מאמנו האגדי של פלפס: לאון מרשאן מזכיר לי את מייקל ב-2003

בוב באומן, מי שהוביל את השחיין הגדול בכל הזמנים, מספק השוואה מעניינת לשחיין הצרפתי אותו הוא מאמן כיום באריזונה סטייט: "לא ראיתי אף אחד עושה דבר כזה והיו לי כמה שחיינים ממש טובים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מייקל פלפס | צילום: Shutterstock

בוב באומן, מאמן השחייה האגדי ומי שהוביל את מייקל פלפס לכל הישגיו בדרך להפוך לגדול בכל הזמנים, לא מוריד ציפיות גם מהכוכב הנוכחי אותו הוא מוביל לאון מרשאן, וטוען שהשניים מזכירים זה את זה. ביום שבת שבר מרשאן את שיא המכללות ב-400 יארד מעורב אישי במסגרת תחרות ראש-בראש (דואל מיט) פשוטה, וזכה לשלל תגובות ותשבוחות, אולם זו של מאמנו באריזונה סטייט מחמיאה במיוחד.

"לאון מזכיר לי היום את איך שמייקל היה ב-2003", סיפר באומן בראיון לאתר Swimswam, "הכושר שלו כל כך טוב, שהוא יכול לספק זמנים מאוד מהירים גם תוך כדי אימונים בנפח מאוד גבוה. הוא פשוט יורה לכל הכיוונים. אתן לכם דוגמה, ביום שני אחר הצהריים שחינו 7500 (יארד), סט סף, דומה מאוד לדברים שאנחנו עושים כל הזמן, הוא שחה די טוב, וה-500 האחרון היה אמור להיות יותר חזק קצת, אבל הוא נראה כל כך טוב שהצעתי לו פשוט לראות כמה הוא יכול לעשות וללכת על זה בכל הכח".

צפו בראיון המלא של בוב באומן:

"הוא פשוט שחה 4:18, בלי זינוק, בלי חליפה, עם נגטיב ספליט – 2:10 דקות ב-200 הראשון ו-2:08 דקות ב-250 השני. אז כשאתה עושה דברים כאלה במהלך האימונים הרגילים שלך, אתה כנראה יכול לשים עליך חליפה ולעשות זמנים ממש מהירים בתחרות. הוא עשה כמה תרגילים טובים בחזה ובפרפר, אבל התרגיל הזה בחתירה ממש הרשים אותי, לא ראיתי אף אחד עושה דבר כזה והיו לי כמה שחיינים ממש טובים. אלו דברים שהראו שהוא נבנה לכיוון השיא הזה".

"אחרי היום הראשון בתחרות, הוא עשה זמנים ממש טובים בחזה, וחשבתי שהוא יכול לשחות 3:33 בערך, להתקרב לשיא שלו וזה יהיה טוב. אבל הוא פשוט נכנס לקצב טוב, הרגיש טוב, היו אנרגיות נהדרות מסביב, זו הייתה הסביבה לעשות את זה. והוא אמר לי אחרי המשחה שהוא חשב שהוא שוחה לאט".

ההשוואה למייקל פלפס ב-2003 לא מגיעה בחלל ריק. פלפס היה אז בן 18, אמנם אחרי הופעה אחת במשחקים האולימפיים בגיל 15, אולם שנה לפני שהפך לסופר סטאר במשחקים האולימפיים בבייג'ין עם 8 מדליות, מהן 6 מזהב. מרשאן בן ה-20 הוא כבר אלוף העולם ב-200 וב-400 מעורב אישי, אולם לפריז, המגרש הביתי שלו, יגיע כבר כאחד הפייבוריטים לזכייה.

כמו כן, הוא המועמד הבולט לשבירת שיא העולם האגדי של פלפס ב-400 מעורב אישי, 4:03.84 דקות, השיא האחרון שנותר לו במשחה אישי. כבר כעת מחזיק מרשאן בתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה במשחה זה, 4:04.28 דקות, ולא מן הנמנע שכבר באליפות העולם בקיץ הקרוב בפוקואוקה, הצרפתי ינסה לשבור את השיא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג