מדור השפיות הפיזית- טריאתלון ניו יורק

לפני כשבוע, ביום ראשון השביעי לאוגוסט, משעה חמש וחצי ועד לשש וחצי בבוקר, ישבתי בחשיכה עם עוד 3,000 טריאתלטים, יחף תחת עץ על גדות נהר ההאדסון לבוש חליפת טריאתלון, מחזיק בידי כובע ים כסוף ומשקפי שחיה, משתדל להתעלם מהגשם שיורד עלי ומחכה לאור ראשון ולקריאת הזינוק לתחרות. מתברר שבגלל הגשם, שני רכבים החליקו והתנגשו בכביש בו היינו אמורים לרכב, ועכשיו מחכים שהמשטרה תפנה אותם, כדי לפתוח בתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני כשבוע, ביום ראשון השביעי לאוגוסט, משעה חמש וחצי ועד לשש וחצי בבוקר, ישבתי בחשיכה עם עוד 3,000 טריאתלטים, יחף תחת עץ על גדות נהר ההאדסון לבוש חליפת טריאתלון, מחזיק בידי כובע ים כסוף ומשקפי שחיה, משתדל להתעלם מהגשם שיורד עלי ומחכה לאור ראשון ולקריאת הזינוק לתחרות. מתברר שבגלל הגשם, שני רכבים החליקו והתנגשו בכביש בו היינו אמורים לרכב, ועכשיו מחכים שהמשטרה תפנה אותם, כדי לפתוח בתחרות

מאת:רן אפק


ניו יורק היא הקניון הגדול בעולם. כמות אינסופית של חנויות המוכרות הכל, כל המותגים ומגוון מוצרים בכל טווח המחירים האפשרי. אנשים חוזרים אל בית המלון שלהם, בכל שעות היממה,  כשידיהם עמוסות בשקיות של קניות עליהן מודפס לוגו החנות, פורקים אותן בחדר ומייד יוצאים שוב למסע נוסף לחנויות הבאות. גם מתחמי המזון, בקניון הגדול הזה, מגוונים ומציעים את כל סוגי המזון והגשתו, בכל הרמות ובכל המחירים. קומת הבידור אף היא לא רעה בכלל: הצגות, מחול, הופעות, מוזיקה, מסיבות, פאבים ובארים אוף ברודווי, אוף אוף ברודווי וברודווי מציעים את כל מה שיכול לבדר את האנושות ולשמח את לבבה.

ניו יורק היא גם גן עדן של הספורט האירובי. חוץ מחדרי הכושר יש מסלולי ריצה ואופניים מדהימים. מתברר כי 3 המסלולים הארוכים ביותר במנהטן מיועדים גם לריצה וגם לאופניים, האחד בצד השני. לאורך שני גדות מנהטן נימצאים מסלולי אופניים וריצה ייעודיים ושטוחים יחסית, המאפשרים לרכוב ולרוץ מהארלם למעלה עד לבאטרי פארק למטה וההיפך כמעט ללא צורך לעצור.

אך ללא ספק, גולת הכותרת הוא הסנטרל פארק, בו נמצא מסלול אספלט רחב והיקפי של כ- 9.5 ק"מ, יפיפה ומגוון, מוקף טבע, עצים ומדשאות ללא עצירות הכולל עליות וירידות מתונות ובקצהו הצפוני הוא עולה לגבעת הארלם, לחיזוק השרירים, עם אפשרות לקיצור דרך קטן ממש לפני העליה, למי שלא אוהב לרוץ או לרכוב בעליות. בסנטרל פארק יש עוד מספר מסלולי ריצה, כ- 2 ק"מ מסביב למאגר המים במרכז הפארק ועוד מספר מסלולי כורכר למי שלא אוהב לרוץ על אספלט. הבריכות הציבוריות במנהטן פתוחות ללא תשלום וכמעט בכל מתחם, של רשתות הכושר הגדולות, יש בריכת שחיה ומי שרוצה ויכול מוזמן לשחות בנהר האדסון ואולי גם באיסט ריבר.


גולת הכותרת הוא הסנטרל פארק
Ed Yourdon)



טריאתלון ניו יורק הוא קודם כל פנטזיה. לעשות תחרות מרגשת ומגוונת כמו טריאתלון לאורך ולרוחב הקניון הגדול בעולם, זה אולי כמו לקרוע עם סקטבורד לאורך ולגובה את הקניון בדיזינגוף סנטר. רק שכאן בארה"ב הכל מאורגן ומסודר. כדי שלא יהיה צפוף ועל מנת למנוע את אפקט מכונת הכביסה, שמאפיין כל זינוק טריאתלוני, כל 10 שניות, מזנקים 20 טריאתלטים, לפני הסידור שנקבע מראש, והתור מתקדם ומסודר ואיש לא דוחף, ממש כמו כל תור באמריקה.

עשרות סירות, מצופים, קייקים מסמנים את מסלול השחיה, והמצילים עם מצוף אדום של משמר המפרץ עומדים הכן על גדת הנהר, לראות מי יטבע בזרם הנהר, שאומרים שבגלל הזרם החזק, גם שקית של חטיפי ציפס תעשה את המרחק של קילומטר וחצי בפחות מחצי שעה. המים החומים עכורים, מכילים בתוכם כתמים שחורים מטושטשים המתגלים רק במבט דרך משקפות השחיה לעומק המים והטעם המלוח מריר של המים, אומר לך שלא רק מי ים מכיל הנהר, אלא גם גורמים לך להיזכר בדרך ובמקומות שבו טוני סופרנו ודומיו, נפטרים מאויביהם ומחפצים אחרים. האוטוסטרדה, שמובילה צפונה, היא מסלול אופניים סגור הרמטית המגלה שיש עליות וירידות בחצי האי השטוח וצפונית לו, ושהגשם שפסק מייד עם תחילת התחרות, כמו קיבל הוראה מהמארגנים, השאיר אחריו רטיבות ושלוליות, שגורמים לכל מי שמתכנן דרפטינג לא חוקי לקבל מקלחת מהרוכב שלפניו.


ומרים שבגלל הזרם החזק, גם שקית של חטיפי ציפס תעשה את המרחק של קילומטר וחצי בפחות מחצי שעה



השוטרים הניו יורקים חוסמים את את התנועה ברחוב 72 באמצעות מכוניות המשטרה הגדולות, ממש כמו שעושים במרדפי המכוניות בסרטים בהוליווד, הכל בכדי לאפשר למאות אנשים לעמוד על הכביש עם פעמונים ורעשנים ולעודד את הטריאתלטים היוצאים בריצה משטח ההחלפה שעל גדות נהר ההדסון לכיוון הסנטרל פארק. משם הקפה סביב הפארק ולמתחם הסיום, בו כל חברה מסחרית מתאמצת לחלק כמה שיותר מוצרי ספורט, מאכלי אנרגיה ומשקאות בריאות בחינם לכל דורש.

אני מדבר אנגלית במבטא ישראלי כבד ומזעזע עם כל מי שרק מוכן לענות,
לפני, אחרי ותוך כדי התחרות, וגם מצליח לסיים בהנאה, בתוצאה של פחות משעתיים וחצי, כאשר את 10 ק"מ של הריצה עברתי בכ- 43 דקות, ללא צורך ולו באימון אחד של אינטרוולים, ספרינט או מתגברת, בעשר השנים האחרונות. כי לי, ולעוד בערך 2950 משתתפים אחרים בתחרות, טריאתלון הוא הנאה, חוויה, הישג אישי ללא קשר לדירוג, ועוד פעילות ספורטיבית מהנה שאפשר לעשות בלי לחץ, בקניון הגדול בעולם שנקרא ניו יורק.


רן אפקרן אפק
טריאתלט מזה 10 שנים, מאמן מוסמך ( מטעם NFPT) בספורט הסיבולת, חושב על ספורט, אוכל והנאות אחרות

קישורים: טריאתלון, ריצה,אופניים, שחייה, מדור השפיות הפיזית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג