"כך שברתי את שיא העולם": סטלמך משתפת בתזונה שלה

אחרי שניפצה את שיא העולם בריצה ל-12 שעות בספרטניון בת"א, הרצה הפולנייה דומיניקה סטלמך מספרת מה היא אוכלת בימים לפני מרוץ מפרך שכזה, מה אוכלים תוך כדי ומה היא מסיקה ותתקן בעתיד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דומיניקה סטלמך רצה בספרטניון | צילום: תומר פדר Sportphotography

דומיניקה סטלמך, שיאנית העולם הטרייה בריצה ל-12 שעות, שיא אותו קבעה בשבוע שעבר בספרטניון בתל אביב, החליטה לשתף אחרי הריצה המפרכת גם בחלק מפרוטוקל התזונה שלה לקראת התחרות ובמהלכה. כזכור, האולטרה-מרתוניסטית הפולנייה שברה שני שיאי עולם על אדמת ישראל, כשאת השיא המשמעותי, בריצה ל-12 שעות, העמידה על 152.633 ק"מ, ועל הדרך שיפרה גם שיא לגיל 44-40 בחצי המרחק עם 82.217 ק"מ.

"הבטחתי לספר יותר על ריצת השיא שלי ב-12 שעות", כתבה סטלמך לעוקביה ברשתות החברתיות, "ואתחיל מנושא התזונה, כי עליו שואלים אותי הכי הרבה, חוץ מזה שמדובר כנראה באתגר המרכזי באולטרה חוץ מהריצה עצמה. לפני ריצות ארוכות אני מוסיפה למשקלי כ-1.5 ק"ג (אבל במציאות אלו בעיקר מים שהגוף "עוצר" בגלל מלחים שלוקחים ביום שלפני)".

"אני לא על איזו דיאטה, אבל כן מעלה כמות פחמימות וחלבונים "קלי ספיגה" ביומיים שלפני. מפסיקה לגמרי עם סיבים ועם ירקות חיים. ארוחת בוקר 4 שעות לפני תחילת המרוץ – קפה עם סוכר ועוגה/פנקייק/פאי או טוסט עם דבש. לפני הזינוק ממש – ג'ל או חטיף אנרגיה".

"במשך שבע השעות הראשונות של הריצה אני לוקחת רק ג'לים (אחרי פרוקטוז יש לי בעיות בבטן), אז רק גלוקוז טהור הוא הפתרון הטוב ביותר בשבילי. אכלתי 7 ג'לים ואריזה של טבליות גלוקוז. עכשיו אני יודעת שהייתי צריכה להוסיף קצת אוכל "נורמלי" מעט מוקדם יותר, לקח בשבילי לעתיד. בשלב הזה אכלתי מרק חמים, אני לא לגמרי יודעת מה היה בתוכו, אבל זה עשה את העבודה. אכלתי מקערה, כך שעצרתי אחרי כמה הקפות (עוד נקודה לשיפור – מרק צריך להיטחן ולהיות בקנקן)".

אחרי שמונה שעות, קולה התווספה למים (למרות שאני מעדיפה משקה אנרגיה עם מים). אז, הוספתי קצת עוגה. בשעתיים האחרונות אני לא אוכלת כלום. שותה אלקטרוליטים (הבטן שלי נרגעה, חזרתי לרוץ טוב שוב). אני לא יודעת בדיוק כמה אני שותה לאורך כל הריצה, אבל ניסיתי לשתות כל 2.8 ק"מ".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג