ישראמן סמסונג 2012: מזג אויר באילת וסביבתה

מזג האוויר באילת בכלל וביום התחרות בפרט , מעסיק את המשתתפים והמארגנים כאחד. תנאי מזג האוויר מהווים אחד הגורמים המכריעים, הקובעים את עוצמתה של החוויה ומשפיעים ישירות על המאמץ הפיזי המתמשך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מזג האוויר באילת בכלל וביום התחרות בפרט , מעסיק את המשתתפים והמארגנים כאחד. תנאי מזג האוויר מהווים אחד הגורמים המכריעים, הקובעים את עוצמתה של החוויה ומשפיעים ישירות על המאמץ הפיזי המתמשך

מאת:אבינועם ברוכין


מרחב התחרות מתפרס על פני שלשה אזורים שונים באופיים הגיאוגרפי והאקלימי.
חוף הים והעיר אילת על גבולה הדרומי של הערבה.
שמורת הרי אילת מערבית לעיר ,עם הרים המתנשאים לגובה 800 מטר ואף יותר וביניהם נחלים עמוקים היוצרים מסלול עם עליות וירידות תלולות. (לעיתים אף מסוכנות הדורשות ערנות מהרוכבים).
בקעת סיירים ובקעת עובדה בחלקו הצפוני של מרחב התחרות בואכה צומת שיזפון, בהן עובר המסלול בשטח מישורי בעיקרו. אזור זה מתאפיין ברוחות צפוניות עד צפון מערביות הנושבות בו בעוצמות משתנות. תאור קצר זה אינו מספר ולו ברמז את "סיפורו " של מזג האוויר. אם תחזית מזג אויר היא מדע מורכב וקשה, הרי שכאן באילת וסביבתה הנושא סבוך עוד יותר. לאורכן של שנות התחרות כבר התנסינו בכל. ימי אביב קיציים לעומת חורף סוער גשום עם רוחות המגיעות ל- 80 קמ"ש ויותר. בקרים קרים מאד שהתפתחו לימים חמימים ונעימים וחזרו והתקררו במהירות עם רדת החשכה. אין בכוונתי להפחיד או לרפות ידי המתכוננים לאירוע ולכן אציג את המלצותיי להתמודדות עם מזג האוויר ונעלמו.


ישראמן 2009 ייזכר בזכות הרוחות והברד


הבוקר/השחייה בשעה 0500 בבוקר באילת, בחודש ינואר , קר. הטמפרטורה נעה סביב 6 – 8 מעלות ומלווה ברוח צפונית קלה ולפעמים אפילו ערה. המים יחסית חמים (21 – 22 מעלות), אך יש להדגיש שלשחיין, הנמצא עם חלק מגופו מחוץ למים ובתוספת הרוח, קר. מומלץ לשחות עם חליפות אם כי תמיד אפשר לפגוש משתתפים השוחים רק עם בגד ים. יש כאלה הלובשים את בגדי הרכיבה והריצה לסוגיהם השונים, מתחת לחליפת השחייה, כולל שרוולי רגליים וידיים במטרה לקצר את הזמן בתחנת ההחלפה. לעומתם משתתפים רבים מחליפים את הבגד הרטוב בבגדי רכיבה יבשים. מומלץ להגיע לחוף לבושים היטב. (חלוק רחצה או מעיל פליס עושים עבודה מצוינת). לאלה בינינו המבצעים חימום, טרם ההזנקה, מומלץ מאד להתארגן היטב עם בגד, חלוק, מגבת וכו' לשלב ההמתנה לזינוק.


השילוב של ינואר, בוקר מוקדם ומדבר יוצרים קור קיצוני


הרכיבה מסלול הרכיבה עובר דרך שלושת אפיוני השטח המתוארים לעייל ולכן ההמלצה הגורפת היא להיערך לכל אפשרות. מומלץ להתארגן עם ביגוד בשיטת "הבצל", עם בגד קצר כבסיס ושרוולי ידיים ורגליים ומעילי רכיבה מסוגים שונים הניתנים לקיפול, הסרה זריזה ושימוש חוזר אם מתחדש הצורך. בוגרי התחרות בשנת 2009 יודעים לספר על בוקר שקט ללא רמז של רוח , עם שמיים מכוסי ענן גבוה וטיפות גשם כבדות ובודדות, שהפך ליום קיצוני עם רוח דרומית עד דרומית מערבית באזור מעבר נטפים והמשכו בסופה אדירה עם תנאים קיצוניים. לא מעט רוכבים מצאו עצמם עם לבוש קצר בתנאים שדרשו מעיל, כפפות, מכנסיים ארוכים וסרט לאוזניים. מודגש כי אין אפשרות להפקיד בטרם או תוך כדי התחרות פרטי ביגוד בתחנות ההזנה. ( למעט שקית הציוד לריצה ב- T-2).


ישראמן 2011- מזג אוויר אביבי ונעים


הריצה מסלול הריצה מתחיל בעין נטפים. מיקומו החדש נמוך יחסית למעבר נטפים אך עדיין ממוקם בהרי אילת בגובה של כ- 650 מטר מעל פני הים. רב הסיכוי שמשתתפי החצי, שיצאו לריצה החל משעה 09:45 יזכו לרוץ במזג אויר אביבי, אם כי בשטח ההחלפה בעין נטפים עלול להיות מעט קר . ככל שהמסלול יורד ומתקרב לעיר אילת ולטיילת יש סיכוי רב למזג אויר נוח לריצה.
משתתפי המלא חייבים לזכור שמבחינתם שעות הריצה ומשכה שונים מהמתואר לעייל. אמנם מובילי המרחק המלא יתחילו ריצתם בסביבות השעה 13:00 אך רוב המשתתפים יתחילו הריצה בשעות אחה"צ וערב מוקדמות ועד ההגעה לאזור אילת יתכן שיהיה כבר קר. מומלץ לכולם להתארגן עם ציוד ריצה קל ונושם המאפשר להסיר חולצה ארוכה ולהישאר בקצרה וכו'. יודגש כי חלק מרצי המלא ישלימו המרתון בחשיכה וחלקם בשעות הלילה ואז שוב עלול להיות קר. לתנאים אלה תתוסף העיפות המצטברת ולכן מומלץ בחום להתארגן מראש עם ציוד מגוון.

לסיכום חיבור זה נכתב בעת שהייתי באילת בתאריכים 8 – 11 בדצמבר. בלילה קר עם טמפרטורה שיורדת מתחת ל 10 מעלות צלסיוס . החל משעה 08:00 נושבת רוח צפונית בעוצמה של 12 קשרים ויותר.השמיים בהירים לחלוטין, הטמפרטורה בשמש כ- 19 מעלות. בצל – קר!!

ב- 48 השעות טרם התחרות, החל מיום ד',
אפרסם באתר התחרות ובמנהלת התחרות באילת את תחזית מזג האוויר העדכנית.
אסיים במשפטם המפורסם של זקני העיר אילת: " למזג האוויר באילת חוקים משלו ואין יום הדומה לקודמו".


אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות
 

התדריך


אבינועם ברוכיןאבינועם ברוכין
מנהל תחרות ישראמן – סמסונג 2012

קישורים: ישראמן, איש ברזל,



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג