לורי, גילי ודינה יתחרו בפעם הראשונה בחצי ישראמן סמסונג 2013

מהר אדר שבהרי ירושלים, פתח תקווה שבמישור החוף וינוב שבשרון תגענה לישראמן 2013 שלוש נשים עם מוטיבציה מטורפת: לורי קופנס, שמונה פעמים אלופת ישראל באופני הרים, גילי אמיתי, הכוח המניע את השלוש ודינה תמיר שעומדת לתת את הפייט של החיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מהר אדר שבהרי ירושלים, פתח תקווה שבמישור החוף וינוב שבשרון תגענה לישראמן 2013 שלוש נשים עם מוטיבציה מטורפת: לורי קופנס, שמונה פעמים אלופת ישראל באופני הרים, גילי אמיתי, הכוח המניע את השלוש ודינה תמיר שעומדת לתת את הפייט של החיים

מאת:דנה פלג

השלוש יעשו את חצי מקצה השלשות של הישראמן בפעם הראשונה, אבל כבר היום הן אומרות שזו רק ההתחלה.


השבוע התקיים המפגש הראשון בין לורי, גילי ודינה, שלוש נשים שעומדות להשתתף יחד במקצה השלשות של חצי ישראמן 2013 באילת בינואר הקרוב. לפני חודשיים הן נרשמו יחד, אבל רק השבוע הן נפגשו לראשונה.


לורי קופנס (צילום: שוונג)

"הכל התחיל”, מספרת לורי, "כשגילי פנתה אלי באחד מימי השישי בהם היא מהשתתפה בקבוצת הרכיבה שלי. היא הייתה כל כך להוטה ונרגשת שפשוט לא יכולתי לומר לה לא.

למרות שאני כבר מיציתי את התחרויות הספורטיביות, עדיין מאוד חשוב לי לעודד נשים אחרות ולעזור להן. אם אני יכולה לעזור לנשים להגיע לתחרויות של רכיבה או שחייה או ריצה אני אעשה כל מה שאפשר".

כשלורי אומרת שהיא כבר מיצתה היא מדברת על 8 תארים של אלופת ישראל באופני הרים ומספר לא מבוטל של תחרויות טריאתלון בארץ ובעולם , "בשנים האחרונות לא התחריתי”, היא מספרת. “הקמתי משפחה והחיים הובילו אותי לשים דגש על דברים אחרים."



לורי, אמא לרועי בן השמונה ונטע בת השש, מלמדת רכיבה נשים בוגרות שלא למדו אף פעם לרכוב, מדריכה בקבוצות רכיבה בכל רחבי הארץ ומורה לאנגלית. זמן פנוי אין לה אבל הלהט של גילי אמיתי פשוט לא הותיר לה ברירה, היא נסחפה באדרנלין ונתנה את הסכמתה, כך שהיא תרכוב ב-25 בינואר באילת את 91 הק"מ במקצה השלשות, בחצי ישראמן 2013.

הלהט שגורם לגוף לזוז
גילי אמיתי, החוט המקשר והכוח המניע שגרם לשלוש להתחבר עומדת לשחות 1.9 ק"מ בים האדום בינואר הקרוב. זאת תהיה ההשתתפות הראשונה שלה במשחה תחרותי, והיא בכלל מגיעה מתחום הריצה.



"אני מגיעה לישראמן”, אומרת גילי, "כדי לעשות משהו חדש שעוד לא עשיתי אף פעם. אני אוהבת אתגרים חדשים ונכנסת אליהם בעיניים פקוחות. אני לוקחת בחשבון שעומד להיות קר ואולי גשום, בכל זאת מדובר בינואר, אבל אני יודעת שכשאני אראה את האחרים קופצים למים אני אקפוץ בלי לחשוב ואתן את כל כולי, זאת עומדת להיות חוויה מאתגרת."

גילי החליטה לקחת חלק דווקא בתחום בו היא פחות מנוסה, ולהשאיר את הריצה לחברתה, דינה תמיר. "אני משתתפת במרתונים, עשיתי כבר 3 טריאתלונים במקצה ספרינט", מספרת גילי”,”ואני לוקחת חלק בליגה למקומות עבודה, הריצה היא חלק ממני, אני מתאמנת כל השבוע גם בריצה וגם בשחייה ובימי שישי בהם אין תחרויות או מרתונים אני משתתפת בקבוצת הרכיבה של לורי, שם הכרנו."

למרות הנסיון המרשים של אמיתי היא נכנסה לתחום התחרותי רק לפני ארבע שנים, ומאז היא רק משתפרת, "תראי”, היא מספרת, "לפני שנה בכלל לא ידעתי לרכוב, והיום אני כבר לוקחת חלק בטריאתלונים ומגיעה לתוצאות טובות, גם בתחום של השחייה אני בטוחה שאני רק אשתפר. עם תמיכה של בעלי וארבעת ילדיי אני בטוחה שאגיע רחוק."

לא רואה אף אחד ממטר
את דינה תמיר הכירה גילי בתחרויות הריצה בהם היא לוקחת חלק. "אנחנו קבוצה קבועה של נשים שמתמידות ומגיעות למרתונים ולתחרויות, אז אנחנו כבר מכירות אחת את השנייה”, מספרת גילי. “כשהחלטתי ללכת על הישראמן היה לי ברור שאני רוצה שדינה תהיה חלק מהשלשה שלנו, והיא הסכימה."
דינה תמיר, שעומדת להיות סבתא בפעם השלישית, מלאה במוטיבציה ומבטיחה לתת את הנשמה!

"זכיתי כבר בהרבה גביעים”, היא מספרת בחיוך, “ואני בטוחה שכשהאדרנלין יציף אותי, כמו שהוא עושה בכל תחרות, אני אתן את הפייט של החיים שלי ואני לא אראה אף אחד, רק את קו הסיום.

אני זוכרת שכשסיימתי את טריאתלון הנשים הראשון שלי, הרגשתי כמו מיליון דולר, ואני לא סתם אומרת, זאת הייתה הרגשה מטורפת, למרות שלא עשינו אף פעם את המסלול של הישראמן באילת אני בטוחה שאנחנו ניתן את כל מה שיש לנו ומקווה שנגיע לתוצאות מרשימות."

תמיר התחילה לרוץ לפני 5 שנים, בעקבות בעלה. "בעלי התחיל לרוץ בימי שבת, אז הצטרפתי אליו”, היא מספרת, "זה הפך את השבתות שלנו לשבתות קסומות ושיפר את הזוגיות שלנו, ואחרי זמן קצר הוא הפך להיות המאמן האישי שלי, אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע, ואם יש לי עוד זמן פנוי, גם בו."

שלוש הנשים מתאמנות מדי יום, לומדות את המסלול, מדברות עם אנשים שעשו את זה, מפיקות לקחים ומתרגשות לקראת ה-25 בינואר אז תקפוץ גילי למי הים האדום ל-1.9  ק"מ של שחייה שבסופם תתן ללורי את הסימן להתחיל את 91 הק"מ של רכיבת אופניים בנוף המדהים של הרי אילת, ואת הסיום תתן דינה, בריצה בת 21.1 ק"מ של החיים אותה היא תסיים, בלי שום ספק, בחיוך.
 
10.12.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג