ימים אחרונים לפני ישראמן צפון

רן שילון נותן טיפים לקראת ישראמן צפון ומתאר את מסלול הרכיבה המעניין והמאתגר, עלייה אחרי עלייה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רן שילון נותן טיפים לקראת ישראמן צפון ומתאר את מסלול הרכיבה המעניין והמאתגר, עלייה אחרי עלייה

מאת:רן שילון

אני חייב להודות, לא כל כך אהבתי את התחרות "הרגילה" בכנרת. המסלול השטוח שעמם אותי ולכן לא הרביתי להשתתף בתחרות. כששמעתי על השדרוג במסלולי התחרות השנה – מספרינט, דרך אולימפי במסלול המשובח וכלה בחצי הארוך, שמחתי – המסלולים מגוונים יותר, מעניינים ודורשים ידע טכני ולא רק הספקים גבוהים ברגליים (ובריאות).

השחייה
אין הרבה מה לכתוב על השחייה. המים יהיו כנראה בטמפרטורה מושלמת של 22-23 מעלות – מה שמאפשר שחייה נינוחה בחליפות שחייה או בלעדיהן.

מכיוון שמדובר ביום ארוך, אני תמיד ממליץ לשחות עם, ובמיוחד לאלה שמתייחסים לתחרות זו כאימון לקראת תחרויות ארוכות יותר בקיץ. לא יהיו לכם הרבה הזדמנויות להתחרות בחליפות בקרוב. 

הרכיבה
את האיזור אני מכיר היטב מכיוון שרכבתי ורצתי (וגם קצת שחיתי) באיזור הרבה לאורך השנים – העליות לרמת הגולן נפלאות: ארוכות מספיק (כ-17 ק"מ) כדי להזכיר לנו את היבשת הצפונית לנו – אירופה, אך העליות די מתונות. סך הכל יש לטפס מגובה של כ-200 מטרים עד לגובה של פחות מ-500 מטרים (מה לעשות, רמת הגולן לא יותר גבוהה מזה) לאורך 17 ק"מ. 

מסלול הרכיבה מחולק ל 3 חלקים (כמו כל דבר בצבא):
1. העלייה – העלייה מתונה ונוחה, הכבישים רחבים ומזמינים ובכל סיבוב, נגלה נוף שונה ואחר (הרימו קצת את הראש ותגלו כמה יפה שם!). מזג האוויר בתקופה זו של השנה ברמת הגולן גם הוא מסביר פנים (בדרך כלל)  ואחרי שטיפסנו לאורך של כ-11 ק"מ, עד הפנייה לכנף, כאן הופכת העלייה למתונה וקלה ממש בואכה צומת דליות.

2. רמת הגולן: מצומת דליות ועד צומת מגשימים כ-7 ק"מ – אנחנו נמצאים במגמת ירידה קלה, שאותה ניתן לרכוב… מהר. ממש מהר. מכיוון שמשטר הרוחות ברמת הגולן הוא בד"כ מצפון לדרום, הרי שחלק זה מהיר וניתן להרוויח בו זמן רב.


 צילום אילוסטרציה: Thinkstock

הרכיבה צפונה לכיוון להבות הבשן היא במגמת עלייה קלה ובד"כ בחלק זה נתקלים ברוח פנים. זה הזמן להירגע, לשבת "עמוק" באירובר ופשוט.. לרכוב במתינות, בדיוק כמו בטיפוס הראשון.

3. אחרי שסיימנו את החלק הזה, מגיע החלק הכייפי של הרכיבה – ירידה ארוכה של למעלה מ-20 ק"מ. בחלק זה אפשר לרדת מהר, אם כי ממליץ לוותר על ישיבה באירובר ולרכוב ב"דרופים" או בקרני השור. למה? המהירויות גבוהות ומפאת תוואי השטח, עלולות להיווצר מכות רוח. פנייה שמאלה בצומת הודיה, תחזיר אותנו, עדיין במגמת ירידה כמעט עד הסוף, לשטח ההחלפה 

הריצה
הריצה היא לאורך הכביש המקיף את הכנרת. בחלק זה, הכביש אינו שטוח לחלוטין ובשעה שתרדו לריצה כבר יהיה חם. איך מתמודדים? "למזלנו" השבוע חם בכל מקום ולכן ניתן להתאמן ולשפר את האקלום שלנו לחום על ידי מספר אימונים קלים בשעות החמות של היום

מה עוד נשאר?
פשוט לבוא וליהנות מיום נהדר במסלול נהדר בנוף נהדר.

בהצלחה ונתראה על המסלול!

30.4.2013


רן שילון – אקסטרימיסט (וכן, גם איירונמן), מאמן ראשי באנדיור ויזם שיאנרגיה, תוספי מזון, מאמן חסות ריצה של ציוד הריצה של אדידס, משקפי אוקלי ושעוני פולאר, רכז קורס מדריכי ומאמני טריאתלון בשיאים, מאמן קבוצת הריצה של הצבא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג