מוגס התנחם בתואר לאומי ודאבל קבוצתי

מוגס טסמה ומארי אליאס זכו בתואר אלופי ישראל ב-10,000 מטרים. מוגס פתח בקצב של קריטריון אולימפי, אולם ’התחמצן’ בהמשך והסתפק בתואר הלאומי. מארי אליאס זכתה בתואר הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מוגס טסמה ומארי אליאס זכו בתואר אלופי ישראל ב-10,000 מטרים. מוגס פתח בקצב של קריטריון אולימפי, אולם 'התחמצן' בהמשך והסתפק בתואר הלאומי. מארי אליאס זכתה בתואר הנשים

מאת:מערכת שוונג


כשנותרו 87 ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון וכחודשיים בלבד עד סגירת חלון ההזדמנויות לקביעת הקריטריון האולימפי, מוגס טסמה מאתלטי אורן השרון מתחיל כנראה להרגיש את הלחץ על כתפיו. המטרה אותה הוא הציב לעצמו לפני התחרות הייתה קביעת קריטריון A האולימפי (27:45 דקות), אם כי מאמניו, זוהר זימרו ואמנון גור ציינו מפורשות כי יסתפקו, כרגע לפחות, בירידה מגבול 28 הדקות, ואפילו בקביעת קריטריון B (28:05 דקות).

בפועל, מוגס התחיל את הריצה בקצב מצוין כשהוא חולף על פני הקילומטר השני בזמן של 5:38.1 דקות, קצב הקרוב ל-28 דקות. להבדיל מהפעמים הקודמות, בהן מכתיבי הקצב כשלו במשימתם, הפעם ג'ייקוב צ'שארי הקנייתי עשה עבודה מעולה ושמר על הקצב הרצוי לכל אורך הריצה. אלא שעבור מוגס הקצב היה חזק מדי והפתיחה רצחנית. בשלב מסוים מוגס 'אישר' לקנייתי לרוץ קדימה, וזה חצה את קו הגמר בתוצאה 27:59.05 דקות – שיא ישראלי בינלאומי חדש ושיפור של 13.82 שניות לשיא שנקבע ע"י מוגס בתחילת השנה.

מוגס סיים ראשון בין הישראלים עם 28:31.96 דקות. שני סיים חברו לאגודה ולאימונים גירמה אמרה שקבע 29:23.70 דקות ושיפר את שיאו האישי ב-6.33 שניות. את דוכן המנצחים זגייה דמסו בן ה-20 שקבע 29:25.99 דקות. כל המדרגות על הדוכן של אליפות ישראל בריצת 10,000 מטרים של אגודת אתלטי אורן השרון.

גם בין הנשים השליטה הייתה של אגודת אתלטי אורן השרון שהשיגו את שתי המדרגות העליונות של דוכן מנצחות. קורלימה צ'מטאי לונה היא ליגה בפני עצמה. כבר מהפתיחה הקנייתית, שהשלימה שנה רביעית למגוריה בישראל, פתחה צ'מטאי פער ניכר משאר הרצות. את קו הסיום היא חצתה לאחר 35:37.59 דקות. בין הישראליות הייתה זו אלופת ישראל ב-5000 מטרים, מארי אליאס, שהשלימה גם זכייה במרחק הכפול כשקבעה 37:02.53 דקות, והקדימה בכחצי דקה את האלופה היוצאת ריקי סלם מאס"א רמה"ש שקבעה 37:32.55 דקות והסתפקה השנה בכסף. רוני גדיש מחולון טיפסה למקום ה-21 בטבלת התוצאות הישראליות הטובות של כל הזמנים כשקבעה 37:59.39 דקות, שיפור פנטסטי של 1:47.08 דקות לשיאה האישי.

הישגים נוספים הראויים לציון מהתחרות בה שופרו שיאים אישיים רבים, הם אלו של טשאלה דמקה בן ה-18 מאתלטי אורן השרון שסיים במקום ה-11 הכללי עם 30:40.20 דקות והשיג את הקריטריון לאליפות העולם לנוער שתתקיים בברצלונה בחודש יולי השנה. דרסך אקוייה בן ה-17, גם אם, אם תהיתם, מאתלטי אורן השרון, קבע את ההישג הטוב ביותר לקדטים ושיפר את תוצאתו של תומר רון ז"ל (על שמו ועל שם אחיו נקרא מירוץ עין גדי) משנת 1981.

בתמונה: מארי אליאס ומוגס טסמה (צילום:טלי שיאצו דיגיטלי)

2.5.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג