לקראת מרתון לונדון 2015 || קרב הטיטנים של העונה

מרתון לונדון שעומד במרכז המרתונים הגדולים של האביב מבטיח לנו את אחד הקרבות המרתקים בהיסטוריה, עם קרב מרובע בין הטיטנים המהירים בעולם: וילסון קיפסאנג, ג'פרי מוטאי, דניס קימטו ואליוד קיפצ'וגה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אנו נשדר את מרתון לונדון בבלוג החי באתר ובפייסבוק שוונג ביום ראשון 26.4 החל מהשעה 10 בבוקר

עונת המרתונים של האביב כבר יצאה לדרך באירופה עם המרוצים בברצלונה וברומא, אבל כשמרתון לונדון החשוב והגדול ביותר בעונה הזו של השנה עוד לפנינו זה הזמן להתכונן אליו ואולי לתוצאות המיטיבות שיונפקו שם. אחרי הכל, כששלושת הרצים המהירים בכל הזמנים נפגשים על מסלול אחד בלונדון וכשבמרתונים אחרים יש עוד עשרות רצים שרוצים להצטרף למועדון הזה וכמה מהם כנראה יצליחו – עושה רושם שביום ראשון הקרוב (26.4.15) יהיה חם מאוד בגזרת המרתונים. אז בדיוק בשביל זה אנחנו עושים עבורכם סדר.

דניס קימטו מרתון ברלין 2014

פוגש בפעם הראשונה את האיש שממנו הוא לקח את השיא. דניס קימטו | צילום: gettyimages

מרתון לונדון

תאריך: 26 לאפריל

מהדורה: 35

משתתפים: 37,000 רצים

מרתון לונדון הוא כמובן אחד מ-6 המרתונים הגדולים בעולם השייכים למייג'ורס, ובשל כך יש לו שדה המשתתפים מכובד כל כך. נתחיל עם העובדה ששיאן העולם הנוכחי, דניס קימטו, יהיה שם. קימטו שניצח במרתון ברלין האחרון בתוצאה של 2:02:57 שעות, יתמודד בפעם הראשונה נגד שיאן העולם הקודם, וילסון קיפסאנג. קיפסאנג התחרה בלונדון בשלוש השנים האחרונות, ניצח פעמיים כשבשנה שעברה הוא גם שבר את שיא המסלול וקבע 2:04:29 שעות.

יוטיוב | טים הוצ'ינגס משוחח על הסיכויים של המנצח עם דיוויד בדפורד מנהל מסלול העילית במרתון לונדון 2015
המארגנים ניסו לעשות את המקסימום ולסדר קרב משולש בין קימטו וקיפסאנג הקנייתים לקנניסה בקלה האתיופי, אלא ששיאן העולם ב-5,000 ו-10,000 מטר במסלול פרש מלונדון בגלל פציעה בגיד אכילס. אבל אותם מארגנים סידרו יופי של תחליף, כשמי שהצטרף לאחרונה לרשימת המשתתפים הוא קנייתי בכיר נוסף, ג'פרי מוטאי. מדובר באלוף מרתון ברלין ב-2012, שניצח פעמיים במרתון ניו יורק ושעד לשיא העולם האחרון החזיק בתוצאה הבלתי רשמית המהירה בעולם אותה קבע במרתון בוסטון (2:03:02 שעות).

וילסון קיפסאנג מנצח מרתון ברלין 2014

כבר ניצח פעמיים בלונדון. וילסון קיפסאנג | צילום: gettyimages

 

וזה ממש לא הכל. אם נחשיב לרגע את התוצאה של ג'פרי מוטאי לרשמית, נקבל בלונדון בריצה אחת את ארבעת המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים. אל קימטו, קיפסאנג וג'פרי מוטאי יצטרף גם עמנואל מוטאי, שסיים שני במרתון ברלין האחרון בזמן של 2:03:13 שעות. הוא אגב ניצח במרתון לונדון ב-2011. ואם זה לא מספיק, ברשימה המכובדת הזאת נמצא גם את אליוד קיפצ'וגה, עוד קנייתי שעשה בשנים האחרונות הסבה מוצלחת מאוד מריצות המסלול לריצות הכביש וניצח במרתון שיקגו האחרון בזמן של 2:04:11, איטי בשש שניות משיאו האישי שנקבע בברלין ב-2013. במילים אחרות, גם אם לא מחשיבים את התוצאה של ג'פרי מוטאי בבוסטון נקבל במרתון לונדון 2015 את שלושת המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים ושישה מבין עשרת המהירים בהיסטוריה. אז כנראה שלא נראה שיא עולם מכיוון שיש כמה מסלולים מהירים יותר מלונדון, אבל אין ספק שזו תהיה אחת הריצות המרתקות בהיסטוריה.

מקצה הנשים

במרתון לנשים יגיעו ללונדון שלוש האלופות האחרונות: עדנה קיפלאגאט, מארי קייטאני ופריסקה ג'פטו, כשמי שתנסה לשבור את ההגמוניה הקנייתית תהיה האתיופית אסלפש מרגיה, שחזרה השנה מחופשת לידה וניצחה במרתון דובאי. עוד רצות בתמונת הניצחון הן פלורנס קיפלאגאט הקנייתית שהיא שיאנית העולם בחצי מרתון וטירפי צגאי האתיופית שניצחה במרתון ברלין האחרון.

הזווית הישראלית

יתכן שדווקא יהיה לנו אלוף עולם במרתון הזה. מרתון לונדון 2015 יוכר גם בפעם הראשונה כאליפות עולם לרצים קטועי רגליים. איתן חרמון הישראלי הוא אחד הרצים קטועי הרגל הטובים בעולם, והמטרה שלו במרתון הזה היא ברורה – לסיים כאלוף עולם ולקבוע את הזמן המהיר ביותר במרתון עבור רצים קטועי רגליים שעומד כיום על 2:57:06 שעות.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג