"לא נפסיק לרוץ עד שיוקמו גני חלומות לכל ילד וילדה החולים בסרטן בישראל"

מה משותף לחוטי חשמל חשופים ובוץ טובעני, מנהלים בכירים במשק הישראלי וילדים מחלימים מסרטן? התשובה היא נבחרת "טאף מאדרס" ומרוץ משמרת גדול מהחיים, שכולו מיועד לתרומה להקמת גנים מיוחדים לילדים חולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טאף מאדרס | צילום: גילי חנוך

הקונספט של ריצה למען מטרה או עמותה (Charity Run) שכיח יותר בחו"ל מאשר כאן בישראל, ועדיין – נראה כי אין בכל העולם עמותה שיש לה נבחרת שמגייסת כספים בהיקפים שגייסה נבחרת "Tough Mudders למען גדולים מהחיים" במהלך שמונה שנות הפעילות שלה.

שמי מילנה רבקה בודאגוב, עורכת דין ומנהלת שיווק בחברת טכנולוגיה ברמת גן. הכרתי את עמותת "גדולים מהחיים", כשהיא תמכה במשפחתי במהלך התמודדות של אחיינית שלי, רונאל, עם גידול סרטני אגרסיבי בראשה. במשך שנתיים וחצי רונאל נלחמה בגידול בשקט אצילי, עד שלא יכלה עוד. היא נפרדה מאיתנו כשהיא בת 16 בלבד.

ערב אחד, כשישה חודשים לפני שהלכה, רונאל השמיעה באזניי משאלה אותה שמעתי באמת רק כשכבר לא היתה. בשיא הענווה, היא ייחלה "שכל ילד במצבי, שדורש טיפול ויחס מיוחדים, יקבל אותו – בלי שיצטרך להילחם עבורו". כמעט חמש שנים מאז אותה שיחה, ואני עדיין נפעמת מהעומק של הילדה הבוגרת שהיתה, וממידת החשיבה על האחר בתוך הכאב העצום שלה.

ידעתי שהדרך היחידה לפרק את הכאב על לכתה, תהיה בדרך של עשייה. לא ניתן היה לעלות מעל כאב כזה, או לעבור תחתיו. האפשרות היחידה שהיתה היא לעבור בתוך הכאב, לתעל את האנרגיה של הכאב ולנוע איתו. אז הצטרפתי כמתנדבת בעמותה, ובאחת הפעילויות נחשפתי לנבחרת טאף מאדרס למען "גדולים מהחיים". הנבחרת הזאת שינתה לי את החיים. לא פחות!

טאף מאדרס | צילום: גילי חנוך

מטרה אחת של הנבחרת היא לגייס כספים להקמת גנים חינוכיים-שיקומיים סטריליים לילדים מחלימים מסרטן, שמצבם הרגיש מונע מהם לפקוד גן רגיל. שהות ב"גן חלומות" כזה מעניק לילד מסגרת נורמטיבית ככל האפשר, ולהורים אפשרות לחזור לשגרה. לצד מאמצי הגיוס, חברי הנבחרת מתנדבים בקייטנת הקיץ של העמותה וגם מלווים פרויקט מנטורינג שמטרתו לסייע לבני נוער שהחלימו מסרטן לחזור למסלול החיים ולממש את המטרות שלהם.

המטרה השנייה היא להתאמן לאתגר פיזי, מהקשוחים בעולם, אתגר שנועד לבחון את הכושר הפיזי של חיילי בית המלוכה הבריטי, בטרם יצטרפו לשורת ההגנה על משפחת המלוכה. אתגר ה-Tough Mudder הוא מסלול מכשולים קשוחים שמזכירים סט של אתגר נינג'ה, הפרוש על פני מסלול ריצת שטח בבוץ, לאורך של 20 ק"מ.

לאורך השנים למדנו שהחיבור בין שני היעדים הוא שיוצר אצל חברי הנבחרת הוותיקים והמצטרפים דבקות במטרות שלנו כקבוצה, ומבטיח עמידה ביעד השנתי שאנו קובעים, לצד צליחת האתגר המסכם כל שנת קמפיין – כמקשה אחת. לא אחת למדנו כי ברגעים של קושי באימונים או בגיוס לאורך שנת קמפיין, השותפות והערבות הדדית בינינו מביאים אותנו לצלוח את האתגרים יחד.

נכון לכתיבת שורות אלה, שני גני חלומות פועלים בישראל; בסמוך לביה"ח תל השומר, ובסמוך לביה"ח סורוקה, כאשר עלות הקמתו של האחרון הסתכמה בכ-10 מיליון שקלים. נבחרת Tough Mudders מימנה מחצית מעלות ההקמה של הגן בב"ש. כעת, אנו מגייסים משאבים להקמת גן שלישי בירושלים, שייתן מענה לילדים בשני ביה"ח בעיר. 3 מיליון שקלים כבר גויסו לטובת הגן בירושלים בשנת הפעילות הקודמת, והיעד לקמפיין הנוכחי עומד על 2.5 מיליון שקלים.

טאף מאדרס מחוץ לגן החלומות בבאר שבע | צילום: גילי חנוך

בין הדרכים היצירתיות להגיע ליעד השנתי, חברי הנבחרת יוזמים – זו השנה השנייה ברציפות, מירוץ חברתי שהמטרה שלו היא להביא אתכם, אנשי קהילת הרצים בישראל, להשתתף ב"מרוץ משמרת גדול מהחיים #2". המרוץ ייערך ביום שישי, 19 במאי, בשדות של מושב משמרת שבשרון, בשיתוף עם המועצה האזורית. אנחנו מתכננים לכם ריצת שטח שמחה של מוזיקה ויין לאורך המסלול, והפנינג של רצים ומשפחות בנקודת הסיום. המרוץ פטור מדמי רישום. במקום – נשמח לקבל תרומות, כפי היכולת, שיועברו לטובת הקמת "גן החלומות" בירושלים.

"אנחנו לא נפסיק לרוץ עד שיוקמו גני חלומות לכל ילד וילדה החולים בסרטן בישראל". הציטוט הזה, של אלון כהן, המאמן והקפטן של נבחרת Tough Mudders למען גדולים מהחיים, לצד הבקשה של רונאל הם המנוע האישי שלי בעשייה הזאת. אשמח שתצטרפו אלינו ביום המרוץ, ותוסיפו דלק שיניע אותנו ולו עוד צעד אחד קדימה.

לקבוצת הוואצאפ של המרוץ
לעמוד האירוע בפייסבוק
לאתר הנבחרת


הכותבת היא חברת נבחרת טאף מאדרס למען עמותת "גדולים מהחיים"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג