מי ינצח היום בקטע הנג"ש בירושלים בג'ירו ד'איטליה?

היום יוזנק הקטע הראשון במרוץ והמתח וההתרגשות בשיאם, פרשננו חגי אשלגי ניתח את הסיכויים של המועמדים לניצחון בקטע הנג"ש בירושלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק לקטע נגד השעון בג'ירו ד'איטליה
זינוק לקטע נגד השעון בג'ירו ד'איטליה


לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו

הלגיון הרומאי-איטלקי חוזר, אבל ספק אם בני ארצו של טיטוס יכבשו את השלב נגד השעון בירושלים. הג'ירו הוא אמנם איטלקי והשנה גם יסתיים בלבה של רומא, אבל הסיכוי שכובש כבישי ירושלים בשלב הראשון של הג'ירו יהיה בן ארצו של טיטוס כובש ירושלים, נמוך. כפי שצפוי ללמוד הציבור הישראלי במהרה בימים הקרובים, גרנד טור הוא ממש, אבל ממש, לא רק תחרות של שלושה שבועות על זמן מצטבר. גרנד טור הוא אולי לפני הכל תחרות יומית קשוחה, עתירת יצרים וגדושה בתהילה, על ניצחון כל שלב וכל יום רכיבה באוכף.

הגביע של הג'ירו ד'איטליה ממתין למנצח | צילום: ארן הרשלג

המאבקים על ניצחון כל אחד מהשלבים שיתקיימו בישראל יירשמו בספרי ההיסטוריה של האופניים. אין רוכב אחד מהמומחים נגד השעון, שלא חולם ששמו ייחקק באותיות זהב, לדיראון עולם, כמנצח שלב הגרנד טור הראשון בארץ הקודש בכלל, ובירושלים בפרט. כך גם יהיה בשלב לתל אביב, וכך גם בשלב לאילת – אבל על כך בהמשך. אז אחרי מי לעקוב בשלב הראשון?

ירושלים-ירושלים – מאפיינים

9.7 ק"מ של מסלול נגד השעון ("נג"ש") מתפתל, טכני, עולה ויורד. אם הציפייה היא למהירות ממוצעת שבין 44 ל-47 קמ"ש (מהירות גבוהה באופן יחסי למסלול טכני, מפותל ולא שטוח) הזמן של המנצח צפוי להימצא איפשהו בסביבות 12:20 עד 13:20 דקות.

האוויר היבש והחם לא צפוי להפריע. אולי להיפך. אוויר יבש ברום של כ-800 מ', במאמץ שבין 12:30 ל-14:30 דקות (עבור רוב הרוכבים) עשוי דווקא להניב מהירויות לא רעות (כפוף לתוואי הטכני והמתפתל). יש לקחת בחשבון שרוב מכריע של הרוכבים (אם לא כולם), יבדקו, יסיירו ויבחנו את השלב, על אופני הנג"ש, בשעות שלפני הזינוק.

פאביו סאבאטיני מקוויק-סטפ יזנק ראשון בשעה 13:50. בהפרשים של דקה אחת ביניהם יזנקו 176 הרוכבים. אחרון יזנק ב-16:45 המנצח של הג'ירו אשתקד, טום דומולאן. בשעה 17:00 שלב ירושלים כבר יהיה גמור וסגור לקראת שבת, והמנצח יעלה על הפודיום לקבל כפל ושילוש של פרסים ומבצעים. העיקריים שבהם: (1) ניצחון השלב (2) החולצה הוורודה של מוביל הג'ירו ד'איטליה בדירוג הכללי. הישג שיירשם על שמו ל…. (אההמממ)… "נצח נצחים".

המומחים נגד השעון והמועמדים בדירוג הכללי

גיא שגיב, אלוף ישראל נגד השעון, יהיה הרוכב ה-13 לזנק בשעה 14:02, כשחליפת דגל ישראל לגופו והקהל הישראלי משתולל לקראתו בכל העיר. ותיקי ענף האופניים אולי אפילו ינגבו דמעה בסתר (בדומה לדמעות של הכומר ג'סי ג'קסון בנאום הניצחון הראשון של הנשיא ברק אובמה). שגיב ישאיר הכל על המסלול (זהירות מהתרסקויות!) וינסה לזרוק את עצמו להובלת המרוץ, אבל גם אם קסם כזה יקרה, הוא לא צפוי להחזיק לאורך זמן. רוכבים חזקים מאד נגד השעון יתגלגלו אחריו מרמפת הזינוק.

אלוף ישראל נגד שעון. גיא שגיב | צילום: אוריאל כהן

רוהן דניס האוסטרלי הוא גם ספציאליסט נגד השעון – בעיקר בשלבי נג"ש קצרים – וגם מוביל קבוצת BMC לג'ירו. הוא יזנק בשעה 14:31 ועשוי להציב רף גבוה מאד, אולי אפילו בלתי עביר, לבאים אחריו. עד כמה בלתי עביר? דניס ניצח בשלב נג"ש קצר שפתח את הטור דה פראנס ב-2015, כשהיה בן 24. היום הוא בן 27, חזק ומנוסה יותר. הוא רעב לשחזר ניצחון בשלב הפתיחה של גרנד טור.

ואסיל קיריינקה הבלארוסי של סקיי, הוא מנוע טורבו דיזל נג"ש עוצמתי בשירותו של כריס פרום. לרוב, יתרונות הנג"ש שלו מוצאים ביטוי בשלבים ארוכים יותר, אבל על פי הנחיות הקבוצה, קיריינקה צפוי לזרוק הכל על הכביש, כדי לחזור כמה דקות אחר כך לתחקיר, עם המידע האישי ונתונים העוצמה והמהירות הגולמיים – מידע לא יסולא בפז שיועבר לכריס פרום במהירות הבזק. המאמץ של קיריינקה, עשוי גם הוא להניב תוצאה מהירה.

השמות ברשימת הזינוק מפוארים. זדנק סטיבר הצ'כי של קוויק סטק יזנק בשעה 15:18 ועשוי לנסות להציג רמה גבוהה כפי שהוא יודע. טיבו פינו רואה את עצמו כמועמד לניצחון בדירוג הכללי, ואסור יהיה לו לאבד זמן משמעותי בנג"ש הראשון. הוא המוביל של קבוצת גרופאמה FDJ, ויזנק בשעה 16:05. טים וולנס מקבוצת לוטו הבלגית מזנק 2 דקות מאוחר יותר ומחפש מקום בעשירייה הראשונה בדירוג הכללי. גם לו אסור יהיה לו לאבד זמן רב בנג"ש הראשון.
סיימון ייטס ממיצ'לטון-סקוט הוא יותר מטפס מאשר רוכב נג"ש, אבל כאחד המועמדים לדירוג הכללי בג'ירו הראשון שלו, החצי מצמד התאומים ייטס הבריטים, ילחץ חזק מאד, בעיקר כדי לא לאבד זמן נגד השעון, ואולי יותר מזה.
רוכב שאם הוא בכושר שיא באמת עשוי לאיים על הניצחון הוא אלכס דאוסט האנגלי מקטושה-אלפסין שיזנק ב-16:22. דאוסט הוא רוכב נג"ש מדופלם, לשעבר אלוף בריטניה נגד השעון. דאוסט גם הספיק לרשום את שמו לפני מספר שנים כמי ששבר את שיא העולם לשעה מלאה של רכיבה בוולודרום (לפני שברדלי וויגינס בעט את השיא לקיבינימאט). דאוסט בכושר הוא איום ממשי לניצחון.

יוס ואן אמדן מקבוצת לוטו יומבו ההולנדית, גם הוא חזק מאד בשלבי נג"ש קצרים. הוא יזנק בשעה 16:33.
פאביו ארו האיטלקי מסרדיניה בא לג'ירו כדי לנסות לנצח. הפורטה שלו הוא בהרים. הוא מחכה לסיומת על הזונקולאן בשלב 14, לפסגות הפינסטרה וססטרייר בשלב 19, ולצ'רביניה בשלב 20. אבל גם הוא יודע היטב שאסור לו לאבד זמן נגד השעון. הרוכב היחיד בעולם שמסוגל לבלוע בננה לרוחב, יחצה את קו הסיום בפה פעור, בהתנשפויות אימתניות במראה של דג שנזרק לחוף ושואף נואשות אוויר בחפשו אחר מים. אבל לנצח את הנג"ש ספק אם ארו מסוגל. מטרתו תהיה צמצום נזקים.

יזנק חמישי מהסוף. כריס פרום | צילום: youkeys

שלושה מהרוכבים המעניינים ביותר יימצאו יחדיו על המסלול, בין האחרונים. כריס פרום מסקיי יזנק חמישי מהסוף בשעה 16:41, טוני מרטין, הפאנצר-וואגון הגרמני מקבוצת קאטושה-אלפסין, שהכפיל זכיות באליפות העולם נגד השעון (היום הוא נראה קצת מעבר לשיאו) יזנק לפני אחרון ב-16:44, ואחרון יזנק האלוף המכהן של הג'ירו ד'איטליה מ-2017, טום דומולאן ההולנדי ב-16:45.

שלושת הצפון אירופאים הגדולים הללו (הגובה של שלשותם הוא 1.86 מ' – גבוה יחסית לרוכבי אופניים) הם מהטובים בעולם במבחנים ארוכים נגד השעון. השאלה היא עד כמה העוצמה שלהם תמצא ביטוי כשכולם עדיין טריים ושלב הנג"ש קצר. כושר הנג"ש שעמו מגיע כל אחד מהם (יש להניח שפרום ודומולאן התמקדו בשבועות האחרונים בעיקר בטיפוסים בשיפוע חד), הוא סימן שאלה אפילו עבורם. שלושתם באים להוכיח משהו.
דומולאן, הוא לא רק האלוף המכהן, אלא גם ניצח שלב ראשון דומה בג'ירו 2016 (לאורך 9.8 ק"מ בהולנד). אם יישאר על האוכף ולא ייפול, יהיה קשה מאד לנצח אותו.

הספרינטרים

גם הספרינטרים חולמים על החולצה הוורודה. הבונוסים בזמן לראשונים בשלבי ספרינט הם 10 שניות לראשון, 6 שניות לשני ו-4 שניות לשלישי. מיאוצי הביניים על הכביש (תוך כדי השלב) נותנים גם הם 3, 2, ו-1 שניות בהתאמה.
שלב 2 לתל אביב הוא שלב שטוח שצפוי להסתיים בספרינט. שלב 3 אותו דבר לאילת. שלבים 4 ו-5 בסיציליה הם שלבים מעט יותר הרריים, אבל ספרינטר עם יכולת טיפוס יכול לנצח בהם. המשמעות היא ששבוע ראשון מוצלח יכול להניב בונוסי זמן של כמעט דקה, ועמם להעניק את החולצה הוורודה של המוביל בדירוג הכללי בג'ירו.

עובדה זו תביא את הספרינטרים והזוכים הפוטנציאלים בשלבים, לקרוע את עצמם כבר בנג"ש הירושלמי. אפשר לצפות למאמצים גדולים מ-אליה ויויאני האיטלקי מקבוצת קוויק-סטפ, מסאצ'ה מודולו מ-EF אדיוקיישן פירסט, ואולי גם מדייגו אוליסי מקבוצת אמירויות המפרץ. שלושה איטלקים שחולמים גם הם ללבוש ורוד בהמשך הג'ירו, גם אם לא ינצחו בירושלים.

ג'ירו ד'איטליה – ברוך בואך לישראל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22