מקום 19 לאיתמר לבנון בגביע העולם בניו זילנד, מקום 22 לאיתמר אשד

שני הטריאתלטים הישראלים צברו ניקוד יקר לדירוג האולימפי בזכות סיומת טובה בריצה, מקום 53 לרועי זוארץ. המנהל המקצועי ליאור כהן: "יקדם אותם בדירוג האולימפי והעולמי כאחד, אך יהיו חייבים לעשות תחרויות עם ניקוד משמעותי הרבה יותר בהמשך הקמפיין"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי זוארץ, איתמר לבנון, איתמר אשד וליאור כהן בניו זילנד | צילום: איגוד הטריאתלון

שלושה טריאתלטים ישראלים התחרו הלילה (בין שבת לראשון) בסבב גביע העולם מניו פלימות', ניו זילנד, במטרה לצבור ניקוד אולימפי גבוה ככל האפשר להמשך קמפיין פריז 2024. איתמר לבנון היה הראשון מבין הישראלים לחצות את קו הסיום במקום ה-19, לאחר שעבר את טריאתלון הספרינט (750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה ו-5 ק"מ ריצה) בזמן של 57:50 דקות.

חמש שניות בלבד אחריו, הגיע איתמר אשד במקום ה-22 ורועי זוארץ סיים במקום ה-53 בזמן של 1:03:05 שעות, זאת מתוך 57 משתתפים בסך הכל. את התחרות ניצח המקומי היידן וויילד, זוכה מדלית הארד מהמשחקים האולימפיים בטוקיו, שקבע 55:57 דקות והקדים ב-35 שניות את חברו לנבחרת טיילר ריד ואת ריקארדו בטיסטה הפורטוגלי, שסיימו באותה התוצאה. גם במקצה לנשים מקומות 2-1 היו של ניו זילנד, כאשר מי שניצחה היא ניקול ואן דר קיי בזמן של 1:02:57 שעות, 9 שניות לפני איניסלי ת'ורפ. במקום השלישי הגיעה סולבייג לובסת' הנורווגית עם 1:03:14 שעות.

איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון ומאמן בנבחרת, ליאור כהן, סיפר לשוונג: "איתמר לבנון, איתמר אשד ורועי זוארץ נמצאים בעיצומו של הקמפיין לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024. תחרות סבב גביע העולם בניו זילנד היא למעשה ההזדמנות האחרונה של הספורטאים הללו לצבור ניקוד אולימפי בשנה הראשונה (מתוך 2) וזאת עקב ביטולן/ דחייתן של תחרויות שמתוכננות היו להיערך בסמוך, ולאור רשימת הזינוק העמוסה ביותר לקראת סבב אליפות העולם בחודש מאי ביוקהומה, יפן".

"לבנון ואשד גרפו אמנם ניקוד אולימפי אך כל השלשה, לרבות רועי זוארץ, יהיו חייבים לעשות תחרויות עם ניקוד אולימפי משמעותי הרבה יותר בהמשך הקמפיין בעונה השנייה וזאת על מנת להשאיר את חלום המשחקים בחיים. מבחינת התחרות עצמה, כל השלשה יצאה מהמים באמצע שדה המתחרים, בסמוך ממש למנצח התחרות איידן ווילד. פתיחת רכיבה אגרסיבית במיוחד, אשר כללה עלייה ארוכה מחוף הים לפסגת העיירה, היא אשר למעשה קבעה את הפלוטונים כמעט עד סוף הרכיבה ואשר אופיינה בכביש רטוב, עקב גשם רב שירד במקום עד סמוך לזינוק. ריצה טובה ביותר של איתמר לבנון ואיתמר אשד (15:04 דק ו-15:09 דק בהתאמה) לאחר סיום רכיבה בדבוקה השניה העניקה לשניים את המקומות 19 ו-22, ואיתו ניקוד אולימפי אשר יקדם אותם בדירוג האולימפי והעולמי כאחד. אני שמח מאוד לבשר שכל הטריאתלטים הבכירים שלנו יתחרו באליפות ישראל בטריאתלון בחודש הבא בטבריה".

אתמול (שבת) התחרו שני טריאתלטים ישראלים צעירים בסבב גביע אירופה שנערך בקווטיירה בפורטוגל. שחר עגור בן ה-20 סיים במקום ה-54 ואודי אלחנתי בן ה-22 לא סיים (נעקף בהקפה). בתחרות הנוער המקבילה, אצל הנערות נטע נפתלי סיימה במקום ה-44, דרור מלחי סיימה במקום ה-50. מבין הנערים רוי ברון סיים במקום ה-17, אייל וינשטיין במקום ה-48 ניב ברם במקום ה-56 ואייל חן במקום ה-59.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג