כבר בתחילת מאי יתקיים הניסיון לרדת משעתיים במרתון

אליוד קיפצ'וגה, לליסה דסיסה וזרסנאי טדסה ינסו לעשות היסטוריה על מסלול הפורמולה 1 במונזה שבאיטליה, ומארגני הפרוייקט פתחו "חלון" של שלושה ימים שבהם יקוו לתנאי מזג אוויר מושלמים לקיום הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אנשי פרוייקט "סאב 2" של "נייקי" הודיעו אתמול (שלישי) שהניסיון הראשון של רצי הדגל של הפרוייקט לרדת משעתיים בריצה למרחק מרתון (42.2 קילומטרים) יהיה בסוף השבוע הראשון של מאי. מדובר על "חלון" של שלושה ימים בין התאריכים 6 ל-8 במאי, שבהם ימתינו לתנאי מזג האוויר הטובים ביותר כדי לצאת לריצה.

אליוד קיפצ'וגה

זה אולי לא יהיה שיא עולם רשמי, אבל זו יכולה להיות חתיכת היסטוריה. אליוד קיפצ'וגה | צילום: Erik van Leeuwen

המשתתפים בפרוייקט הזה הם אליוד קיפצ'וגה הקנייתי שנחשב למרתוניסט הטוב בעולם כיום, לליסה דסיסה האתיופי וזרסנאי טדסה האריתראי, שהוא אחד מרצי חצי המרתון הטובים בכל הזמנים. השלושה ינסו לרדת משעתיים על מסלול מרוצי הפורמולה 1 במונזה שבאיטליה, מקום שבו הם כבר קיימו לאחרונה ריצת מבחן לחצי המרחק.

צריך לציין שהתאריך המקורי לקיומה של הריצה הוא יום שבת ה-6 במאי, אבל המארגנים פתחו חלון של שלושה ימים בגלל שאי אפשר לצפות את תנאי מזג האוויר המושלמים. בנוסף, קיימת גם אפשרות שאם תנאי מזג האוויר לא יהיו אידיאליים במשך כל התקופה הזאת, יתכן שידחו את כל הפרוייקט. בכל מקרה, הריצה אמורה להיות משודרת באינטרנט לכל העולם, ואפשר להגיד שכך "נייקי" תרוויח בכל מקרה את הפרסומת הגדולה שלה.

מבחינה סטטיסטית, מארגני הפרוייקט בונים על מזג אוויר של 12-13 מעלות עם אחוזי לחות נמוכים – מה שנחשב למזג האוויר האידיאלי לרצי מרתון. שיא העולם הנוכחי במרתון של דניס קימטו הוא 2:02:57 שעת כך שמדובר בניסיון לשפר את התוצאה הזאת בכמעט שלוש דקות. מצד שני, צריך לזכור שבמקרה הזה מדובר ב"תנאי מעבדה" שלא דומים בשום צורה לתנאים של מרתון רגיל. לכן, כל שיפור של שיא העולם של קימטו לא באמת ייחשב לשיא עולם במרתון. המטרה כאן היא רק להוכיח שבאופן תאורטי גוף האדם יכול לנפץ את מחסום השעתיים במרתון, וזה משהו שהרצים המובילים של "נייקי" ישמחו להיות חתומים עליו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג