מקום 26 לטיורי ביוסטון, שיא אמריקאי לסיסון ודרמה במרתון הגברים

האתלטית האולימפית הישראלית רשמה פתיחה טובה לעונה בחצי המרתון, האמריקאית הרשימה עם שבירת שיא של 19 שניות והכרעות ממש על קו הסיום במרוצי הגברים גם לחצי המרתון וגם למרתון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי | צילום: Citizen59 מתוך ויקימדיה

מרתון יוסטון נערך היום (ראשון) ואמנם לא היו בו נפילות בזינוק, אבל היו בו כמה רגעי דרמה, שיא אמריקאי אחד וגם אתלטית אולימפית ישראלית על המסלול. נתחיל מהזווית הישראלית, כשמאור טיורי זינקה לחצי המרתון וקבעה זמן של 1:13:22 שעות. מדובר בזמן הרחוק קצת פחות מדקה משיאה האישי של הרצה שייצגה את ישראל פעמיים במשחקים האולימפיים, וכזה שהקנה לה את המקום ה-26 בתחרות ופתיחה טובה ל-2023.

מי שניצחה בחצי המרתון הייתה הייוט גברמריים האתיופית עם 1:06:28 שעות, כשאחריה הגיעה אמילי סיסון עם שיא אמריקאי חדש של 1:06.52 שעות. מדובר בשיפור של 19 שניות לשיא הקודם בו החזיקה בעצמה מחודש מאי האחרון. את תמונת הפודיום השלימה ג'סיקה וורנר ג'אד הבריטית עם זמן של 1:07:19 שעות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fast Women (@fastwomen)

אצל הגברים קיבלנו דרמות הן במקצה חצי המרתון והן במקצה המרתון. בחצי רק 32 מאיות הפרידו בין שני הראשונים, כאשר לאול גברסילאסי האתיופי ניצח עם 1:00:34 שעות והקדים את ווסליקיפטו הקנייתי ממש על קו הסיום. מוחמד אל-ערבי המרוקאי הגיע שלישי, 24 שניות אחריהם.

במרחק המלא הפער בין שני הראשונים היה 53 מאיות, כאשר היה נראה כי דומיניק אונדורו הקנייתי כבר עומד להפסיד, אולם פיניש אדיר שלו במטרים האחרונים העניק לו את הניצחון עם 2:10:36 שעות, לפני טסדאט איינה האתיופי. טשומה מקונן האמריקאי סיים שלישי, 29 שניות לאחר מכן.

במרתון הנשים הקרב היה צמוד הרבה פחות, כאשר היטומי נייה היפנית ברחה קדימה ולא הביטה לאחור. המרתוניסטית האולימפית קבעה 2:19:24 שעות וסיימה בפער של 6:10 דקות ממולייה דקב האתיופית שסיימה במקום השני. שלישית הייתה סינטיאהו לווטגן האתיופית עם 2:26:33.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג