לקראת טור דה פראנס 2022: 5 קבוצות שכדאי לשים אליהן לב

בחרנו בקבוצות שאנחנו חושבים שיתנו מספיק תמורה בעד הצפייה וניתחנו מה הן צפויות לעשות על המסלול בטור הכי חשוב בעולם האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הקבוצות במתח לקראת הטור דה פראנס | צילום: shutterstock


לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס

הזכייה בטור דה פראנס תלויה בסופו של יום ברגליו ובראשו של כל רוכב, אולם בפרפרזה על דבריו של המשורר האנגלי ג'ון דאן – שום רוכב איננו אי. כמדי שנה, 22 קבוצות יזנקו לדרך 18 קבוצות הוורלד טור המשתתפות באופן קבוע בגרנד טורים, ו-4 קבוצות שהוזמנו על ידי המארגנים: Alpecin–Fenix הבלגית, Arkéa–Samsic, B&B Hotels–KTM ו- TotalEnergies הצרפתיות. אז הנה 5 קבוצות שכדאי לשים אליהן לב.

פודקאסט מיוחד לקראת הטור דה פראנס

UAE – Team Emirates

אלוף השנתיים האחרונות, טאדיי פוגאצג'ר הסלובני, נעדר במשך חודשיים לאחר מות חמותו. הוא חזר בשבוע שעבר לטור של סלובניה (שהשנה עבר בעיר הולדתו) ושוב נראה בלתי ניתן לעצירה. אבל לא רק הוא. פוגאצ'אר ניצח בשני קטעים, וחברו לקבוצה, הפולני רפא מייקה, בשניים נוספים.

פוגא'צר הוא לא רק המועמד המוביל לתואר, הוא גם המוביל הבלתי מעורער של קבוצתו, שנבנתה למטרה אחת בלבד – זכיה שלישית בטור. הקבוצה גם נטולת דרמות כלפי חוץ, ונדמה שהסלובני מגיע בראש הכי שקט לטור.

האם פני ה"בייבי פייס" יכה בפעם שלישית? טאדיי פוגאצ'ר | צילום: shutterstock

הוא יהנה מתמיכה לא רעה בהרים, כאשר מלבד מייקה הקבוצה כוללת את ג'ורג' בנט הניו זילנדי הוותיק, הכשרון האמריקאי הצעיר ברנדון מקנולטי ומארק סולר הספרדי. מתאו טרנטין האיטלקי ינסה את מזלו בספרינטים, אבל לא זכה בקטע בטור מאז 2019. מארק הירשי השוויצרי חלה לאחרונה בקורונה, ולא נבחר לטור.

"אני בכושר טוב. הקבוצה נראית טוב .אני מקווה שזה יישאר ככה עד הטור", אמר פוגאצ'אר לאחר סיום המרוץ בסלובניה. נגלה בקרוב.

Jumbo-Visma

המתחרה העיקרי של פוגאצ'ר צפוי להיות שוב בן ארצו פרימוז' רוגליץ'. אבל, נדמה שלראשונה בקבוצה ההולנדית מודים שהמוביל שלהם הוא מספר שתיים על הכביש. הפתרון של "הדבורים הקטלניות" – הרכב גלקטיקוס שינסה לשלוט במרוץ ולהקשות מאוד על פוג'אצ'ר.

הדני הצעיר יונאס וינגגורד, שסיים אשתקד שני בטור ונראה מצוין העונה, ישמש כמוביל לצד רוגליץ'. כלפי חוץ כולם שלמים עם זה, אבל, ההיסטוריה של הטור הוכיחה פעמים רבות שקשה להכיל את האגו והשאיפות של שני מובילים. בקטעים ההרריים השניים יעזרו בסטבן קרוייסוויק ההולנדי ובספ קוס האמריקאי, שיחד ינסו לשלוט בקצב ולבודד את פוגאצ'ר. ההיעדרות הבולטת בקבוצה היא רוהאן דניס האוסטרלי, שסבל מווירוס בטן בטור דה סוויס.

האם יצליח לחבל במטרות של בן ארצו טאדיי פוגאצ'ר? פרימוז רוגליץ' | צילום: shutterstock

במקביל, הקבוצה גם הציבה לה יעד לנסות לזכות בקטגוריית המאיץ המצטיין. אבל, ייתכן שהתוכניות האלה ירדו לטמיון עוד לפני תחילת המרוץ, בעקבות פציעה בברך ממנה סבל ווט ואן-ארט לפני כמה ימים. הבלגי עבר בדיקות רפואיות ונמצא כשיר, אבל לא ברור כיצד יראה במשך שלושה שבועות. כריסטוף לפורט הצרפתי צורף כדי לעוזר לוואן ארט בספרינטים. אבלטיש בנוט וניית'ן ואן חוידונק משלימים את הקבוצה. "אנחנו צריכים להבטיח שהמובילים שלנו יעברו בבטחה את השבוע הראשון הקשה, אבל גם להקשות על שאר המועמדים לניצחון בהרים", אמר המנהל הספורטיבי של הקבוצה מרין זימן.

Ineos Grenadiers

הקבוצה הבריטית, שבעשור הקודם שלטה בטור ובשנים האחרונות בג'ירו, התגאתה בטוויטר בניצחון שלישי ברציפות בטור דה סוויס. משל למשבר הזהות הקשה ממנה הקבוצה סובלת. פציעתו של אגאן ברנאל ועזיבתו הצפויה של ריצדארד קראפז השאירו את הקבוצה בלי מוביל ברור.

אלוף העולם בנג"ש. פיליפו גאנה | צילום: shutterstock

התוכניות המקוריות של הקבוצה היו להגיע לטור עם צמד מובילים – אדם ייטס הבריטי המנוסה והמטפס הקולומביאני דני מרטינז, שזכה השנה בטור הבאסקי, אבל סיים בעברו רק פעם אחת בחמישייה המובילה של גרנד טור. המרוץ בשוויץ טרף את הקלפים. אלוף הטור מ-2018, גרנט תומאס הוולשי, הציג כושר מפתיע וניצח. מנגד, ייטס פרש לאחר שחלה בקורונה.

כעת לא ברור מי הרוכב המועדף בקבוצה, שמגיעה עם שלושה רוכבים מובילים ובלי אסטרטגיה ברורה, במטרה "לתת לכביש להכריע". זה עבד לבורה-הנסגרוהה בג'ירו ד'איטליה, ספק אם זה יספיק להחזיר את החולצה הצהובה לאימפריה הבריטית.

לצד שלושת המובילים איניוס מציגה קבוצה חזקה, הכוללת את פיליפו גאנה שינסה לזכות בקטעים נגד השעון ובהחלט הוכיח שיש לו מה לתרום בהרים; הקטר הספרדי יונתן קסטרווייחו; הכישרון הצעיר טום פידקוק שהועדף במפתיע על פני אית'ן הייטר, לוק רואו הוותיק ודילן ואן ברלה.

"החבורה הזאת מייצגת את כל הערכים של איניוס", אמר מנהל הקבוצה דייב בריילספורד, "יש להם את הנחישות, רצינות והומור שחיוניים להצליח בטור".

Bahrain Victorious

בקבוצה הצהירו שהשאיפה היא פודיום ראשון בטור. מי שמסתמן כמוביל העיקרי של הקבוצה הוא האוסטרלי ג'ק הייג, שסיים שלישי בוואלטה א'אספניה האחרון. האופציה השנייה היא האיטלקי הוותיק דמיאנו קרוסו, שסיים שנה שעברה שני בג'ירו. השניים סיימו חמישי ורביעי בדופינה השנה, ובהחלט צפויים להתברג בצמרת. אבל, הטקטיקות המשונות שבחריין מציגה לרוב עלולות לחבל בהצלחה שלהם.

דילן טונס הבלגי, שמעמדו בקבוצה מעורער, ינסה בקטע השביעי לשחזר את ההצלחה שלו מ-2019 ולנצח בפסגת הפלאנש דה בל פי (בה הציע לאשתו נישואין), ומתיאו מוהוריץ' הסלובני שם עין על הקטע החמישי והסיום ביער ארנברג. על הנייר השניים גם אמורים לעזור למובילים בהרים, לצד לואיס ליאון סנצ'ז בן ה-38.

Quick-Step Alpha Vinyl

שתי שאלות העסיקו את אנשי קוויק-סטפ: האם ג'וליאן אלאפיליפ החלים מפציעתו הקשה בליאז'-בסטון-ליאז' והאם מארק קוונדיש יקבל הזדמנות לשבור את שיא הקטעים של אדי מרקס. לצערם של הרבה אוהדים, התשובה לשתי השאלות היא לא. במקום זאת, "להקת הזאבים" הולכת "אול-אין" על המאיץ ההולנדי פביו יעקובסון, שכבר ניצח 10 פעמים השנה, ושם עין על החולצה הירוקה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גדי הגיב:

    תודה רבה, מצער שערוץ הספורט לא משדר את הטור. יחד עם הרבה פציעות ופרישות של המוכרים ולעומתם צעירים חדשים רבים ופחות מוכרים (לי) יהיה קשה לעקוב ולהיכנס לדרמות שבוודאי יהיו, חבל:(

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38