כל מה שאתם חייבים לדעת על משקפי שמש אופטיים לספורטאים

אתם כבר יודעים איך לבחור נכון את משקפי השמש שמתאימים בצורה הטובה ביותר לסוג הספורט שבו אתם עוסקים, אבל מה קורה כשנכנס עוד משתנה למשוואה ועכשיו אתם צריכים לחפש עבורכם גם פתרון אופטי? למה לשים לב לפני שרוכשים משקפיים שישדרגו לכם את הפעילות הגופנית שאתם מבצעים? על כך בכתבה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המטפס יובל שמלא | צילום: תומר פדר, באדיבות רודי פרוג'קט

כשזה נוגע לראייה שלנו, אנו רוצים את הפתרון המקצועי הטוב ביותר. בדיקת ראייה שנתית חשובה לא רק לחדות הראייה, אלא גם לאיכות החיים שלנו באופן כללי. השלב הראשון בדרך לפתרון האופטי הנכון עבורכם הוא לגשת לחנות המתמחה במתן פתרונות אופטיים לספורטאים. לאחר קבלת המרשם שלכם, כלומר המספר שלו אתם זקוקים לתיקון הראייה.

הנקודה הבאה שעליה תצטרכו לתת את הדעת היא הצרכים שלכם, או במלים אחרות איזה סוג ספורט אתם מבצעים ומה יהיה הפתרון הנוח ביותר. אם רוב האימונים שלכם מסתכמים בריצה ייתכן שתצטרכו סוג אחד של פתרון, כשאימוני רכיבה יאפשרו לכם לבחור בפתרון אחר. פרט לכך ישנן שאלות הקשורות גם לתקציב שלכם, לשדה הראייה שלו תזדקקו, האם אתם משתמשים מעת לעת גם בעדשות מגע, איך המשקפיים מותאמים לסגנון שלכם וגם האם יש פתרון להצטברות אדים וזיעה.

את עדשות הראייה אפשר לקבל שקופות, כהות, מתכהות או פולורייזד בהתאם לצורך | צילום: באדיבות רודי פרוג'קט

עוד כתבות משקפיים בשוונג
5 כללי ברזל לבחירת משקפי הספורט שלכם
"חשוב לנו כחברה להפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלנו"

מתאמים אופטיים

פתרון אחד למשקפי שמש אופטיים מגיע בדמות מתאמים (clip-on). חברת Rudy Project ייצרה מתאמים אופטיים מיוחדים למשקפי השמש, שמורכבים בתוך המסגרת מאחורי עדשות השמש. המתאם מורכב בצורה פשוטה וקלה, שמאפשרת שימוש מגוון גם למרכיבי עדשות מגע. מדובר בפתרון ייחודי לספורטאים, שמציע גם החלפת עדשות שמש לתנאי תאורה שונים ללא תלות במרכיב האופטי. החיסרון של המתאם שהוא קשה יותר לניקוי ומוסיף עוד משקל למשקפיים, כשגם שטח העדשה קטן משטח עדשת השמש.

העדשות הישירות

ספורטאים וספורטאיות שלא מעוניינים במתאמים יכולים לקבל את פתרון העדשות הישירות (Direct). מדובר בעדשות ראייה חד מוקדיות ורב מוקדיות (מולטי פוקל), שמיוצרות בשיטת ה-Freeform הייחודית של Rudy Project שמספקת פתרון מושלם של עדשות מקומרות גם למרשמים מורכבים. בשיטה זו המרשם האופטי מחולק לאורך כל העדשה, מה שמאפשר יצירת שדה ראייה רחב במיוחד גם בשולי העדשה. העדשות הן עדשות ייצור המתוכננות עבור כל מרשם באופן אישי, ומאפשרות התאמה מושלמת לכל ספורטאי. העדשות יכולות להיות כהות, שקופות, מתכהות או פולורייזד כשהחיסרון היחיד הוא שבמקרה של שינוי במרשם או חבלה בעדשה יש צורך להחליף את זוג העדשות.

עיניות ה-S.U.F

פתרון אופטי נוסף של החברה אלו עיניות ה-S.U.F שמיוצרות למטרות ספורט אבל מאפשרות גם שימוש יומיומי בזכות מסגרות ראייה כדוגמת Maya וה-Impulse, בעלות מוטות וגשר אף הניתנים לכיוון ולהתאמה למבנה הפנים. מסגרות אלו מאפשרות הרכבה של עיניות בגזרות שונות ולטווח מרשמים רחב כולל מולטיפוקל. ניתן לרכוש יותר מזוג עיניות אחד לשימושים שונים ולהחליפם על אותה המסגרת. את העיניות ניתן לנקות בקלות כשבמקרה של שינוי מרשם יש צורך להחליף זוג עדשות.

עיניות מסוג DOCK

בדגמים מסוימים אפשר להחליף את עדשות השמש בעיניות מסוג DOCK, המותקנות ישירות במסגרת ובהן מרכיבים גם עדשות ראייה. את עדשות הראייה אפשר לקבל שקופות, כהות, מתכהות או פולורייזד בהתאם לצורך, בעדשות למרחק או מולטיפוקל. ספורטאים שמרכיבים עדשות מגע יכולים להחליף את העיניות עם עדשות השמש שמגיעות עם המשקפיים.

יש פתרונות אופטיים לספורטאים הזקוקים למשקפי ראייה ושמש | צילום: באדיבות רודי פרוג'קט

טכניקת ה-FLIP-UP

ואם כל הפתרונות שהוצגו עד כה לא עונים על הצרכים שלכם ויש בכם את הרצון להיראות שונים בנוף הספורטיבי, אז פתרון ה-FLIP-UP הוא עבורכם. מדובר במשקפי ראייה ספורטיביים בעלי התקן שמש חיצוני שניתן להרכבה ולהסרה בקלות במספר דגמים.

ה-FLIP-UP מאפשר מעבר מהיר בין מצבי תאורה משתנים על ידי הרמה או הסרה מהירה של התקן השמש, כמו בכניסה או יציאה ממבנים או ברכיבת שטח או בריצה באזורים מיוערים. גם מרשמים גבוהים ומורכבים יכולים ליהנות מפתרון זה, שמציע לעומת זאת מבחר מצומצם יחסית וגם מראה מעט מגושם ביחס לפתרונות אופטיים אחרים הקיימים היום בשוק.

אז אחרי שאתם יודעים למה לשים לב ואיך לבחור את המשקפיים הנכונים עבורכם, כנראה שנגמרו התירוצים. התאמנו בספורט שעושה לכם טוב, לבשו את הביגוד המתאים ואל תשכחו את משקפי השמש שלכם כדי להשלים את המראה המקצועי שכל ספורטאי וספורטאית שואפים אליו.

הכתבה בשיתוף רודי פרוג'קט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג