לקראת מרתון ירושלים 2014 | ניר ברקת: "הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר"

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר לקראת מרתון ירושלים, מסרו המארגנים כי עד כה נרשם מספר שיא של כ-2,400 רצים מחו"ל מ-54 מדינות בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר לקראת מרתון ירושלים, מסרו המארגנים כי עד כה נרשם מספר שיא של כ-2,400 רצים מחו"ל מ-54 מדינות בעולם

מאת:מערכת שוונג


10 ימים ליריית הזינוק של מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-4 וכבר עכשיו ניתן להכריז עליו כאירוע ספורט בינלאומי, שכן רצים כ-2,400 רצים מ-54 מדינות ישתתפו במרתון. על פי המארגנים מדובר בגידול של עשרות אחוזים בהרשמה מחו"ל בהשוואה לשנת שעברה ובמספר חסר תקדים והגבוה ביותר אי פעם בארץ של רצים מחו"ל.

ניר ברקת. "מרתון חברתי ומרגש"


מבדיקה עולה כי השנה ניכרת עלייה משמעותית של רצים ממדינות מעצמה של מרתונים בהם: ארה"ב,
ברזיל  ודרום אפריקה. מדינות נוספות עם נציגויות משמעותיות הינן צרפת,
גרמניה, הונגריה איטליה והולנד. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים
מאזרבייג'ן, בהאמס, הודו והפיליפינים.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שירוץ בעצמו במרתון אמר כי: "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצרי נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי, אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופאריס המקיימות מרתון בינלאומי.



2,400 רצים מ-54 מדינות ישתתפו במרתון


"למרתון תרומה עצומה לתיירות ולכלכלה, והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים. מרתון ירושלים הוא לא רק המרתון הבינלאומי הגדול בארץ, אלא גם המרתון הכי חברתי ומרגש. יחד עם אלפי הרצים מרחבי העולם והארץ ירוצו השנה מספר שיא של עמותות המקדמות מטרות חברתיות וכראוי לירושלים הוא מחבר בין אנשים שונים מתחומי חיים שונים ומרקע חברתי שונה שמתלכדים יחד לחוויה ספורטיבית איכותית. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי הוא דוגמה לאירוע ספורטיבי שמושך אלפי תיירים וממצב את ישראל כמדינה מודרנית ומערבית. גם השנה המשרד משקיע תקציב גדול בשיווק המרתון בחו"ל ובהבאת עיתונאים בכירים מהעולם לסקר אותו.
משרד התיירות מפרסם את מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ואירועי ספורט נוספים ביורוספורט וייתן השנה חסות לטור דה פרנס כדי לטפח את התיירות של ספורט אתגרי. אנחנו פועלים להפוך את ישראל לארץ הספורט והמרתונים".


תרומה לתיירות ולכלכלה



עוד נמסר כי מבין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן, עמותת שלווה, עמותת על"ה, עמותת  צעדים קטנים, עמותת בית הגלגלים, מרכז לחיילים בודדים, קו לחיים, רצים למען מניעת האלימות במשפחה, קרן טליה למען ילדים, עמותת כי אכפת לי, עמותת חיינו, עמותת שותף לקידום ולשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, בית איזי שפירא, עמותת חלו"ן מצוינות בספורט, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ועוד. 

במרתון יהיו חמישה מקצים ובהם: מרתון מלא, חצי מרתון, מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, והמרוץ החברתי למרחק של 800 מטר.

10.3.2014




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג