כשליאור מחליט – אמא רחל ואבא ברוך באים לישראמן

מקצה השלשות של הישראמן נותן אפשרות גם למשתתפים שלא חושבים שהם יכולים לעשות את כל התחרות להשתתף בחוויה אתגרית יוצאת דופן. השנה ייקחו חלק בתחרות הורים שמצאו את עצמם רשומים לתחרות על ידי בנם, שזאת תהיה הפעם החמישית שלו באתגר הגדול בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מקצה השלשות של הישראמן נותן אפשרות גם למשתתפים שלא חושבים שהם יכולים לעשות את כל התחרות להשתתף בחוויה אתגרית יוצאת דופן. השנה ייקחו חלק בתחרות הורים שמצאו את עצמם רשומים לתחרות על ידי בנם, שזאת תהיה הפעם החמישית שלו באתגר הגדול בישראל

מאת:דנה פלג




 כל כתבות ישראמן- כאן
 אתר ישראמן סמסונג 2013- כאן


זה היה רק עניין של זמן עד שברוך ורחל דיקלשפן יעברו מהצד המעודד לצד המשתתף. ברוך עשה את זה לפני כשנתיים ביום ההולדת ה- 60 שלו. אז, יחד עם בנו ליאור, הוא השתתף לראשונה בחייו במרתון – מרתון פריז. רחל עומדת לעשות את זה לראשונה בישראמן באילת. ברוך בן ה-62 ורחל בת 58 מלווים כבר 8 שנים את בנם ליאור בתחרויות ברחבי הארץ והעולם.


ברוך דיקלשפן עם מספר המשתתף במרתון פריז



לפני שמונה שנים, בגיל 21, מספר ליאור, הוא נדבק בחידק ומאז החיים שלו סובבים את הספורט. הפעם הוא רשם את הוריו, מבלי לקבל את אישורם, למקצה השלשות בחצי ישראמן שיתקיים בינואר הקרוב באילת. אחרי שסיפר להם, ברוך ורחל הסכימו לזרום איתו. "ליאור מחליט ואנחנו נבצע," אומר בגאווה אבא ברוך.

אם שום דבר לא ישנה את התכניות, ב- 25 בינואר רחל תכנס ראשונה למימי הים האדום ותשחה את מקצה הים, כ-1.9 ק"מ, ליאור ירכב 91 ק"מ וברוך יסיים בריצה של 21.1 ק"מ. "זאת צריכה להיות חוויה!" אומרת אמא רחל.

יציאה מהקופסה סביב גיל 60
זה הרבה יותר מהתחרות עצמה, מסביר ליאור. זה כל מה שמסביב – סוף שבוע באילת, להיות ביחד, לחוות את זה יחד, ההכנות. זה לעשות דברים מחוץ לקופסה ואין יותר מתאים מלעשות את זה סביב גיל 60. מקצה השלשות של הישראמן מאפשר למשתתפים לחוות את החוויה בשיתוף פעולה. חברים, הורים, ילדים, חתנים וכו' יכולים להשתתף כקבוצה וליהנות מאווירה ממכרת ומנופיה המרהיבים של אילת. ליאור בטוח שההורים שלו יכולים לעשות את זה, הוא גדל בבית שספורט בו הוא אורח חיים.

"כשגדלתי תמיד ראיתי את ההורים שלי עושים ספורט, מספר ליאור. בדרך כלל שחייה וחדר כושר – שחייה זאת האהבה הגדולה של אימא שלי. תמיד באופן לא תחרותי כי אם לשם הנאה.  בשנים האחרונות ליאור השתתף ביותר מ-10 תחרויות וטריאתלונים ברחבי העולם. בשנה שעברה סיים את איש הברזל בארצות הברית. לישראמן הוא יגיע בפעם החמישית. ליאור הפך את הספורט לשגרה בחייו. אני חי את זה, אני נהנה אני לא עושה את זה בכדי לנצח אבל אין ספק שאני משפר זמנים ומשתפר. אבל אני נהנה מהדרך וזה העיקר.
ברוך דיקלשפן במרתון פריז

ברוך מלווה אותו בגאווה רבה ברבות מאותן תחרויות וטריאתלונים. התחרויות לקחו אותנו לכל מיני מקומות מדהימים ברחבי העולם, מספר ליאור, היינו בפריז, בהוואי, ניו יורק – התחרות היא רק התירוץ.


התמכרות
כבר הרבה מאוד שנים שברוך מתאמן בין 4 ל-5 פעמים בשבוע בריצה ושוחה מידי יום וגם רחל פותחת כל בוקר בריצה של 5 ק"מ ו-3 פעמים בשבוע שוחה.

שניהם אומרים בצניעות שזה כלום, שום דבר. כשאני שומעת בבית את המרחקים שהם עושים, 30, 40 ק"מ מאה ק"מ בשבוע ואפילו יותר, אני אומרת לעצמי ש-5 ק"מ ביום זה שום דבר, אומרת רחל. אני עושה את זה כדי לנקות את הראש. השחייה מרגיעה אותי.

אני מלווה את ליאור כבר הרבה שנים, מספר ברוך. ראיתי מהצד את הבחורים שעושים את איש הברזל בארצות הברית, זה לא היה מראה נעים, זה לא עשה לי טוב, זאת תחרות קשה ואתגרית. אני לא עושה את זה בשביל התחרות, אני לא מסתכל על הזמן, רץ לשם ההנאה ונהנה לרוץ. כשאני לא נהנה אני לא רץ.


ליאור וברוך בסיום מרתון פריז


חשוב לי לחוות את החוויה הזאת עם ליאור, אומרת רחל, כמו כל הורה שרוצה להיות שם ברגעים המשמעותיים של הילד שלו, עוד לא ממש עיכלתי מה הולך להיות בישראמן, אני אומנם שוחה את המרחק הזה, אבל בבריכה לא בים, בים שחיתי שהייתי צעירה יותר. החוויה חשובה לי, לוויתי את ליאור לתחרויות והרגשתי את האווירה, זה היה מאוד נעים לפגוש אנשים שחושבים וחיים חיים דומים לשלך.

ברוך ורחל ייסעו לאילת להתאמן לקראת התחרות, ליאור יודע שעם ההורים שלו הפעם זאת עומדת להיות חוויה מדהימה ויוצאת דופן. 


המשפחה בטיול אחרי מרתון ברלין בו השתתף ליאור ביום הולדתו ה- 24


27.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג