לקראת ג'ירו ד'איטליה 2020 || בואו להכיר את המסלול ולגלות מה אסור לכם לפספס

אחרי דחייה של חמישה חודשים ושינויים במסלול המקורי, מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם ייצא לדרך בשבת בסיציליה. אז מה ההפתעות שמחכות לרוכבים השנה על המסלול?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הג'ירו דאיטליה בשוונג – היכנסו
מסלול הג'ירו ד'איטליה 2020 המלא


ביום שבת ה-3 באוקטובר, בזמן שבישראל אנחנו עדיין עמוק בתוך הסגר, בסיציליה צפוי לצאת לדרך הג'ירו ד'איטליה – מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם. בתכנון המקורי הג'ירו של 2020 היה אמור להתקיים במאי ולהתחיל בבירת הונגריה בודפשט, אבל הקורונה שינתה תכניות ובמקרה הזה נותר רק לקוות שהמרוץ יוכל להתקיים במלואו גם בגלל בעיית התחלואה וגם בגלל מזג האוויר שהולך ומתקרר.

עוד כתבות בנושא 
עומר שפירא סיימה את הג'ירו ד'איטליה לנשים במקום ה-29
גיא ניב מסכם את הטור דה פראנס: "היה אכזרי, אבל נהניתי"
13 נקודות על הטור דה פראנס 2020

בכל מקרה, גם אחרי השינויים האחרונים המסלול של הג'ירו ד'איטליה 2020 נראה אטרקטיבי ועם מקום להרבה תהפוכות. אנחנו כאן בשביל להציג לכם את המסלול הזה, שגם השנה תשתתף בו קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן ובמקרה הזה עם הרוכב גיא שגיב, שהיה הישראלי הראשון שסיים את הג'ירו ד'איטליה ב-2018.

השבוע הראשון 

קטע 01: המרוץ ייצא לדרך באי סיציליה שיארח את ארבעת הקטעים הראשונים שלו. הקטע הראשון יהיה קטע נג"ש אישי למרחק של 15.1 ק"מ בין הערים מונראלה לפאלרמו. זה הולך להיות קטע מהיר במיוחד מאחר והוא במגמת ירידה חוץ מההתחלה שם נראה עלייה בשיפוע של 6% לקתדרלה של מונראלה, אחריו תגיע ירידה של 8 קילומטרים לכיוון פאלרמו.

קטע 02: בקטע השני נתחיל לראות עליות ארוכות יותר. הקטע יתחיל קצת מערבית לפאלרמו באלקמו ומשם ינוע דרומה, ברובו לאורך החוף עד שיגיע כעבור 149 קילומטר לאגריג'נטו. יש בו שתי עליות מדורגות (קטגוריה 4), השנייה שבהן היא עלייה של 4 קילומטרים על 4% בדרך לשער הסיום.

אפשר להניח שהשנה נראה לא מעט שלג | צילום: D'Alberto / Ferrari / Paolone / Alpozzi

קטע 03: הקטע השלישי כבר מוגדר כהררי, מתחיל באנה ומסתיים כעבור 150 קילומטרים בהר הגעש אתנה. העלייה של הסוף היא העלייה המדורגת היחידה בקטע (קטגוריה 1) אבל מדובר בעלייה של 18.2 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 6.8% עם שיפועים שמגיעים למספר דו ספרתי ב-3 הקילומטרים האחרונים.

קטע 04: הקטע הרביעי שהוא גם האחרון בסיציליה יהיה קטע גבעתי מקטאניה בחלק המזרחי של האי עד לנקודה הצפונית ביותר שלו כשהסיום יהיה כעבור 140 קילומטרים בוילפראנקה טירנה. באמצע הקטע של עלייה של 20 קילומטרים (קטגוריה 3).

קטע 05: את הקטע החמישי הרוכבים כבר יתחילו מדרום המגף, כשהקטע ייצא לדרך במילטו ויסתיים כעבור 225 קילומטרים בקמיליאטלו סילאנו. זה קטע שבו נעים בעיקר צפונה עם שלוש עליות מדורגות כשהאחרונה שבהן (קטגוריה 1) היא לקראת הסיום ובאורך של 25.6 קילומטרים. השיפוע הממוצע בעלייה הזאת הוא 5.4% ובדיוק באמצע שלה יהיה השיפוע הקשה שלה (10%). הפסגה תהיה בגובה של 1,618 מטר.

קטע 06: הקטע השישי הוא גם קטע גבעתי. ממשיכים לנוע צפונה אבל גם מזרחה לכיוון חופי הים התיכון. כאן מדובר בקטע באורך 188 קילומטרים מקסטרווילארי עד מאטרה. קטע שמתחיל בעלייה ורוב העליות שלו הן בחצי הראשון של הקטע. אבל העלייה המדורגת היחידה שלו (קטגוריה 3) מחכה 30 קילומטרים לסיום, עלייה של 6 קילומטרים על 6% שיפוע ואחריה ירידה. אז אולי אי אפשר להבטיח כאן מתח בסיום אבל בטוח אפשר להתחייב למראות של עיירה מדהימה עם מערות מתקופת האדם הקדמון.

קטע 07: הקטע השביעי נע מזרחה ממאטרה לברינדיזי שלחופי הים התיכון, קטע שטוח של 143 קילומטרים, שהוא אפילו במגמת ירידה כך שצפוי להיות מהיר מאוד.

נקווה שאת המרוץ הזה אפשר יהיה לסיים | צילום: Fabio Ferrari

השבוע השני 

קטע 08: הקטע השמיני הוא קטע גבעות על רצועת החוף של הים האדריאטי מדרום לצפון (מג'ובינאצו לויאסטה). קטע של 200 קילומטרים עם חצי ראשון שטוח וחצי שני עם עלייה באמצע בקטגוריה 2 (מונטה סנטאנג'לו עם 8.7 ק"מ על 6.6%) ועוד עלייה מדורגת (קטגוריה 4) בהמשך.

קטע 09: הקטע התשיעי הוא קטע הררי שיוצא מסן סאלבו שלחופי הים האדריאטי לכיון מערב ומסתיים כעבור 207 קילומטרים מפרכים ברוקאראסו שבהרי האפנינים. זה קטע מפרך שכולל יותר מ-4,000 מטר של טיפוס מצטבר, ארבע עליות מדורגות וסיום בעלייה קשה בקטגוריה 1 (10 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 5.7%) בסיומה ייצאו הרוכבים ליום המנוחה הראשון שלהם.

קטע 10-11: בקטע העשירי הרוכבים יחזרו לרצועת החוף של הים האדריאטי וימשיכו לנוע צפונה, הפעם עם 177 קילומטרים של גבעות מלנצ'אנו לטורטורטו לידו. קטע שתפור לרוכבי הקלאסיקות עם 4 עליות מדורגות בקטגוריות 3 ו-4. בקטע 11 ממשיכים לנוע צפונה לאורך החוף והפעם במסלול שטוח של 182 קילומטרים מפורטו סנטאלפידיו לרימיני.

קטע 12: קטע 12 הוא קטע גבעות שמתחיל ומסתיים בצ'זנאטיקו שלחוף הים האדריאטי. הקטע הזה ייערך לכבוד שנת ה-50 לגראן פונדו הראשון בעולם שהוא ה"נובה קולי". המסלול ייכנס לפנים המדינה ויחזור לחופים אחרי 204 קילומטר ועוד טיפוס מצטבר של 3,800 מטר. במסלול הזה הרוכבים יתמודדו עם 5 עליות מדורגות לא רחוק מהאזור של סן מרינו.

קטע 13: בשלב הזה נפרדים מהים האדריאטי. הקטע ייצא מהעיר צ'רביה וינוע לכיוון צפון-מערב עד שיסתיים במונסליצ'ה. קטע שטוח כמו סרגל עם שתי גבעות קשוחות בסיומו, רמז לבאות כי עכשיו הרוכבים כבר הגיעו למחוז ונטו שבצפון.

קטע 14: הוא קטע נג"ש אישי עדיין במחוז ונטו ולא רחוק מהעיר טרוויזו. קטע באורך 34.1 ק"מ מקונליאנו לואלדוביאדנה. מסלול שמאופיין בגבעות מתגלגלות ובאמצע עלייה אחת שהיא קיר של 1.1 ק"מ על שיפוע ממוצע של 12% שמגיע בשיאו ל-18%.

קטע 15: כבר מוגדר כהררי עם 185 קילומטרים מריבולטו לאתר הסקי פיאנקבאלו שבהרי הדולומיטים. הקטע הזה יתסיים בעלייה של 15.5 ק"מ על שיפוע ממוצע של 7.3% כשהאמצע שלה יהיה הקשה ביותר. בסיום הקטע הזה הרוכבים ייצאו ליום המנוחה השני שלהם.

השבוע האחרון 

קטע 16: אחרי יום המנוחה הרוכבים "יתחממו" בקטע ה-16 שהוא קטע גבעות של 229 קילומטרים מאודינה לסן דניאלה דל פליורי, קרוב לגבול האיטלקי-סלובני. יהיו בו 6 עליות מדורגות ושני מאוצי ביניים. חלק מהעליות קשוחות מאוד אבל נראה שדווקא כאן הרוכבים הבכירים שיתמודדו על התואר הכללי יהיו חייבים לשמור על כוחות לני שני הקטעים הקשים ביותר במרוץ.

קטע 17: הקטע ה-17 יהיה הררי, מבסאנו דל גראפה אל מדונה די קמפיליו (203 קילומטר). שלוש מארבע העליות המדורגות שלו הן מקטגוריה 1 והוא ייגמר בטיפוס של 15.5 ק"מ על שיפוע ממוצע של 5.9%. בדרך יטפסו הרוכבים את הפורצ'לה ואלבונה ואת מונטה בונדונה, שני טיפוסים של יותר מ-20 קילומטרים עם שיפועים ממוצעים של קרוב ל-7%. פאסו דורונה תהיה העלייה הקצרה יותר במסלול אבל עדיין 10 ק"מ על שיפוע ממוצע של 6%.

קטע 18: כאן מדובר בקטע הררי של 207 קילומטר מפינזולו ללאגי די קנקאנו וכולל באמצע שלו את אחת העליות המפורסמות באלפים האיטלקיים, מעבר סטלביו. לפניה יהיו עד שתי עליות חימום ואחריה יהיה גם סיום בעלייה. סטלביו זו עלייה של 24.7 קילומטר על שיפוע ממוצע של 7.5%. אבל ה-10 הקילומטרים שלה הם ה"קלים יותר, וזה אומר שב-15 הקילומטרים הבאים אין בכלל שיפועים של פחות מ-8%. הטיפוס האחרון בקטע הזה יהיה 8.7 קילומטר על 6.8%.

נמשיך כמובן לעקוב אחרי הישראלים. גיא שגיב | צילום: נועה ארנון

הקטע ה-19 הוא אמנם שטוח אבל הארוך ביותר במרוץ, 253 קילומטר ממורבניו לאסטי. מסלול שטוח ויפה שנע בחלק המערבי של אגם קומו לכיוון דרום מערב. כאן למתמודדי הדירוג הכללי תהיה אפשרות לנוח לפני הקטע ההררי האחרון.

קטע 20 שיבקר קצת בצרפת יתחיל באלבה ויסתיים בססטרייר כעבור 198 קילומטר. הטיפוסים יתחילו אחרי 80 קילומטרים כך שיהיו לנו 120 קילומטרים של 4 עליות קשות במיוחד. הראשונה תהיה קולה דלאניילו שזה 21 קילומטר על 6.9%. מגיעים שם לגובה של יותר מ-2,700 מטר מעל פני הים כך שמעניין יהיה לראות אם בכלל אפשר יהיה לרכוב שם בסוף אוקטובר. לאחר מכן מגיע הקול דיזוארד בשטח צרפת עם 13.9 ק"מ על 7.1% ואז חוזרים לאיטליה לקולה דה מונג'ינברו (6.4 ק"מ על 6.7%) והעלייה לאתר הסקי ססטרייר שהיא 11.3 ק"מ על שיפוע ממוצע של 6%.

הקטע ה-21 והאחרון יהיה קטע הנג"ש האישי השלישי במרוץ, 15.7 ק"מ מצ'רנוסקו די נאביליו למילאנו. זה יהיה קטע שטוח לגמרי, אבל אולי רק שם נראה את ההכרעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12