כל מה שרציתם לדעת על מסלול "מרוץ שליחים מי-ם לים" – חלק ראשון

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו הראשון של המסלול (מתוך ארבעה), מגן החיות התנ"כי בירושלים ועד רמת רזיאל, אשר יציג את הנוף היפה של איזור הרי ירושלים בתאורה לילית. אחרי שקראתם, לכו תבדקו איך זה מרגיש בשטח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו הראשון של המסלול (מתוך ארבעה), מגן החיות התנ"כי בירושלים ועד רמת רזיאל, אשר יציג את הנוף היפה של איזור הרי ירושלים בתאורה לילית. אחרי שקראתם, לכו תבדקו איך זה מרגיש בשטח


מאת:קרן גולדבלט


קטע 1 – מגן החיות בירושלים ליד קנדי
הקטע הראשון של המרוץ ייקח אותנו מגן החיות התנ"כי בירושלים לאורך שביל רחב העובר מסביב להר. לשמאלנו מסילת הרכבת והכביש המוביל לגוש קטיף. לימיננו המעיינות הטבעיים היפהפיים שמלווים את המסלול והגבעות המובילות למעלה, לכיוון עמינדב.


נקודת הזינוק למרוץ


נקיף את ההר על אותו קו גובה בריצה קלה. בשלב זה אנחנו על שביל קק"ל מירושלים לים. לאחר 4 ק"מ ניפרד משביל קק"ל וניקח את השביל הימני במזלג בכיוון מעלה ליד קנדי. זוהי עלייה ארוכה ורצופה, הנמשכת 5 ק"מ כל הדרך למעלה דרך היערות, מתחת למושב עמינדב, עד שנחבור לכביש שירות קטן המוביל למעלה, ליד קנדי. נרוץ על הכביש לאורך 300 מטר ולאחר שנפנה בפינה לכיוון האנדרטה, הנוף ייפתח לנגד עינינו ויגלה את הרי ירושלים היורדים מטה לכיוון הים.

השנה – כשכיוון הריצה הוא בירידה – רוב הרצים יגיעו לנקודה זו בשעות החשיכה, ואורות תל אביב יבהקו באופק. בריצות ההכנה ובשנה הבאה – כשהכיוון יהיה בעלייה – תוכלו ליהנות מאחד הנופים המדהימים ביותר בישראל.

יד קנדי הוא התחנה הראשונה. רכבים יוכלו להיכנס ולחנות מאחורי התחנה בחניון הגדול שבאתר, וחברי הקבוצות יוכלו ללכת לתחנה כדי לפגוש את הרצים שלהם.


יד קנדי


הערה חשובה בנוגע למפת הגבהים: היא נלקחה מ- Google Earth. הגובה מדויק למדי אך המרחק לא, זאת בגלל מדידת המרחק עם GPS באיזור
הררי. מדדנו את המרחקים במדוייק עם פודי רגל ומדי מרחק של אופניים, כך שלא
מומלץ להשתמש במפות הגבהים כמדידה מדוייקת של המרחק. בנוסף, כשאתם משווים
בין מפות הגבהים השונות, שימו לב לקטעים השונים – בכל אחד מהם סקאלה שונה.

סיכום:
אורך הקטע: 9.1 ק"מ – המדידה הינה מדוייקת
גובה מצטבר: 163 מטר
סוג השבילים: שבילים רחבים של רכבי שטח
דרגת קושי: בינונית

קטע 2 – מיד קנדי לסטף
הקטע השני של הריצה הוא ללא ספק הקשה ביותר, גם בגלל האופי הטכני של המסלול וגם בגלל שינויי הגובה.

מיד קנדי המסלול ממשיך במורד הגבעה ומתאחד עם שביל ישראל לאחר 500 מטר. נפנה ימינה, לכיוון צפון על שביל ישראל ואז אל שביל לבן רחב על המסלול האדום. נעשה את דרכנו מסביב ולמטה לכיוון מגרש החניה שבין אבן ספיר ובית החולים הדסה, כשאנחנו עוברים מתחת שמורת הטבע חירבת סעדים. ממגרש החנייה נחצה בזהירות את הכביש, נעבור מסביב למעקה ונמשיך לכיוון מטה בשביל ישראל ובשביל עם הסימון הירוק, כל הדרך למטה מעבר לעין חינדק. נעבור למטה בתחתית העמק כשבית החולים מתנשא מימיננו ואבן ספיר לשמאלנו.

זהו החלק הקשה ביותר בכל המסלול, בגלל האופי הטכני של המסלול ובגלל הירידה בגובה שבעקבותיה העליה לסטף. המעבר מאוד צר לפרקים, ואבנים קטנות ושיפועים תלולים הופכים אותו לחלקלק וקשה למעבר, בייחוד בשעות החשיכה.

אנו ממליצים להצטייד בפנס ראש טוב של לפחות 50 לומן (זוהי יחידת המדידה של עוצמת האור), ובנוסף אנו ממליצים בחום שתעברו על חלק זה של המסלול לפני המרוץ. אנו נקיים 2 ריצות הכנה בקטע זה, הראשונה ביניהן תתקיים ב-4 לינואר. לבסוף, לדעתנו כדאי לקחת בחשבון שרוב הקטע מהכביש שבין אבן ספיר ועד לתעלה אשר מתחת לכביש יתבצע בהליכה. גם הקבוצות הכי תחרותיות ירצו לסיים בחתיכה אחת.



המסלול ממשיך בכיוון מטה, חוצה את כביש 386 דרך תעלה ואז פונה שמאלה לכיוון מערב, מתחת לסטף לכ-800 מטר לפני שפונים ימינה וצפונה, על השביל המסומן בירוק ושביל ישראל, ישירות ודרך מאות מדרגות אבן לסטף. כמובן שניתן לרוץ בשלב זה, אם כי קשה. התחנה השנייה היא בחנייה העליונה של הסטף. הרכבים יחנו במגרש החניה העליון וחברי הקבוצות יילכו לכיוון בית הקפה ומרכז המידע, היכן שהתחנה השנייה תמוקם. 

המדרגות המובילות לסטף


סיכום:
אורך הקטע: 9.1 ק"מ
איבוד גובה: 245 מטר
גובה מצטבר: 198 מטר
סוג השבילים: 3 ק"מ שבילים לבנים רחבים, סינגלים ומדרגות אבן
דרגת קושי: קשה מאוד


קטע 3 – מהסטף לרמת רזיאל
מפה לרצים מחכה קטע קל יותר. נעזוב את מגרש החניה שבסטף, נחצה את הכביש ונתמזג שוב עם שביל ישראל, שייקח אותנו במורד סינגל תלול לחלק העליון של נחל שורק ואז במעלה שביל לבן סלעי ותלול מאוד אל הכניסה לקיבוץ צובה.


בדרך לרמת רזיאל

 
נחצה בזהירות את הכביש ונפנה שמאלה ומערבה, ופה המסלול שלנו נפרד משביל ישראל ולוקח אותנו בשביל המסומן בכחול לאורך ולכיוון מטה בואדי כיסלון על שביל לבן רחב אל תחנה מספר 3 מתחת לרמת רזיאל. הרכבים יירדו מכביש 395 מתחת לרמת רזיאל בשלט אל יער הקדושים, ייפנו מיד שמאלה ויחנו מעל המסלול, כשהקבוצות יילכו ברגל אל התחנה.

סיכום:
אורך הקטע: 9.5 ק"מ
איבוד גובה: 80 מטר
גובה מצטבר: 100 מטר
איבוד גובה: 236 מטר
סוג השבילים: בעיקר שבילים לבנים רחבים
דרגת קושי: בינונית

11.12.2012


קרן גולדבלט -מנהלת PRO SPORT, אם לארבעה. גילתה את עולם הריצה בגיל 40 ובמהלך השניםהאחרונות התחרתה במספר מרתונים, תחרויות ריצה, טריאתלונים ומרוצי אופניים.






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג