לרוץ את מרתון ירושלים למען ויצ"ו

כלכלן,עובד בנק,החליט לרוץ מרתון לכבוד יום הולדתו ה- 40. זוגתו חשבה כי אם כבר אתגר אז לעשות את זה כתרומה לנושא חשוב. מתי מונק ירוץ את מרתון ירושלים כדי לאסוף מיליון שקלים לויצ"ו וכך גם ינציח את סבתו על שמה יקרא המרכז במבשרת. נחמה מונק, בת הזוג ומנהלת המרכז במבשרת, מספרת על הרעיון וכיצד הפך להתארגנות אשר בשיאה ירוץ בעלה את המרתון בירושלים מחר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כלכלן,עובד בנק,החליט לרוץ מרתון לכבוד יום הולדתו ה- 40. זוגתו חשבה כי אם כבר אתגר אז לעשות את זה כתרומה לנושא חשוב. מתי מונק ירוץ את מרתון ירושלים כדי לאסוף מיליון שקלים לויצ"ו וכך גם ינציח את סבתו על שמה יקרא המרכז במבשרת. נחמה מונק, בת הזוג ומנהלת המרכז במבשרת, מספרת על הרעיון וכיצד הפך להתארגנות אשר בשיאה ירוץ בעלה את המרתון בירושלים מחר

מאת:נחמה מונק


במהלך השנה האחרונה כל פעם שהוזכר בביתנו יום ההולדת הקרב ובא של בן זוגי, מתי, היו כל מני הערות שונות ומשונות , החל מ "אני לא רוצה לחגוג השנה",וכלה במנגנון הגנה ידוע בשם הכחשה כגון " יום ההולדת ה- 40 שלי הוא בכלל בעוד 4 שנים".

בן הזוג שלי הוא כלכלן ובנקאי ולכן הופתענו מאוד בבית לשמוע שלרגל יום הולדתו ה- 40 החל באפריל הוא מתכוון לרוץ את מרתון ירושלים. לאחר ההלם הראשוני, אבחון ובדיקה שלא השתבשה עליו דעתו הרגשתי שתפקידי כבת הזוג הוא לתמוך בו בכל דרך אפשרית.


מתי מונק ירוץ מרתון כדי לגייס מיליון שקלים לוויצ"ו


נרשמנו כזוג לחדר כושר על מנת שיוכל להתחיל להתאמן וניסתי לחשוב איך עוד אפשר לגרום לחוויה הזו להיות משמעותית. לאחר ששמעתי שיש אנשים וארגונים ה"תורמים" את הריצה עבור מטרה טובה, שאלתי את בן זוגי אם משהו כזה מתחבר אליו ואם היה מוכן "לתרום" את הריצה שלו למרכז שנפתח לאחרונה לטיפול ומניעת אלימות במשפחה במבשרת.

מתי נרתם מיד, אך כמי שלוקח על עצמו אתגרים (כמון המרתון)
שאל כמה צריך לגייס על מנת שנוכל לקרוא למרכז על שם סבתו שהייתה ניצולת שואה. סבתו, איבדה את בעלה וארבעת ילדיה והצליחה לשרוד עם אימו עד לגיל 98. בערב ראש השנה האחרון היא נפטרה לאחר שעלתה לארץ בגיל 82.

התשובה, שהתקבלה מויצ"ו שמתפעלת את המרכז יחד עם המחלקה לשירותים חברתיים במבשרת, הייתה מליון שקלים וכך החל "המרוץ למיליון". המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה במבשרת הינה שלוחה של המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה בירושלים ובנויה על פי מודל של ראיה מערכתית וטיפול באלימות במשפחה כמערכת ולא רק בנפגע/ת ובקרבן עצמו.


"בארץ ישנם כיום כ- 66 מרכזים כאלה הפזורים ברחבי המדינה"


יש הבנה  שכל אחד מבני המשפחה הנמצאים בתוך המעגל נפגע ולכן ההתייחסות הטיפולית היא גם לגברים, גם לנשים וגם לילדים החשופים לאלימות. מאחר וידוע שאלימות חוצה מעמדות וקיימת בכל שכבות האוכלוסייה השרות ניתן לכולם ובכל הגילאים.

בארץ ישנם כיום כ- 66 מרכזים כאלה הפזורים ברחבי המדינה במטרה לתת מענה ולהנגיש את הטיפול באלימות במשפחה. בספטמבר 2010 התחלתי את תפקידי כרכזת השלוחה של המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה במבשרת. כשהגעתי וראיתי את השלוחה במבשרת הבנתי שדרוש ממני אורך רוח, הרבה סבלנות ועקביות. נדרש היה לגייס הרבה ציוד וכסף לכן קמפיין זה כל כך חשוב ומרגש.


בכך שאדם פרטי עושה מאמץ ותורם אותו למשהו כללי ורחב הרבה יותר.  מתי מתאמן ורץ  ומכין את עצמו לקראת המרתון המתקרב. לאחרונה, רצות ורצים נוספים הביעו נכונותם לתרום ולרוץ במרתון ירושלים למען אותה המטרה, בחולצת DRY-FIT שהכנו. אנו מזמינים רצות ורצים נוספים להצטרף אלינו, לתרום, ולרוץ עם החולצה לאות הזדהות עם המאבק באלימות במשפחה.

אנא, עזרו לנו לעזור לאחר, היכנסו לקמפיין- כאן והעבירו אותו לאחרים. טלפון לתרומות ופרטים נוספים:
0525311568 נחמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג