כבוד של שגרירה – שגרירות דנמרק מתכוננת למרוץ הלילה של נייקי בתל אביב

תחת ניצוחה הם מתאמנים במסירות, מקפידים על אורח חיים בריא יותר ומסתכלים על כל דבר המונח בצלחתם. לאחרונה אפילו שכרו שירותיה של מאמנת שתכניס אותם לכושר גבוה יותר לקראת מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. שגרירות דנמרק היא השגרירות הספורטיבית בישראל והשגרירה ליסולטה פלסנר היא המפקדת הבלתי מעורערת של השינוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תחת ניצוחה הם מתאמנים במסירות, מקפידים על אורח חיים בריא יותר ומסתכלים על כל דבר המונח בצלחתם. לאחרונה אפילו שכרו שירותיה של מאמנת שתכניס אותם לכושר גבוה יותר לקראת מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. שגרירות דנמרק היא השגרירות הספורטיבית בישראל והשגרירה ליסולטה פלסנר היא המפקדת הבלתי מעורערת של השינוי

מאת:אילן גולדמן

כשהדנים יכבשו את נייקי

ביום שלישי בערב, תכונה רבה תבלוט ברחביה של תל- אביב. אט אט, כמו בכל שנה, העיר תיצבע בגווניהם של אלפי הספורטאים החובבים אשר יחצו אותה משולהבים ונרגשים. זינוק זינוק, דקה דקה, אל עבר השלמתם של 10 ק"מ נכספים. הכול חלק מפסטיבל מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. גם ליסולטה פלסנר (51) – שגרירת דנמרק בישראל וחמשת עובדי השגרירות שהתכוננו יחד איתה למרוץ במשך חודשים, יהיו חלק מהנוף הצהוב שישטוף את העיר באותו הערב. כשיביטו לצדדים, יוכלו פלסנר ושותפיה למצוא את שאר חבריהם לעבודה מריעים, מעודדים ומצלמים. "אחרי המרוץ אני הולכת לעבוד כרגיל", מצהירה השגרירה פלסנר, אשר מנצחת על המעוז הדיפלומטי האקטיבי ביותר בישראל. "אפילו חבר'ה שעושים מרתון הולכים לעבוד לא? חוץ מזה יהיה כיף לראות את כל החברה יום אחרי", היא מסכמת.

"מידי יום אנחנו עוסקים בנושא התזונה
 בשגרירות.המודעות של כולנו עלתה"


שגרירת דנמרק בישראל – ליסולטה פלסנר : "ספורט חייב לבוא מהאנשים" (צילום:דודי מוסקוביץ')

מאז נכנסה פלסנר אל תפקידה, לפני קצת יותר מ- 3 שנים, הדביקה השגרירה הספורטיבית בישראל את כל הסובבים לה ב"חיידק" אורח החיים הבריא והירוק אשר הוא חלק בלתי נפרד מחייה. זה הכול החל כשפלסנר בחרה לדבר על זה בשגרירות, גרמה לאנשים להיות יותר מודעים והמשיך כשהביאה מאמנים אשר המליצו לצוות מה מומלץ ובריא שיבוא אל פיהם וגופם. "אנחנו עוסקים מידי יום ביומו בנושא התזונה בשגרירות", היא מספרת. בעבר אכלנו לחם לבן ואוכל פחות בריא. כעת אנחנו מכניסים אל פינו מזון בריא ועשיר". הדיפלומטית טוענת, כי כיום, צוות השגרירות שברשותה פעיל יותר ובריא יותר משהיה בעבר. "המודעות שלנו עלתה. כולנו מתחברים לזה". 

שליחה של ירוק
"אני מנסה ביחד עם שגריר ליטא לארגן
נבחרת של כל שגרירי האיחוד האירופי"


פלסנר, בדומה למדינתה
דנמרק, היא שליחה של "גישה ירוקה ובריאה יותר למשאבים". שליחותה אינה עוצרת בפתחה של השגרירות הדנית ומופצת רחוק ככל האפשר. רחוק עד שאר כנפותיה ושלוחותיה של אירופה בישראל. היא מדברת עם דיפלומטים אחרים כמוה ועושה כל שביכולתה להפיץ את הבשורה ששינתה את מקום עבודתה שלה. "לעיתים אני רצה ביחד עם שגריר ליטא שהוא ספורטאי, רץ חצאי מרתון, אנחנו רצים ביחד ומנסים לשכנע את כל שגרירי ה- E.U (האיחוד האירופי) להקים ביחד נבחרת ריצה אבל הם לא גילו התלהבות כמונו. אין מה לעשות, לא לכולם יש את אותם רצונות ודחפים. ניסינו לתת השראה אבל איני דוחפת את דרכיי בכוח. זה חייב לבוא מהאנשים, חייב לבוא ככיף, כהשתתפות קולקטיבית".

לשניים ממשתתפי השגרירות הדנית, מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב, יהיה הפעם הראשונה בה ירוצו מרחק של 10 ק"מ. לשגרירה פלסנר, יהיה זה ניסיון נועז לשפר את זמנה הקודם אל עבר השעה העגולה אחרי שכבר השתתפה במקצה ה- 10 ק"מ של מרתון תל- אביב הקודם. הספורט אינו דבר חדש בשבילה: "אני רצה ועושה ספורט כל חיי". 


צוות השגרירות הדנית – מתכוננים לרגע הזינוק (צילום: באדיבות שגרירות דנמרק)

רצה כל חייה
"כשאני רצה מגיעים לי הרעיונות הכי טובים.
אני גם מכינה את הנאומים בראש"

"כשבאתי לישראל עברתי
לריצה ממשית אחרי ששנים רצתי בקצב הליכה (ג'וגינג). אני רצה לפחות 3 פעמים בשבוע כשבכל אימון אני מקפידה להשלים לפחות 6 – 7 ק"מ. לא יכולתי לעשות את עבודתי כשגרירה אם לא הייתי רצה. הריצה מנקה לי את הראש ובמהלכה מגיעים לי כל הרעיונות הטובים. כשאני רצה אני גם מכינה את הנאומים בראש ובכלל, דברים רבים נהיו לי ברורים יותר כשרצתי. אני אוהבת את הפשטות שבספורט הזה. אתה יכול לעסוק בו בכל מקום ובכל מצב ללא עזרים. זה ענף ספורט שלא מצריך דבר זולת עצמך ונעליים טובות. חלק מהפילוסופיה שלי היא גם לעולם לא להשתמש ברכב כדי לרוץ – אני לא רואה את הטעם שבזה".

כדי להתכונן, אל מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב, פלסנר אשר רצה בעיקר בשטח סביב אזור שפיים, העלתה את מרחקי הריצה ועשתה אימונים ספציפיים עם שינויי קצב (אינטרוולים). כעת, כשהמרוץ כבר בפתח פלסנר מודה כי היא מתרגשת: "זה תמיד אתגר ואני מקווה שאוכל לעשות את זה סביב השעה. השיא שלי עד עכשיו הוא שעה ו- 2 דקות".

מלבד הריצה, מקפידה השגרירה לשחק טניס ולהתעמל כל יום מספר דקות, אך היא גם מצהירה: "אני לא בקטע של חדרי כושר". על הטניס היא אומרת: "אני משחקת לפחות פעמיים בשבוע. אני חושבת שזה ספורט אדיר, אני אוהבת אותו, את הצלילים שלו. הוא פשוט כיפי. במקום ארוחה עם אנשים אתה משחק איתם טניס. לעיתים אני נפגשת עם אורחים או דיפלומטים אחרים על מגרש הטניס. 


"יהיה כיף לראות את כולם יום אחרי המרוץ" – עובדי צוות השגרירות (צילום: באדיבות שגרירות דנמרק)

לכל מקום על האופניים
"בדנמרק כולם רוכבים וזה הכי טבעי.
ילדים מגיל 6 רוכבים לכל מקום ואפילו
אימי בת ה-80 עוד רוכבת לכל מקום"

באופן לא מפתיע, הנציגה הבכירה
של דנמרק גם רוכבת על אופניים. פחות כספורט, אלא יותר כפי שנהוג באירופה ובמיוחד בארץ מולדתה ככלי להגיע ממקום למקום. אצלנו בישראל, היא מתקשה לשמור על מה שבשבילה הוא הטבעי ביותר. "האופניים הוא משהו מאוד יקר לליבי אני קוראת לעצמי רוכבת פונדמנטליסטית (בסיסית – א.ג). אני משתמשת באופניים כדי להגיע לכל מקום לא משנה מה התנאים. אני אחד מהאנשים שתמיד רוכבים בכל מזג אוויר. אני אוהבת את האופניים, וחבל לי שבישראל אני לא יכולה להשתמש יותר באופניי. אני גרה כ-20 ק"מ מהשגרירות ותנאי הכבישים אינם מאפשרים לי לרכב לעבודה. בדנמרק יש לנו שבילי אופניים בכל מקום ופחות מכוניות וזיהום. אנשים מתעמלים – זה חלק מהתרבות שלנו. ילדים מגיל 6 כבר רוכבים לכל מקום. גם הבן שלי נלקח לבית הספר על אופניים. אפילו אימי בת ה-80, עד היום רוכבת לכל מקום – זה בדם שלנו, זה חייב לבוא מגיל צעיר וזה הכי טבעי. האופציה הטבעית שנותנת לך חירות – מהות החירות". 

"אני רואה את עצמי עושה ספורט לנצח. אני לא יכולה לראות את עצמי לא עושה את זה. מפחידה אותי המחשבה לא לעסוק בספורט. זו הסיבה שאני לא הולכת לרוץ מרתון: אני מפחדת ליצור עומס ופציעות שימנעו ממני את הספורט. אני לא רוצה ליצור לחץ על הגוף וזה תירוץ מושלם בשבילי למה לא לעשות מרתון. אני מודה כי לעיתים אני חוטאת במחשבה להשתתף בחצי המרחק".

מה המסר הספורטיבי שלך לעם ישראל?

"ספורט נותן לך אנרגיה להיות מקצוען וטוב יותר בעבודתך. זה מנטרל את האנרגיות הרעות, ומאפשר לך לאכול יותר, להיראות טוב יותר ולהרגיש יותר טוב כשאתה מסתכל על המראה. זו גם יכולה להוות דוגמא חיובית מאוד לילדים כיוון שגם בישראל ישנה עלייה חדה באחוזי ההשמנה בגילאים צעירים. זו תופעה שלא הייתה קיימת בעבר ואנחנו חייבים לשמש להם דוגמא. אנחנו צריכים להראות להם כי ספורט הוא חלק מהחיים. אנחנו צריכים להראות לילדים שאנחנו פעילים. הספורט שומר על הוצאות נמוכות, מאפשר רווחה טובה יותר וחוסך כסף למערכת הבריאות. לא צריך לעסוק בספורט תחרותי או מקצועי: צריך פשוט לקנות נעליים טובות ולרוץ. ספורט משפר את החיים וזו האחריות שלנו כלפי עצמנו. 

אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש

קישורים: שוונגריצה


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג