מדור השפיות הפיזית – אירופה בסובב winner תל אביב

ההחלטה להשתתף באירוע סובב תל אביב נפלה ערב לפני האירוע, כאשר התחוור לי סופית כי הצליעה, הכאבים השורפים ביד ימין ובברכיים מפצעיי כוויות השפשוף העמוקים והחתך העמוק בבוהן, שנגרמו מהחלקה במהירות אפס עם הקטנוע על הכביש השמנוני מהגשם בלילה שלפני, לא יאפשרו לי להתחרות בטריאתלון אשקלון למחרת, למרות שכבר הייתי רשום ומוכן, אבל הפציעה הזו לא תמנע ממני לרכוב 40 ק"מ מסביב לעיר תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההחלטה להשתתף באירוע סובב תל אביב נפלה ערב לפני האירוע, כאשר התחוור לי סופית כי הצליעה, הכאבים השורפים ביד ימין ובברכיים מפצעיי כוויות השפשוף העמוקים והחתך העמוק בבוהן, שנגרמו מהחלקה במהירות אפס עם הקטנוע על הכביש השמנוני מהגשם בלילה שלפני, לא יאפשרו לי להתחרות בטריאתלון אשקלון למחרת, למרות שכבר הייתי רשום ומוכן, אבל הפציעה הזו לא תמנע ממני לרכוב 40 ק"מ מסביב לעיר תל אביב

מאת:רן אפק

ספורט בתל אביב


סובב תל אביב הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים שפוקדים את תל אביב לאחרונה, בניצוחו ואישורו של ראש העיר מר רון חולדאי. תושבי וספורטאיי תל אביב זכו לקבל את רון חולדאי כראש עיר. רון חולדאי הוא אולי ראש העיר הטוב ביותר שהיה לעיר מעולם בכל התחומים וגם בספורט, וללא ספק ראש העיר הכי טוב מאז שלמה להט (ציץ).

בתקופת כהונתו של חולדאי, הספורט העממי במרחב העירוני זכה לקידום משמעותי.
ניתן לציין בין היתר את פרויקט השדרות, מרתון  תל אביב, מרוץ הלילה, מימוש חזון הטיילת של צ'יץ, סידור פארק הירקון, יצירת פארק עג'מי, מסלולי ראש ציפור המחודשים, שבילי האופניים בכל העיר, מתחמי הכושר הפתוחים ואפילו את המשקל הדיגיטלי בטיילת. ככלל, חולדאי המשיך ויצר, לטוב ולרע, גן עדן אורבאני לתושבי העיר, והעמיד את תל אביב בכל התחומים כעיר שנותנת פייט אמיתי לניו יורק.

צבא עם עיר


אולי זה מכיוון שגם הוא וגם צ'יץ היו קציני צבא בכירים וכמו בסיס צבאי גם תל אביב צריכה להיות מוכנה לשרת את כולם ולתת מענה מסביב לשעון, לארח יפה אך לדאוג בעיקר לאנשי הקבע שלה, לתחזק את המבנים שלה בצבע לבן, לקיים שגרה פונקציונאלית תקינה ולבסוף נבחנת גם באירועים הגדולים שהיא מייצרת, לטובתם ניתן להורות על הפסקת פעילות חלקית ומוחלטת באזור מוגדר. יום ספורט הוא אירוע שכזה: מרתון תל אביב לרצים וסובב winner תל אביב לרוכבים.


סובב winner תל אביב לרוכבים


היופי באירועי ספורט אורבאניים, שנערכים בערים הגדולות והסואנות, כמו אירוע סובב winner תל אביב, הינו גם בכך שהוא שם את תל אביב באותו מעמד כמו ערים אירופאיות ומערביות מתקדמות ורגועות, היכולות לעצור את השגרה ואת כל הפעילות המסחרית שלהן לרגע, לטובת אירוע תרבותי או ספורטיבי, ובכך האירוע מנתק אותנו ולו לרגע, מהמרחב המזיע, הצפוף, מלא החשיבות העצמית והלחוץ של המזרח התיכון.

ניצחון האדם על המכונה


אירוע גדול שכזה הוא גם הפקעת הטריטוריה הבלעדית של הזרימה הבלתי פוסקת של נחילי המכוניות הממלאות, מרעישות ומזהמות את העיר. מכוניות שהן גם האויב הקלאסי ויש המוסיפים גם הרוצח הסדרתי של רוכבי האופניים. בהשתתפות באירועי אופניים ובאירועי ריצה בעיר, מרגישים את עוצמת האדם החשוף על פני מפלצות הברזל והטכנולוגיה שיצרנו, כמו אנחנו מראים לכולם ולו לרגע לו, מי השליט האמיתי על פני כדור הארץ….והשקט שווה את הכל…..

לאדם כמוני, הדבר היחידי שמעיב על השתתפות באירועי ספורט ובתחרויות שאני מאוד אוהב, היא שהם מקלקלים לי את שגרת האימונים. אבל כאמור כרגע אני פצוע ולא יכול להתאמן, לכן יכולתי לעשות את סובב תל אביב. מחשבה זו חידדה אצלי את ההכרה שאני כנראה מכור לספורט.

התמכרות חיובית?


ניצניה של מחשבה זו נבטו יום אחד, כאשר התחלתי לצאת עם מישהי חדשה, שהציעה שאולי אעשה אימון אחד פחות ובמקום זה נלך סתם לטייל בטבע. מהר מאוד התברר לה, שאפשר ללכת לטייל סתם כך לטיול רומנטי בטבע, במקום אימון ולא לאחר אימון בוקר באופניים…אבל לא היא, ולא איתי ולא יותר. כנראה שלא אהבתי אותה באמת אבל התגובה שלי, לבקשתה זו, גרמה לי להרהורים עד כמה מהווה ספורט אלמנט מרכזי בחיי.

בדומה לנאמר על תחרויות הדבר הכואב ביותר בפציעות, אצל מתאמן כמוני, הוא לא הפציעה עצמה כואבת וקשה ככל שתהיה, אלא הידיעה שבפציעה יש מרכיב של ביטול שגרת האימונים. גם זמן ההחלמה שלי, כספורטאי חובב, הוא שונה מזמן החלמה של אדם פצוע רגיל. הזמן אינו הזמן שלוקח לגוף לחזור לתפקוד מלא או תקין, אלא הוא הזמן שעובר מרגע הפציעה ועד לרגע שבו ניתן לחזור להתאמן בעצימות מספקת לטעמי.

אמנם שיטת האימונים שלי, המוצעת במדור השפיות הפיזית,
מונעת כמעט לחלוטין פציעות ספורט שנובעות מאימון יתר. אבל גם אני כמו אצל כל ספורטאי ומתאמן בשגרה, שומר לעצמי את הזכות להיפצע פעם בכמה חודשים. יש לזכור כי עצם העיסוק בספורט, במאמץ, בתנועה לאורך מרחקים בחוץ, בטבע מהווה מקור לפציעות. רק שאצלי הן מצטמצמות לפציעות במובן הקלאסי שלהן. כמו התרסקות עם האופניים עקב איבוד שיווי משקל תוך כדי מאבק להוציא תמר שנדבק לשקית, או חתך בכף רגל משבר זכוכית נסתר בחול, בעת ריצת חימום לפני כניסה למים בטריאתלון קיסריה לפני שנתיים, או התנפחות מבעיתה של הרגל ודלקת מעקיצת עכביש ארסי שקפץ עלי מהשיחים תוך כדי רכיבה בראש ציפור. יש להודות שסיפורים אלו משעשעים יותר מאשר פציעה עצמית, מדעת הנובעת מאימון עצים מדי.

סובב תל אביב היה אירוע מרשים, מאורגן להפליא ומקסים. הרכיבה העממית של כל שכבות האוכלוסייה, בכל סוגי האופניים וברולר בליידס בנתיבי העיר, למרות ובגלל הילדים המזגזגים, אולי לא הייתה אימון סיבולת לב ריאה משמעותי מבחינת המרחק והעצימות, אבל בהחלט נותנת תקווה לספורטאי, לאדם וגם לאור חזרתו הצפויה של גלעד שליט הביתה, שאולי גם אנחנו נזכה יום אחד לחיות גם כאן בארץ, כאחד העמים בשלווה ובשלום, ושהעלייה בקצב פעימות הלב שלנו, תנבע רק ממאמץ אירובי מבחירה ומרצון, באימונים ובאירועים ספורטיביים גדולים ומרשימים כמו סובב תל אביב.


רן אפקרן אפק
מאמן מטעם איגוד מאמני הספורט המקצועני האמריקאי וטריאתלט מזה 10 שנים. התחרה במאות אירועי ספורט בארץ וב- 4 יבשות שונות. מציג שיטת אימון ותזונה, המיועדת לשמור לאורך זמן על כושר, בריאות, הנאה ומבלי להיפצע
[email protected]

קישורים: ,אופניים , סובב winner תל אביב , מדור השפיות הפיזית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג