מחשבות למרחקים ארוכים: ההבדלים בין תחרויות שונות למרחק של 24 שעות

האולטראיסט אריאל רוזנפלד מספר בבלוג שלו על ההבדל בין שתי הכנות שעשה למרוץ זהה של 24 שעות, כשבאופק ממתין לו מרוץ נוסף של ה"ספרטניון"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בלוג 01 בסדרה | בלוג 02 | בלוג 03 | בלוג 04 | בלוג 05 | בלוג 06 | בלוג 07 |


בתחילת אוקטובר 2020 השתתפתי במרוץ 24 שעות בברנאו, גרמניה (שהיה חליפי לספרטתלון שבוטל, שהיה חליפי לאליפות אירופה ב24 שעות שבוטלה). בפרק הקודם בבלוג תיארתי את אירוע המרוץ עצמו. ההשתתפות באירוע זהה (מרוץ 24 שעות), בספרטניון שיתקיים ב-7 בינואר 2021 תוכננה מראש כבר לפני שנה לאור החוויה המוצלחת באירוע עצמו והרצון להשתתף גם בתחרויות בארץ.

אריאל רוזנפלד במרוץ 24 שעות בברנאו | צילום: יוני יובל

תהליך ההכנה למרוץ המטרה והאימונים עצמם נגזרים מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ. בבלוג הזה אשווה הפעם בין ההכנות לשני המרוצים שיבוצעו במרווח של כשלושה חודשים.

המפתח להצלחה בתחרות שנייה בסדרה

לדעתי ה-3-4 שבועות הראשונים לאחר התחרות הראשונה הם הכי קריטיים בהצלחה בתחרות השנייה. באופן פרדוקסלי, למרות המרווח הקצר בין 2 התחרויות חשוב מאוד להקפיד "לנקות" את התחרות הראשונה מהגוף והנפש. בשבוע הראשון לאחר התחרות בגרמניה עשיתי מעט אימונים קצרים של הליכה-ריצה, בשבוע השני הוספתי קצת יותר ריצה ובשבוע השלישי עדיין הייתי בקילומטרז׳ שבועי דו-ספרתי "בלבד". ואז במעבר חד מאוד עברתי ל-200+ק"מ בשבוע בשבועות הבנייה העיקריים.

מה היה דומה בין שתי ההכנות?

ליאור ואני מאמינים שהמפתח להצלחה במרוצי אולטרה ארוכים במיוחד הוא הרבה זמן על הרגליים (כמובן שלכל אחד יש את הנקודה האופטימלית עבורו) ולכן שמרנו על העיקרון הזה. ב-6 שבועות הבנייה רצתי למעלה מ-200 ק"מ בשבוע, כולל 4 שבועות של 240+ק"מ בשבוע.

בנוסף כפי שביצעתי בהכנה הקודמת תרגלתי אינספור פעמים את השילוב של הליכה וריצה (אני רץ 25 דק' והולך 5 דק' כבר מההתחלה).

אריאל רוזנפלד מתאמן בהקפת מרוץ הספרטניון | צילום: שחר ממן

מה היה שונה ומיוחד בין שתי ההכנות?

בסיכום ההכנה לתחרות הראשונה כתבתי ש"התאמנתי הכי קשה מאי פעם". בהכנה לתחרות השנייה העלינו את הרף גבוה יותר והתאמנתי עוד יותר קשה. אני בטוח שתקופת ההכנה לתחרות הראשונה הוסיפה עוד "שכבת סבולת" לגוף ולנפש ויכולתי להיעזר בה בהכנה לתחרות השנייה. בנוסף, תמהיל האימונים הארוכים (30 ק"מ ומעלה) היה שונה הפעם, כפי שאפשר לראות בהשוואה הבאה:

מרחק כמות הפעמים שבוצע בהכנה לתחרות 1 כמות הפעמים שבוצע בהכנה לתחרות 2
30 19 5
40 10 16
50 2 3
60 1 2
70 1
80 1 1

נקודות למחשבה מההשוואה

1. בהכנה לתחרות מספר 2 האימון שאותו ביצעתי הכי הרבה היה למרחק 40 ק"מ. בהכנה מספר 1 "רק" 30 ק"מ.
יש לכך אפקט פיזיולוגי ומנטלי מצטבר משמעותי בעיני.

2. "שבוע הדגל" בהכנה מספר 1 היה 6 ריצות של 30 ואז ריצת 50 "לקינוח".
לעומת זאת "שבוע הדגל" בהכנה מספר 2 היה 6 ריצות של 40 ק"מ מיום א׳ ועד יום שישי.

על שילוב עבודה וריצה

במהלך חודשים אוקטובר-דצמבר התאמנתי במקביל לאורך חיים עמוס במיוחד כמנכ״ל חברת הייטק, כולל נסיעות רבות לחו״ל. כפי שכתבתי מספר פעמים בעבר שני העולמות המקבילים הללו חיים בהרמוניה. אימוני הבוקר (ולעתים הערב) הארוכים אפשרו לי להתמודד בצורה טובה יותר עם אורח החיים המקצועי המאתגר. אציין במיוחד ריצה למרחק 60 ק"מ שאותה ביצעתי מביתי בכפר סבא אל ביתו של יובל בהרב, שותף בקרן הון הסיכון SOMV אשר משקיעה בחברה שאני המנכ״ל שלה. אין ספק שהריצה מזמנת אירועים מעניינים.

צילום: יובל בהרב

לסיכום, בשנת 2020 היתה לי חוויה חזקה מאוד במרוץ הספרטניון שהשאירה טעם של עוד, ומאחר ואני אוהב לשלב מרוצים גם במגרש הביתי וגם בחו״ל החלטתי לחזור אליו שוב. אני מגיע אל המרוץ הזה עם כל הלקחים שהפקתי ממרוץ ה-24 שעות בגרמניה ומצויד בתקופת הכנה משמעותית מכל בחינה. כמובן שבמרוץ עצמו יכולים להתרחש כל כך הרבה דברים. expect the unexpected.

מוזמנים לשאול שאלות כאן בתגובות ואענה עליהן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג