מופלאה: לונה צ'מטאי-סלפטר זכתה במדליית ארד ב-10,000 באליפות אירופה

הישג חסר תקדים לאתלטיקה הישראלית לאחר שלונה צ'מטאי-סלפטר סיימה במקום השלישי והעניקה לישראל את המדליה הרביעית לישראל באליפות אירופה באתלטיקה שמתקיימת במינכן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הופעה ענקית של לונה צ'מטאי-סלפטר | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

זה היה היום הכי אינטנסיבי אולי בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית. זה התחיל עם שלוש המדליות של המרתוניסטים הישראלים (זהב קבוצתי, כסף וארד) והסתיים ממש ברגעים אלו עם מדליה רביעית לישראל באליפות אירופה שמתקיימת במינכן.

לונה צ'מטאי-סלפטר, 33, זכתה הערב במדליית הארד ב-10,000 מ' באליפות אירופה עם שיא ישראלי חדש של 30:46.37 דק'. קשה היה לנבא את התוצאה של צ'מטאי-סלפטר הערב וזאת מאחר שרק לפני כחודש זכתה במדליית הארד במרתון באליפות העולם שהתקיימה באורגון שבארה"ב. אך לספורטאית המיוחדת הזו היו תכניות אחרות והיא הצליחה לאסוף עוד מדליה ועל הדרך גם לשבור את השיא הישראלי. עבור צ'מטאי-סלפטר מדובר בדה ז'וו מאחר שלפני 4 שנים באליפות אירופה שהתקיימה בברלין היא הייתה גם כן על הפודיום ב-10,000 מ' אבל בתור מנצחת עם מדליית זהב. עד לאותה שנה, אלכס אברבוך היה הישראלי היחיד שזכה באליפות אירופה באתלטיקה והוא עשה את זה פעמיים.

לונה צ'מטאי ודן סלפטר לאחר התחרות | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

הריצה שלה הייתה עקבית ויציבה והיא הייתה כמעט לאורך כל התחרות בחבורת החוד שכללה חמש רצות ולקראת הסוף היא אף התמקמה במקום השני. צ'מטאי-סלפטר לא הצליחה לשמור על המיקום הזה לאורך זמן ולבסוף סיימה כאמור במקום השלישי.

כזכור, את השנה הזו היא התחילה עם המרתון השני הכי טוב בקריירה שלה כשסיימה שנייה במרתון הנשים בנאגויה שביפן בזמן של 2:18:45 שע'. לאחר מכן היא הגיעה לאליפות העולם באורגון בעיקר יותר מנוסה ואולי פחות עמוסה וכאמור סיימה במקום השלישי.

סלאמוויט באיולין-טפרי שגם התחרתה במקצה זה סיימה חמישית עם תוצאה של 31:24.03 דק' ועבורה זוהי תוצאת השנה שלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג