לקראת מרתון בוסטון: האמריקאים רוצים לראות גיבור מקומי

שני שיאני עולם פרשו ברגע האחרון, אבל עדיין יהיו שם כמה מהשמות הגדולים בצמרת העולמית, וגם האמריקאים יכולים לפנטז על אלוף משלהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שני הקרוב חוגגים בארצות הברית לא רק את "יום הפטריוטים" אלא גם את המהדורה ה-121 של המרתון השנתי העתיק בעולם – מרתון בוסטון. הוא מתקיים משנת 1897 בהשראת המרתון האולימפי במשחקי אתונה 1896 שהיו הראשונים בעידן המודרני. הוא נחשב לאחד משש המרתונים הגדולים בעולם (המייג'ורס) ואין רץ מוביל שלא רוצה לזכות בו לפחות פעם אחת.

מרתון בוסטון

כל אחד רוצה לרוץ בו, כל אחד רוצה לנצח בו. מרתון בוסטון | צילום: Sonia Su

לא כל אחד יכול להשתתף במרתון הזה, יש לו תנאי כניסה די מחמירים ובנוסף להכל הוא גם שומר על מסורת לפיה הרצים המובילים לא יכולים להיעזר במכתיבי קצב – לפחות לא באופן רשמי. מאחר והמסלול של בוסטון הוא לא מעגלי ויש הפרשי גובה בין נקודת הזינוק לנקודת הסיום – השיאים בו לא יכולים להיחשב לשיאים רשמיים, אבל זה לא מוריד מגדולתו. השנה יצא גם לקולנוע הסרט "הגיבורים של בוסטון" שתיעד את הפיגוע שהיה במרתון ב-2013, והסרט נתן "בוסט" רציני למרתון הנוכחי, שמארגניו צופים לכנסות שיא של 192 מיליון דולר.

השנה ישתתפו במרתון בוסטון 30 אלף רצים, יותר מ-6,000 מתוכם הם לא אמריקאים שיגיעו מ-94 מדינות שונות. כמיטב המסורת, גם השנה יגיעו לשם כמה מהשמות הגדולים, למרות שמארגני המרתון התאכזבו בשבועות האחרונים לשמוע על פרישתם של שני שיאני העולם.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

השיאן הנוכחי דניס קימטו היה אמור להתחרות בסוג של קאמבק אחרי מספר פציעות טורדניות, אלא שהפציעות פגעו גם בהכנה שלו והוא לא יגיע בסופו של דבר. גם שיאן העולם לשעבר, פטריק מקאו, הודיע בשבועות האחרונים על פרישה. הרץ הבכיר כרגע מבחינת התוצאה הוא עמנואל מוטאי הקנייתי, שחתום על התוצאה הרביעית בכל הזמנים (2:03:13) אותה קבע ב-2014 כשסיים שני במרתון ברלין אחרי דניס קימטו. לצדו ירוץ בן ארצו סמי קיטווארה, שסיים שישי בבוסטון בשנה שעברה ומחזיק בשיא אישי של 2:04:28 ממרתון שיקגו 2014 בו סיים שני.

גיילן ראפ רץ אמריקאי

האמריקאים תולים בו תקוות. גיילן ראפ | צילום: Citizen59

למי כדאי לשים לב

אלוף מרתון בוסטון הנוכחי, למי ברהנו היילה האתיופי, יגיע כדי לנסות ולשמור על התואר שלו משנה שעברה. יש לו שיא אישי של 2:04:33 מדובאי 2016. עוד שני אתיופים עם שיא אישי טוב מ-2:05 שעות הם ימאנה צגאי שסיים שלישי בשנה שעברה ושנה לפני כן במקום השני ודינו ספיר. שם קנייתי בולט נוסף הוא של הפוליטיקאי ווסלי קוריר, שהוא משתתף קבוע בבוסטון ותמיד מתברג בצמרת: שנה שעברה רביעי, ב-2015 חמישי, ב-2013 חמישי וב-2012 היה האלוף.

יהיה כדאי לשים לב גם לסיסאי למה האתיופי, שסיים רביעי במרתון ברלין האחרון ושביעי במרתון לונדון האחרון. האמריקאים רוצים לראות גיבור מקומי ועדיין מתענגים על הניצחון הגדול של מב קפלזיגי, שב-2014 הפך לאמריקאי הראשון מאז 1983 שמנצח בבוסטון. הפעם הם תולים תקוות בגיילן ראפ, שהפתיע במרתון האולימפי בריו שבו זכה במדליית הארד, ושם גם קבע את שיאו האישי 2:10:05.

אצל הנשים, האלופה מ-2016 אטסדה באיסה תגיע כמובן כדי להגן על התואר שלה. יחד איתה יהיו שלוש רצות בעלות תוצאות מהירות מ-2:20 שעות. אחת מהם היא האתיופית תושבת ארצות הברית, ביזונש דבה, שניצחה בבוסטון ב-2014 עם שיא המסלול הנוכחי שהוא 2:19:59 שעות. פייבוריטיות נוספות הן הקנייתית גלדיס צ'רונו שניצחה את מרתון ברלין ב-2015 עם 2:19:25 שעות, עדנה קיפלאגאט שהיתה אלופת מרתון לונדון ב-2014 וקרוליין רוטיץ' שניצחה במרתון בוסטון לפני שנתיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג