מיהו "המרסס האנושי" שקירר את איש הברזל בסאב 7 שע'?

הוא היה הנשק הסודי של הטריאתלט ג'ו סקיפר בתחרות איש הברזל בה הצליחו לרדת מ-7 שע'. ראיון מיוחד עם האיש והרעיון היצירתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"המרסס האנושי" מקרר את ג'ו סקיפר בתחרות | צילומסך יוטיוב

רבות כבר נכתב על תחרות הסאב 7 שעות לאיש ברזל לגברים וסאב 8 לנשים – תחרות מתוכננת ומתוכנתת שיצרה הדים והד תקשורתי רב. התחרות "המעבדתית" הזו שנהגתה לאחר ניסיון ה-SUB2 של אליוד קיפצ'וגה במרתון, עוררה עניין רב בקרב קהילת אנשי הברזל ואכן מטרתה הושגה. שני המתחרים ושתי המתחרות ירדו בקרב הגברים מ-7 שע' לגברים ו-8 שע' לנשים כאשר למתחרים מותר היה להיעזר ב- 10מלווים לבחירתם.

חשוב לציין כי בשום מצב התוצאה לא תוכננה להיחשב כשיא כלשהו, מאחר ולמתחרים ולמתחרות ניתנה יד חופשית להסתייע בשלל הטכנולוגיות המתקדמות על מנת להגיע לתוצאה הזו. הטכנולוגיה נוצלה לטובת חליפות שחייה משודרגות, תזונה ללא הגבלה ובכל מקום, פלוטון ברכיבה שהכתיבו קצב ובעיקר יצרו שרוול הגנת רוח, מסלול שטוח ובהקפות, מכתיבי קצב בריצה ועוד. אך מה שמשך יותר מכל את תשומת הלב הייתה התמיכה שקיבל ג'ו סקיפר מ"המרסס האנושי".

צ פ ו | "המרסס האנושי" החל מהדקה העשירית בסרטון

מרסס כל הדרך במרתון

מיהו אותו "מרסס האנושי"? ובכן, אחד המלווים של ג'ו סקיפר במהלך מקטע הריצה היה רכוב על אופניים ועל גבו היה מיכל דמוי מרסס גב, כזה שרואים אצל מדבירים, עם צינורית שבאמצעותה השפריץ נתזי מים וכך צינן את סקיפר המיוזע. המראה הזה של מלווה שרוכב לצידו של הכוכב הבריטי ועל גבו מיכל ריסוס וצינורית שמחוברת למיכל במהלך ריצת המרתון שהתרחשה בטמפרטורות גבוהות הפך לויראלי ברשת.

התוכנית הייתה להשאיר את סקיפר קריר במהלך מקטע הריצה, זאת על ידי "ריסוס" של מים מהמיכל שעל גופו. במבחן התוצאה ה"פינוק" הזה הוכיח את עצמו. ג'ו נתן הופעה מרשימה ביותר וסיים אמנם שני אחרי המנצח כריסטיאן בלומנפלד, אבל בתוצאה מצוינת של 6:47:36 שע'. כזכור, סקיפר לא היה מתוכנן להתחרות ולמעשה החליף את אליסטר בראונלי הפצוע רק 8 ימים לפני התחרות.

אז מיהו האיש המרסס? איך התגבשה התוכנית? האם נזכה לצפות בו בפעולה שוב? כל השאלות והתשובות כאן בראיון עימו ל-אתר TRI247. לי "המרסס" קוק, הוא חבר של סקיפר, טריאתלט וכעת ידוע גם בכינויו "האיש המרסס" משיב לכל הסקרנים על השבוע המדהים שלו בגרמניה.

ספר לנו איך התפתח הרעיון ומי הגה אותו לראשונה?
"כשאליסטר בראונלי ומנהל הקבוצה ג'ייקוב טיפר התחילו לחשוב על האתגר של 7 השעות, לטיפר היה רעיון להשתמש במרסס יד של צמחים כדי לרסס מים על בראונלי וכך לקרר אותו. הרעיון שותף בווטסאפ של הקבוצה ואז בראונלי בעצמו אמר שיש לו רעיון משודרג, ושלח קישור של מרסס הגב מאמזון".

האם קיבלתם את הציוד בגרמניה או שלקחתם אותו איתכם תחת חשאיות מהבית?
"הכל הוזמן מאמזון והגיע אלינו הישר לקבוצה עם האופניים ושאר הציוד".

איך נבחרת להיות המלווה שמסייע?
"ג'ו סקיפר התקשר אליי בבוקר שבו גילה שהוא מחליף את אליסטר בראונלי בגרמניה. הוא שאל אותי אם אני מוכן לעזור ואם אסכים להיות המלווה הייעודי למשימה".

מה היו ההנחיות שקיבלת מהקבוצה לגביי מסלול הריצה?
"ג'ו ואני שוחחנו מבעוד מועד על תוכנית התזונה ועל אסטרטגיית המרוץ, כך שלקחתי איתי את כל מה שהוא ביקש. מסלול הריצה היה חם וללא צל, כך שכל אמצעי קירור נתפס על ידינו כיתרון גדול".

מתי לראשונה גילית ש"האיש המרסס" הפך לעניין בפני עצמו?
"ממש ברגע שסיימתי את תפקידי וירדתי מהאופניים, כשג'ו חצה את קו הסיום, הסוכן שלו סיפר לי ש'האיש המרסס' הפך לוירלי ברשתות החברתיות".

סיפרת שהנייד שלך הופגז בהודעות מאז. ספר לנו איך זה מרגיש.
"בערב אחרי שהתחרות הסתיימה הנייד שלי התחיל להשתגע מהודעות מאנשים שמעולם לא התחרתי מולם ומכאלה שלא נפגשתי איתם שנים. כולם שאלו אם אני הייתי 'האיש המרסס'. זה היה קצת מבדר".

מה קורה עם הציוד עכשיו?
"אני מאמין שהציוד כולו נשלח עם גורדון בנסון לרכב של הקבוצה. אני מקווה שבראונלי יוכל להשתמש לפחות בחלקו בגינה שלו…".

איך זה הרגיש להיות חלק מאירוע מיוחד שכזה עם כל כך הרבה עניין תקשורתי?
"בכל הרצינות, זה היה סוף שבוע פנטסטי. מקצועי אבל גם מהנה. שימוש בפייסרים בטריאתלון זה עניין מיוחד. היה מתגמל ומלהיב ביותר עבור הקבוצות שלקחו חלק באירוע והיו מעורבות בו. הכיסוי התקשורתי וההשקעה של הקבוצות היו מעל ומעבר לכל אירוע של מרחק איש הברזל בעבר. הרף עלה ללא ספק".

ג'ו ללא ספק חייב לך. איך הוא יחזיר לך טובה?
"ג'ו לנצח יהיה חייב לי. בשבת רצתי בפארק והרבה אנשים שהיו שם כינו אותי 'האיש המרסס'. יש לנו כמה תוכניות בנוגע ל'איש המרסס', אבל אני לא רוצה להרוס את ההפתעה עבורו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג