הטחנות ופארק הירקון בסיום.


צילום: תומר פדר ורונן טופלברג


המרוץ מיועד לקבוצות של שישייה, ארבעה או שני רצים, אשר ירוצו מרחק כולל של 125 ק"מ ויחלפו על פני 13 תחנות החלפה לאורכו, כשהאורך המקסימלי של כל מקטע הוא 12.3 ק"מ. בנוסף קיימת קטגוריית אולטרה, ריצת בודדים תחרותית בלבד, לשני מרחקים 125 ק"מ ו-60 ק"מ. למרוץ כולו נרשמו כ-1000 רצים, מתוכם ירוצו 35 איש את המרחק המלא ו-40 את המקצה ל-60 ק. הזינוקים למרוץ יחלו בשעה 20:00 וימשכו לאורך הלילה, עד השעה 4:00. הרצים צפויים להגיע בהדרגה בשעות הבוקר והצהריים ביום שישי, וטקס הסיום יערך בנמל תל אביב בשעה 15:00.

נחנו מאמינים שמרוץ השליחים קק"ל מי-ם לים יהפוך לאחד המרוצים החשובים בישראל ובטוחים שהוא יהפוך למסורת רבת שנים", אומר ניר ברק, מנכ"ל שוונג ומי שהגה את הרעיון למרוץ. ברק מסביר שהאטרקטיביות של המרוץ נובעת מכמה גורמים: "המסלול עצמו, שעובר בתוואי שביל קק"ל ושביל ישראל, יפה ומעניין והשינוי בכיוונו מדי שנה ייצר עניין וחידוש נוסף בריצה. מעבר לזה החלוקה לקבוצות מרובות משתתפים הופכת את המרוץ לכזה שבו רצים בכל הרמות יכולים להשתתף בו, כך שהוא לא מיועד רק ליחידי הסגולה שבנויים לאולטרה מרתון".

"זה מרוץ מיוחד ושונה מאחרים", מוסיפה קרן גולדבלט, המנהלת המקצועית של המרוץ, "זו ריצה מעיר גדולה אחת לשנייה, המסלול, שכולו עובר בשטח, הוא מגוון – הוא מתחיל בנופים של הרי ירושלים, בטופוגרפיה לא פשוטה, ממשיך ליער בן שמן ובסופו יש 30 קילומטרים לאורך הירקון והפרדסים שלצידו, כך שגם הנופים משתנים לגמרי וזה מיוחד. ומעבר לזה, יש כמובן את עניין מרוץ השליחים – זה הופך את החוויה לאחרת, פחות אינדיבידואלית ויותר לקבוצתית ומאפשר לעשות מסע ביחד, שזה כיף גדול ומעיד על כך מספר הנרשמים הגדול. אנשים מוכנים למרוץ שמספק אתגר חדש וזה משמח".

גודלבלט מתוודה שלא רק לרצים צפויה חוויה מאתגרת, אלא גם למארגנים. "לנהל מרוץ כזה זו התמודדות לוגיסטית מאוד מסובכת. יש לנו ניסיון עם מסלולים ארוכים ממרוצי האולטרה, אבל עניין התחנות הופך את זה לקשה יותר. עם זאת השקענו מאמצים מאוד גדולים בהיערכות וגם מזג האוויר צפוי להיות טוב, כך שאנחנו רגועים", היא אומרת.

צילום: תומר פדר ורונן טופלברג

סיקור של המרוץ יערך באתר ובפייסבוק של שוונג. בנוסף, ניתן יהיה לעקוב אחר המשתתפים בזמן אמת ולבחון את ביצועיהם בהתאם למיקומם על המסלול באמצעות מערכת ה-Live Tracking, מבית שוונג טכנולוגיות. המערכת כוללת דף מעקב אישי לכל משתתף, בו ניתן לראות את נתוני הספורטאי לכל אורכה של התחרות. בכל פעם שהמתחרה ידרוך על שטיח מדידה, נתוניו יתעדכנו במערכת. כמו כן, יוצג קצב ההתקדמות החזוי שלו. המערכת פתוחה לכל גולש וניתנת לצפייה ושימוש בדפדפני אינטרנט שונים וכן בטלפונים חכמים. המשתתפים במרוץ שליחים מי-ם אל ים יוכלו להרשם לקבל את עדכונים חיים במהלך האירוע ישירות לפייסבוק ולאחר המרוץ יוכלו לראות ולשתף תוצאות ותמונות. כתובת הLive Tracking למרוץ: http://www.livetracking.co.il.

3.4.2013


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג