מחמוד חמוד העיוור ירוץ במרתון ווינר ירושלים

הוא התעוור בגיל 15 אך לא זנח את אהבתו לספורט וביום שישי הקרוב במרתון ווינר ירושלים הוא ירוץ עם מלווה את מקצה חצי המרתון. הנה סיפורו של אלוף שאין הרבה מתנדבים שעמדו בקצב שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חמוד מחמוד עיוור

מכל ענפי הספורט, עושה הרושם שריצה היא הענף הפופולרי בקרב בעלי מוגבלויות והיא אף אתגר אישי רם מעלה. יש בריצה אותה רץ עיוור או עיוורת, את התגלמותה של הגבורה על המגבלה שהופכת לרגע קט לכאורה לקלה. מחמוד חמוד התעוור בגיל 15 כתוצאה מפציעת כדורגל, אך לא זנח את אהבתו לספורט. חמוד הוא סטודנט לתואר ראשון בחינוך באוניברסיטת חיפה, וכיום, כבר כמעט שנתיים הוא משתתף האימוני הריצה בקבוצת הריצה של חיפה ועמותת "אתגרים" וביום שישי הוא עומד לרוץ את חצי המרתון כחלק ממרתון ווינר ירושלים.

חמוד מחמוד עיוור

"לא כל מתנדב עמד בקצב שלו". מחמוד חמוד | צילום: באדיבות "אתגרים"

חמוד, תושב כפר בועינה נוג'יידת, לא רחוק מטבריה, היה בילדותו שחקן כדורגל. כתוצאה מפציעה במהלך משחק החל להתעוור ובגיל 15 איבד את מאור עיניו. המגבלה לא עצרה את אהבתו לפעילות גופנית וגם אחרי שהתעוור, המשיך לעסוק בשחייה. לפני כשנתיים שמע מחברו באוניברסיטה על עמותת אתגרים, ששמה למטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות מכל סוג לממש את הפוטנציאל האישי, לחזק את הביטחון העצמי ולהשתלב בחברה באמצעות ספורט אתגרי בטבע. חמוד לא היסס וכבר באותו יום הגיע לפעילות העמותה.

הוא התחבר מהר מאוד וכיום הוא משתתף במרוצים שונים, כמו: מרוץ עמק המעיינות בו צלח חצי מרתון. הכושר הגופני של מחמוד כה טוב, שמאמן הקבוצה צריך להפעיל שיקולים מגוונים כאשר הוא מצוות מתנדב שירוץ בצמוד למחמוד – מאחר ולא כל מתנדב יכול לעמוד בקצב שלו. לקראת מרתון ירושלים הקרוב ירוץ מחמוד את מסלול חצי המרתון, לצדו של נועם קסטר, בן 44, אשר ביחד הם מתאמנים כבר זמן ממושך. יחד איתם ירוצו עוד 18 רצים מקבוצת הריצה של חיפה, אשר ישתתפו במקצים השונים של המרתון.

עוד כתבות בנושא
ספורטאית השבוע של שוונג || דינה דואדי: העיוורת שתשה את מרתון סמסונג ת"א
כמה טוב שיש שניים: "פתאום אתה מבין כמה קשה ללקוי ראייה לרוץ ככה"
חשוב שאנשים טובים יעשו משהו יחד פעם בשנה"

שאיפותיו של חמוד לא עוצרות בקבוצת הריצה של אתגרים ועם סיום התואר הראשון שלו הוא מתכנן כבר תואר שני בייעוץ חינוכי, כאשר התוכנית לטווח הזמן הארוך היא לשמש כיועץ חינוכי בבית ספר. בד בבד עם תוכנותיו המקצועיות, מחמוד מתכנן להתקדם הלאה גם באימוני הריצה שלו, ושואף להשלים את ריצת המרתון המלאה כבר במרתון טבריה הקרוב. מנהל קבוצת הריצה של חיפה, אראל זינגמן, מספר "מחמוד הוא בחור נחוש, גיבור שבא ממקום של אהבת הריצה, גישה חיובית וחיוך תמידי". עמותת אתגרים תומכת בכל אדם באשר הוא, בכלל המגזרים בחברה, וכל הגילאים, בראש ובראשונה בכדי לגרום להם להאמין בעצמם וביכולת שלהם לפרוץ כל מחסום בדרך. "בלי אתגרים לא הייתי מגיע לעשות את כל מה שאני עושה היום. קבוצת הריצה של חיפה היא כמו משפחה שמעודדת כל אדם להשתתף, דוחפת אנשים להצליח ונותנת מוטיבציה להתמיד", מציין חמוד.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג