סיפורו המרגש של יוסי גולדין שהתעוור וירוץ במרתון סמסונג ת"א

גולדין שאיבד את מאור עיניו, עומד בשישי הקרוב לרוץ מרתון שלם יחד עם משה רול, מתנדב עמותת אתגרים. עבורו, השמיים הם בהחלט לא הגבול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוסי גולדין רץ עיוור מעמותת אתגרים לתמונת שער

בשישי הקרוב ישברו הרבה שיאים אישיים, רצים רבים ימצאו את עצמם מגרדים את קצה גבול יכולתם ומגייסים מוטיבציה גם כאשר הרגליים כבר כואבות ואפילו הצעד הבא קשה, אבל עבור יוסי גולדין, בעל לקות ראייה קשה, זהו אתגר קשה במיוחד.

יוסי גולדין רץ עיוור מעמותת אתגרים

גולדין ירוץ לראשונה בחייון מרתון | צילום: באדיבות עמותת אתגרים

גולדין, 68 מרמת גן, נשוי וסב לעשרה נכדים, איבד את מאור עיניו בעקבות מחלה גנטית שנולד עמה. בשנות ה-20 לחייו המחלה פרצה ולאט לאט שדה הראייה שלו הצטמצם. היום יוסי כמעט ואינו רואה דבר. מדובר בעניין של זמן עד שהמחלה תפשוט על העצב המרכזי ותנוון את כל רשתית עיניו, אך למרות זאת הוא מסתכל באופטימיות גדולה – "חיים עם מה שיש ונהנים עם מה שיש".

בשישי הקרוב עומד גולדין להשתתף לראשונה בחיו במקצה המרתון המלא בתל אביב כשלצידו ירוץ המלווה משה רול בן ה-62, אחיו של חזי רול ז"ל, שהיה אחד המתנדבים הבולטים בעמותת "אתגרים" ומי שהקים את קבוצת הריצה של העמותה "הרצים וההולכים" לעיוורים, לקויי ראייה ומוגבלויות אחרות.

גולדין החל את דרכו בעמותת אתגרים בשנת 2007 בקבוצת הרכיבה על אופניים, אך כאשר רול ז"ל יזם את קבוצת הריצה הראשונה של העמותה, הוא "שלף" אותו מקבוצת האופניים וגולדין החל לרוץ.

את האימונים החל רק בדצמבר וזאת בעקבות חלום שהגשים השנה. הוא טס עם קבוצה של 19 אנשים שמתוכם חמישה עיוורים לטיול בנפאל. כל הקבוצה עשתה את הטראק המפורסם של ABC שאורכו 13 ימים. יחד הם טיפסו לפסגות של 4,160 מטר, עלו 65,000 מדרגות, והוכיחו שאין דבר העומד בפני הרצון.

גולדין מודה כל הזמן למתנדבים שמלווים אותו בריצה, ולמאמנו מזה שש השנים, גיא בן דור. המלווים של גולדין, אבי, משה ובני שרצים איתו כל שבוע וסייעו לו להתכונן למרתון, לא מפספסים אף אימון יחד, ולמרות זאת, אם תשאלו אותם, גולדין הוא זה שמעניק להם הרבה יותר.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג