מי יטוס לספרטה? הוזנק מרוץ הספרטניון בת"א

מרוץ האולטרה המהווה קריטריון לספרטתלון יצא לדרך, עם המקצים ל-100 מייל, 100 ק"מ, 24 שעות ו-12 שעות. הקהל מוזמן להגיע לפארק הירקון ולעודד. קישור לתוצאות הישירות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הספרטניון | צילום: ארן הרשלג

אחד מרגעי השיא של רצי האולטרה מרתון הישראלים, מרוץ הספרטניון, יצא לדרך הבוקר (חמישי) בפארק הירקון. ראשונים יצאו לדרך ב-10:00 בבוקר המקצים ל-24 שעות, 12 שעות ו-24 שעות שליחים, לאחר מכן הצטרפו אליהם מרצי ה-100 מייל וה-100 ק"מ ובלילה יוזנק מקצה המרתון וחצי.

ביום שישי ב-10:00 יגיע לסיומו המקצה ל-24 שעות ושעה לאחר מכן ב-11:00 ייערך טקס הסיום והענקת הגביעים. הספרטניון מהווה גם את תחרות הקריטריון לספרטתלון היוקרתי, מרוץ איקוני של 246 ק"מ בין אתונה לספרטה, שנערך אחת לשנה בסוף ספטמבר ומספר הרצים הישראלים שמשתתפים בו בכל שנה הולך וגדל בשנים האחרונות.

הפודקאסט של שוונג לקראת הספרטניון:

מרוץ הספרטתלון נחשב לאחד ממרוצי האולטרה כביש הקשים בעולם עם 33 אחוזי סיום מבין אלו שמשיגים את הקריטריונים ומוזנקים. סיכויי ההצלחה מבין אלו שמזנקים למרוץ זה בפעם הראשונה עומדים רק על כ-10 אחוז. המרוץ קשה לא רק בגלל המרחק שלו, אלא בגלל המכלול של תנאי המרוץ, שכולל בין היתר תוואי מאתגר, תנאי חום קיצוניים וזמני קאט-אוף קשוחים.

שליו ברוש בסיום הספרטתלון מנשק את כף רגלו של לאונידס | צילום: ז'אן לביא

בספרטניון בשנה שעברה שבר אלכסנדר סורוקין שני שיאי עולם, בריצת 12 שעות ובריצת 100 מייל, כאשר בריצת ה-12 שעות העמיד את השיא על 177.4 ק"מ וב-100 מייל קבע 10:51:39 שעות. הפעם, סורוקין לא משתתף בתחרות, אולם גם בהיעדרו צפוי מרוץ איכותי עם כ-100 רצים ורצות מהארץ ומהעולם.

הקהל מוזמן להגיע ולעודד את הרצים בספרטניון במהלך היום והלילה, כאשר נקודת הזינוק והסיום היא מאחורי בית החולים אסותא בפארק הירקון בתל אביב. תוכלו גם לעקוב אחר התוצאות לייב דרך אתר התחרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג