ממשיכים לנפץ: שיא ישראלי, שיא אמריקאי ושיא אירופי נשברו תוך כמה שעות

סוף השבוע שובר השיאים נמשך: סיוון אוירבך שברה את השיא הישראלי בריצת מייל, יארד נוגוסה עם שיא אמריקאי באותו המרחק בריצה עמוקה במיוחד וג'ימי גרסייה שבר את השיא האירופי ב-5 ק"מ כביש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיוון אוירבך | צילום: Oklahoma State XC/T&F

סוף השבוע שובר השיאים באתלטיקה נמשך, הן מהזווית הישראלית והן מהזווית הבינלאומית. בצד הכחול-לבן, הייתה זו סיוון אוירבך ששברה את השיא הישראלי בריצת מייל, עם זמן של 4:39.77 דקות. הישראלית, שמתאמנת באוניברסיטת אוקלהומה סטייט, שיפרה ב-1.09 שניות את השיא הקודם, בו החזיקה בעצמה מהשנה שעברה. היא עשתה זאת במסגרת תחרות באולם שנערכה בסיאטל, על מסלול ריצה באורך 300 מטר.

באותו מרחק, ריצת המייל, נשבר גם השיא האמריקאי באולם על ידי יארד נוגוסה בן ה-23. במסגרת תחרות Millrose Games קבע נוגוסה 3:47.38 דקות, שיפור של יותר משתי שניות לשיא הקודם בו החזיק אלוף העולם ברנארד לאגאט ורק 37 מאיות משיא העולם של יומיף קג'לצ'ה. התוצאה הזו מציבה אותו אולי כמועמד הרציני ביותר לשבור את השיא האמריקאי הוותיק באצטדיון ב-1,500 מ' שעומד על 3:29.77 ושייך לסידני מארי מ-1985.

אגב, תחרות זו הייתה האיכותית ביותר שנראתה מבחינת עומק. מעולם לא ירדו יותר מ-4 רצים מ-3:52 והפעם עשו זאת שישה רצים. בין התוצאות הבולטות: ניל גורלי הבריטי 3:49.46, שביעי בכל הזמנים, אוליבר הור הישווה את שיאו האוסטרלי – 3:50.83 וסאם טאנר הניו זילנדי עם שיא אישי של 3:51.70 דק, קרוב מאד לשיאו הניו זילנדי של ניק ויליס. בסך הכל בתחרות זו במקצים השונים ירדו לא פחות מ-42 רצים מגבול ה-4 דקות במייל, הכי הרבה שנרשם בתחרות אחת אי פעם. ככלל, מדובר במסלול מהיר במיוחד, שכן הזווית של השיפוע בו גדולה יותר מברוב המסלולים וכן המסלול עצמו מעט קפיצי יותר מהרגיל.

אם כל זה לא מספיק, הרי שניתן להוסיף לכך שיא אירופי חדש שנשבר בריצה ל-5 ק"מ כביש, אותו קבע ג'ימי גרסייה הצרפתי. זמנו של גרסייה היה 13:12 דקות במסגרת תחרות במונקו, שיפור של שתי שניות לשיא הקודם שהיה שייך לימאנברהאן קריפה האיטלקי. נציין כי רק בשנים האחרונות החלו להכיר בשיאים במרחק הזה על כביש, וחלק מהרצים הבכירים טרם רצו אותו כלל. לפיכך, מדובר בשיא שעוד יכול לעבור מקצה שיפורים, אולי אף עוד השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג