מי יהיו אלופי ישראל במרוצי שדה לשנת 2016?

אליפות ישראל במרוצי שדה היא אחת התחרויות הוותיקות בישראל ומחר (שישי) היא תתקיים עם נבחרת רצים ורצות מהטובים בארץ. את המדליות למנצחים יעניקו שניים מהמנצחים של המרוץ הראשון שהתקיים ב-1962
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כ-1,250 משתתפים ומשתתפות מגילאי 10 עד ותיקים ישתתפו מחר (שישי) באליפות ישראל ה-55 במרוצי שדה, שיתכן ותהיה הגדולה בתולדות המרוץ. נראה שקטגוריית הריצה באליפות תהיה זו של הנשים. על קו הזינוק תופענה קורלימה לורנה ואזאוונט טקה, אירנה קונובלוב, ריקי סלם, נועה ברגמן ומארי אליאס, ילנה דולינין, אדווה כהן, רוני גדיש ואלין וינוגרצקי שמבטיחות תחרות מעניינת בדרך אל הפודיום.

73394.1

תחרות מרוצי שדה בישראל | צילום: עופר ביידה

בין הגברים ישתתפו בריצה אסמרו אררו ואדיסו נגה, נועם נאמן, מלקמו ג'מבר, אסרט ממו, שמואל אבוהאיי וסמי עבדולג'אבר, אם כי האחרון חוזר רק עכשיו מפציעה שהשביתה אותו לתקופה מסוימת, כך שאין לצפות ממנו מחר להיות בשיאו.

אליהו קומאי וחנה שזיפי – אלופי ישראל הראשונים במרוצי שדה – יחד עם רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל, יחלקו למדליסטים את המדליות והגביעים. בקטגוריית הנוער ניתן לציין את שפראו גננאו ממכבי ראשל"צ, גטו אדמסו ודוראי אלפקי מהסמטה דרום ת"א, עומר רמון מעמותת הצבי ורן שגיב מאיילות.

מדליות של אלופים

אליהו קומאי וחנה שזיפי זכו באליפות ישראל הראשונה במרוצי שדה שנערכה בשנת 1962 ומחר הם יעניקו את הגביעים והמדליות לזוכי המדליות בקטגוריית גילאי הבוגרים באליפות ישראל ה-55 במרוצי שדה. בשנת 1962 זכו באליפות ישראל ה-1 במרוצי שדה שניים מבכירי הרצים בישראל דאז: אליהו קומאי בגברים וחנה שזיפי בנשים.

חנה שנולדה בעירק למשפחת צדיק, עלתה ארצה כשהיתה בת 6 וגדלה בפתח תקווה. היא החלה את קריירת האתלטיקה שלה בהפועל פ"ת, ולימים הפכה לאחת האתלטיות הבכירות והמשפיעות בספורט הישראלי. בהיותה בת 21 נישאה לאילן שזיפי שהיה אתלט אף הוא, ושימש במשך שנים כמאמנה.

שזיפי ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים במקסיקו סיטי 1968 ובמשחקי אסיה, בהם זכתה בארבע מדליות, מהן שלוש מזהב ואחת מארד. במשחקי אסיה שנערכו בבנגקוק ב-1966 היא זכתה בזהב בריצת 800 מ' ובאלה שנערכו כעבור ארבע שנים, באותו מקום, היא זכתה בשתי מדליות זהב: אחת ב-800 מ', בה ניצחה בתוצאה 2:06.5 דק' ושברה את שיא אסיה; ובריצת 1500 מ', גם הפעם בשיא אסיה חדש – 4:25.1 דק'. במשחקים שנערכו בטהרן ב-1974 היא זכתה במדליית ארד בריצת 1500 מ'.

בשנת 1971 קבעה שזיפי שיא ישראלי חדש בתוצאה 4:22.6 דק' בריצה מעורבת עם גברים. באליפות אסיה בשנת 1975, היא זכתה בשתי מדליות ארד בריצות ל-1500 ול-3000 מ'. במהלך הקריירה קבעה חנה 21 שיאים לאומיים. בשנת 1970 הוכתרה כספורטאית השנה של הוועד האולימפי בישראל.

עבור קומאי, 84, היה זה התואר הלאומי השני, לאחר ש-7 שנים קודם לכן זכה באליפות ישראל בריצת 5000 מ', ושנתיים לאחר מכן היה לאתלט הישראלי הראשון שזכה אי פעם בתואר אלוף המכבייה בריצה כשניצח בריצה ל-10,000 מ', אולם מספר חודשים אחרי זכייתו באליפות מרוצי השדה, הוא השלים תואר לאומי שלישי באתלטיקה, כשזכה בתואר הלאומי האחרון שלו בקריירה בריצת 10,000 מ'. את התואר השלישי והלא פחות חשוב שלו, סיים קומאי בלימודי הפיזיקה באוניברסיטת תל אביב.

בשנת 1962, כשהשתתף באליפות ישראל הראשונה במרוצי שדה, רץ יחף. אמנם היו לו נעליים, אך אליהו מספר כי פחד שייכנס לו חול לנעליים, ולכן העדיף לרוץ יחף, וההיסטוריה ידועה – אליהו ניצח באותה תחרות. בקריירה שלו השתתף קומאי ב-20 ריצות מרתון, החל מטבריה וכלה במדינות כמו איטליה, גרמניה, אנגליה וארה"ב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג